Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sopiva veturi  (Luettu 27661 kertaa)

ex-possufarmari

  • Vieras
Vs: Sopiva veturi
Vedin tuollaisia viime viikolla JD 2040 S:llä jossa on joskus ollut noin 80 heppaa. Vauhtikin ihan ok. Samalla koneella vedetään myös 4-siipistä (14 tuuman) ilman ongelmia.

Osa pelloista on aitosavea, yli 70% savea. Niissä meno tietysti vähän rauhoittuu ja neliveto täytyy kytkeä päälle.

Minäkin kyntelin välillä tolla meidän toisella 6610:llä joka on ilman turboa n.80hv. Kyllä sekin noita vetelee melko samalla tavalla ja multavemmilla lohkoilla ihan jouhevasti menee molemmat, mutta sitten kun tulee näitä sitkeitä kohtia, niin kummallakin loppuu meno vaikka ajaa pykälää pienemmällä vaihteella ja lukot ja nelikot päällä. Alkaa vaan kuopia itseään maan sisään vaikka mitä tekis.
Normaalisti pyrin pitämään kyntösyvyyttä n.20 senttiä. Vetovastussäätöä ei voi laittaa mahottoman herkälle noissa jäykissä paikoissa, tai se vänkää väkisin aurat ylös ja sivulle eikä tee muuta kuin pintaa raapii... ja sama juttu, jos yrittää vähän matalampaan kyntää.

Tietysti, jos jollain on hyviä niksejä muutenkin tuohon, kun en voi väittää vielä mikään mestari olevani ja joutunut vähän niinkuin itseopiskelemaan tuotakin hommaa.
Mutta tota raktooria olen vaihtamassa jokatapauksessa, enkä vaan sen takia ettei sillä kyntö luonnista.
En mää mikää kyntömestari ole enkä neuvoa osaa mutta mikä siinä kynnössä mättää, kyntö onnistuu vaatimattomallakin veturilla, 4x16 vältti veturina valametin vanha ja väsynyt 05-sarjan pienin alta 70hp takapotku.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Sopiva veturi
No kait nyt tommosta kukkamultaa vääntää vaikka rekstalla viissiipisten kera!

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Sopiva veturi
Osta vaan se Jonnu 8)
 en muista mikä jd sarja se oli missä vaihteiston pääakselin lukitus seekeri petti tuhoisin seurauksin  Alkuoire on kun vaihdekeppi liikkuu moottori jarrutuksen ja kiihdytyksen mukaan.


 Taitaa olla niitä vanhoja tynnyrihyttisiä?
Joo, 50-sarja ja 40km/h-laatikolla, hitaammissa ja vanhemmissa ei taida momentit kasvaa niin suureksi että lukitus antaisi periksi?
Aika harvalla nuo on kokonaan rikkoontuneet, yleensä ne on korjattu hyvissä ajoin.
Paitsi kun yksi kone ei kuulemma millään ehtinyt "juuri nyt" korjattavaksi, niin pääakseli tippui täydestä vauhdista tielle :o

Mulla ei muuten hävinnyt tuo vaihdekepin liike, vaikka laatikko laitettiin taatusti kunnolla ja on kestänyt rääkkäystä jo jotain 3-tuhatta tuntia.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Sopiva veturi
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-100-119-hv/New-Holland-7840-SLE/c2b66d7f-16f8-4554-bab4-25f29779bb48.html

 

Siinäkin yksi, mutta en ymmärrä miksi siitä tehtiin noin pitkä. Kuitenkin 7810 seuraaja, joka on suht kompaktin kokoinen. Vai heittääkö konedatan tiedot tuonkin osalta häränpyllyä.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Sopiva veturi
Lainaus
En mää mikää kyntömestari ole enkä neuvoa osaa mutta mikä siinä kynnössä mättää, kyntö onnistuu vaatimattomallakin veturilla, 4x16 vältti veturina valametin vanha ja väsynyt 05-sarjan pienin alta 70hp takapotku.

--------------------------------------------------------------------------------


 DSC00919.JPG (66.15 kilotavua, 333x250 - tarkasteltu 5 kertaa.)
 

Siinä on yks pätkä minulta, mutta en muistanu, että tätä uutta puhelinta olis pitänyt pitää poikittain. Nyt joutuu katsomaan pää kenossa :) Tää on niiltä pehmosemmilta alueilta. http://www.youtube.com/watch?v=U9pUBo4wag4

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sopiva veturi
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-100-119-hv/New-Holland-7840-SLE/c2b66d7f-16f8-4554-bab4-25f29779bb48.html

 

Asiallisen näköönen (hyvin maalattu) kapistus. Vielä kuta kuinkin perustekniikkaa. Toi koekäyttöön, josko maalausten alta paljastuis vuotoja, ja jos ei paljastu, sitten kaupanhierontaan vaan.

Ei koneen maalaus synti oo, mutta saattaa joskus peittää jotain alleen.
tethering holes to their concave windings

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Sopiva veturi
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-100-119-hv/New-Holland-7840-SLE/c2b66d7f-16f8-4554-bab4-25f29779bb48.html

 

Asiallisen näköönen (hyvin maalattu) kapistus. Vielä kuta kuinkin perustekniikkaa. Toi koekäyttöön, josko maalausten alta paljastuis vuotoja, ja jos ei paljastu, sitten kaupanhierontaan vaan.

Ei koneen maalaus synti oo, mutta saattaa joskus peittää jotain alleen.
Onko maalattu? Eihän tuohon ole saatu, kuin n.150h/vuosi, joten on ilmeisesti ollu viljatilan traktorina. Jos sisällä pidetty + pesty ja vahattu säännöllisesti, niin vois olla tuon kuntoinen...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Sopiva veturi
Lainaus
Asiallisen näköönen (hyvin maalattu) kapistus. Vielä kuta kuinkin perustekniikkaa. Toi koekäyttöön, josko maalausten alta paljastuis vuotoja, ja jos ei paljastu, sitten kaupanhierontaan vaan.

Ei koneen maalaus synti oo, mutta saattaa joskus peittää jotain alleen.

Niin saattaa. Välillä kun kattelee kuvia noista myynnissä olevista raktoreista etenkin sieltä perän puolelta niin näkyy kun on vasta ruiskastu uutta väriä päälle, eli kaikki on maalin peitossa hydrauliliittimiä myöten. Jotenkin siitä tulee sellainen tunne, että ekan kerran kun pyyhkäsee painepesurilla niin totuus paljastuu.

Laitetaanpa tähän vielä toinenkin pätkä, kun innostuin tuohon juutupeen: http://www.youtube.com/watch?v=pkq__U-8sRA

Ja sitten asiaan kuulumaton vanhalla puhelimella kuvattu huonolaatuinen kesätyöpätkä: http://www.youtube.com/watch?v=DwEnJ9wKods

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sopiva veturi
http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Traktorit-100-119-hv/New-Holland-7840-SLE/c2b66d7f-16f8-4554-bab4-25f29779bb48.html

 

Asiallisen näköönen (hyvin maalattu) kapistus. Vielä kuta kuinkin perustekniikkaa. Toi koekäyttöön, josko maalausten alta paljastuis vuotoja, ja jos ei paljastu, sitten kaupanhierontaan vaan.

Ei koneen maalaus synti oo, mutta saattaa joskus peittää jotain alleen.
Onko maalattu? Eihän tuohon ole saatu, kuin n.150h/vuosi, joten on ilmeisesti ollu viljatilan traktorina. Jos sisällä pidetty + pesty ja vahattu säännöllisesti, niin vois olla tuon kuntoinen...

Kyllä koneen saa siistinä pysymään ja maalitkin puhtaana, mutta kiilto tuppaa silti himmenemään vuosien varrella. Perässä ei sitten vissiin oo ollu nostolaitekiinnitteisiä työkoneitakaan, kun pikakourissakin on vielä maalit tallessa... ;D Niin en tarkoittanu, että kokonaan ois maalattu, mutta ehkäpä runko on maalattu ja muualta pesty ja vahattu...
tethering holes to their concave windings

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Sopiva veturi
Vedin tuollaisia viime viikolla JD 2040 S:llä jossa on joskus ollut noin 80 heppaa. Vauhtikin ihan ok. Samalla koneella vedetään myös 4-siipistä (14 tuuman) ilman ongelmia.

Osa pelloista on aitosavea, yli 70% savea. Niissä meno tietysti vähän rauhoittuu ja neliveto täytyy kytkeä päälle.

Minäkin kyntelin välillä tolla meidän toisella 6610:llä joka on ilman turboa n.80hv. Kyllä sekin noita vetelee melko samalla tavalla ja multavemmilla lohkoilla ihan jouhevasti menee molemmat, mutta sitten kun tulee näitä sitkeitä kohtia, niin kummallakin loppuu meno vaikka ajaa pykälää pienemmällä vaihteella ja lukot ja nelikot päällä. Alkaa vaan kuopia itseään maan sisään vaikka mitä tekis.
Normaalisti pyrin pitämään kyntösyvyyttä n.20 senttiä. Vetovastussäätöä ei voi laittaa mahottoman herkälle noissa jäykissä paikoissa, tai se vänkää väkisin aurat ylös ja sivulle eikä tee muuta kuin pintaa raapii... ja sama juttu, jos yrittää vähän matalampaan kyntää.

Tietysti, jos jollain on hyviä niksejä muutenkin tuohon, kun en voi väittää vielä mikään mestari olevani ja joutunut vähän niinkuin itseopiskelemaan tuotakin hommaa.
Mutta tota raktooria olen vaihtamassa jokatapauksessa, enkä vaan sen takia ettei sillä kyntö luonnista.
En mää mikää kyntömestari ole enkä neuvoa osaa mutta mikä siinä kynnössä mättää, kyntö onnistuu vaatimattomallakin veturilla, 4x16 vältti veturina valametin vanha ja väsynyt 05-sarjan pienin alta 70hp takapotku.

Aika hieno kuva. Eli tässäkö kynnetään vanhalla Vallulla ja neljällä siivellä? Takana on iso lohko ja vako on viivasuora. Jokainen tila ei siis koneilla leveile, tällaisia kuva tarvitaan lisää.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Sopiva veturi
Kyllä koneen saa siistinä pysymään ja maalitkin puhtaana, mutta kiilto tuppaa silti himmenemään vuosien varrella. Perässä ei sitten vissiin oo ollu nostolaitekiinnitteisiä työkoneitakaan, kun pikakourissakin on vielä maalit tallessa... ;D Niin en tarkoittanu, että kokonaan ois maalattu, mutta ehkäpä runko on maalattu ja muualta pesty ja vahattu...

Jostain syystä levikepyörillekin on kiinnitykset vaikka näyttävät täysin käyttämättömiltä.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Sopiva veturi
Kyllä koneen saa siistinä pysymään ja maalitkin puhtaana, mutta kiilto tuppaa silti himmenemään vuosien varrella. Perässä ei sitten vissiin oo ollu nostolaitekiinnitteisiä työkoneitakaan, kun pikakourissakin on vielä maalit tallessa... ;D Niin en tarkoittanu, että kokonaan ois maalattu, mutta ehkäpä runko on maalattu ja muualta pesty ja vahattu...

Jostain syystä levikepyörillekin on kiinnitykset vaikka näyttävät täysin käyttämättömiltä.


Juuripa siksi tuollainen pitääkin saada koeajoon ensin... Eikö pienet (mahdolliset) vuodot tuos hintaluokas enää mikään kaupan este oo. Käytetty on aina käytetty, mutta ei noilla tunneilla vielä pitäis mitään mahdotonta ilmetäkkää. Siitä vaan lämmitteleen.
tethering holes to their concave windings

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Sopiva veturi
Lainaus
Juuripa siksi tuollainen pitääkin saada koeajoon ensin... Eikö pienet (mahdolliset) vuodot tuos hintaluokas enää mikään kaupan este oo. Käytetty on aina käytetty, mutta ei noilla tunneilla vielä pitäis mitään mahdotonta ilmetäkkää. Siitä vaan lämmitteleen.

Kattelen nyt ensin näitä lähiseudun liikkeiden valikoimia ennenkuin lähden Turkuun asti koeajelemaan.  8)

Movado

  • Vieras
Vs: Sopiva veturi
No entä tämä Case IH Maxxum Pro 5120-5150  tai Case IH Maxxum 5120-5150

Täälä porukat innostuu heti näistä saksan natikosta - cumings moottorilla
http://www.konedata.net/Traktorit/caseihMaxxumPro5120.htm

Kääntöymp. halk. m neliveto  9,3 -
   
 nostolaiteen halinta vipu on vissiin vaihdettava ainaskin kerran ?

http://www.nettikone.com/777519
Hinta   13800 €     Mittarilukema   11400 h

http://www.nettikone.com/767742
Hinta   16500 €    Mittarilukema   11500 h

http://www.nettikone.com/726234
Hinta   19000 €   Mittarilukema   5600 h  ( onko hämeenlinnas jo lunta ? )

http://www.nettikone.com/739495
Hinta   21500 €     Mittarilukema   13800 h
Vaihdossa huomioidaan 4x4 alvillinen etukuormaajatraktori hintaluokassa max. noin15000€

Jne