Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mf Dyna-6  (Luettu 35216 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Mf Dyna-6
Jouduin sattumalta koeajamaan kyseisen vehkeen.Aiheesta on varmaan keskusteltukin mutta en löytänyt oikein tuoretta topicia.Minkälaisia kokemuksia teillä on ko.laitteesta muuta kun että ei pidä sekaantua.Vai pitäiskö sittenkin pidättäytyä sakemannien tuotteissa? Vaihteisto tuntuu ainakin uutena toimivan suht' ok, mutta mites esim.talvipakkasilla.Traktorikauppa on aikasen hiljaista niin nyt vois saada merkiltä kuin merkiltä kovia tarjouksia...en tiedä.Kiitoksia asiallisista ja asiattomista vastauksista.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mf Dyna-6
Kokemusta sen verran, että kunnon kuormalla ajettaes vaihteisto vaihtaa siististi verrattuna pelkän traktorin koeajoon verrattuna. Kaikki muu osa mun mielipiteistäni kyseisestä härvelistä onkin sitten mutua ja ideologiaa. Jarruttomaksikaan ei noita voi moittia. Apukuskin penkillä istues täytyy olla varovainen, jos esim. 6475 Dyna-6:n ratin takana on vähänkään tehokkaisiin jarruihin tottumaton kuski. Mukavintahan noissa on, että lootaa voi käyttää manuaalina, powertshiftinä tai automaattina - kukin makunsa mukaan. Käyttäjät kertokoot lisää faktoja...
tethering holes to their concave windings

MPK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 206
Vs: Mf Dyna-6
Dyna kuutoses mies muuttuu tikaksi on se niin nykivää menoa, vanha dynashift on paljon parempi.

hyla

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Mf Dyna-6
Dyna kuutoses mies muuttuu tikaksi on se niin nykivää menoa, vanha dynashift on paljon parempi.
Kalibroimalla vaihteisto nykiminen rauhottuu... Tai sitte Dyna-VT

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Mf Dyna-6
Jouduin sattumalta koeajamaan kyseisen vehkeen.Aiheesta on varmaan keskusteltukin mutta en löytänyt oikein tuoretta topicia.Minkälaisia kokemuksia teillä on ko.laitteesta muuta kun että ei pidä sekaantua.Vai pitäiskö sittenkin pidättäytyä sakemannien tuotteissa? Vaihteisto tuntuu ainakin uutena toimivan suht' ok, mutta mites esim.talvipakkasilla.Traktorikauppa on aikasen hiljaista niin nyt vois saada merkiltä kuin merkiltä kovia tarjouksia...en tiedä.Kiitoksia asiallisista ja asiattomista vastauksista.  :)
Kyllä kannattaa pysyä saksalaisissa,tai tietysti jenkki perä on kovasana ;D ;D

Movado

  • Vieras
Vs: Mf Dyna-6
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mf Dyna-6
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? Vetovarret?-> vain säätökysymys. Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?
Trolliksi todettu...
tethering holes to their concave windings

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Mf Dyna-6
Jouduin sattumalta koeajamaan kyseisen vehkeen.Aiheesta on varmaan keskusteltukin mutta en löytänyt oikein tuoretta topicia.Minkälaisia kokemuksia teillä on ko.laitteesta muuta kun että ei pidä sekaantua.Vai pitäiskö sittenkin pidättäytyä sakemannien tuotteissa? Vaihteisto tuntuu ainakin uutena toimivan suht' ok, mutta mites esim.talvipakkasilla.Traktorikauppa on aikasen hiljaista niin nyt vois saada merkiltä kuin merkiltä kovia tarjouksia...en tiedä.Kiitoksia asiallisista ja asiattomista vastauksista.  :)
Kyllä kannattaa pysyä saksalaisissa,tai tietysti jenkki perä on kovasana ;D ;D
kyllä saksalaiset koneet on parhaita vt,s on saksalainen vaihteisto, perä ,ruiskutuslaitteet(bosh), sähkölaiteet pitkälti , ranskalainen mukavuus ja kaupan päälle kunnon sisu keulalla  :)

jd,s itävaltalainen vaihteisto,moottori ranskasta,nippon denso ruiskutuslaitteet ja italialaista sähköosaa pitkälti ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Movado

  • Vieras
Vs: Mf Dyna-6
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? - Tosiasia frekoon etuperä ei vedä silloin kun todella tarttis Vetovarret?-> vain säätökysymys. no säädä varret 20 cm maasta ja nosta ylös nouseeko 100 tai yli > ei Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?  Ei, mutta ferkoota myydään myös perkins koneella ja siinä on vakiona tuo voimattomuus


Trolliksi todettu...

Tää on vaan tiedoksi jollekulle viattomalle traktorin ostajalle, muuten en halua ruveta väittelemään jonkun ferkoo fanaatikon kanssa - kärsiköön mun puolesta.

Sassi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Mf Dyna-6
Itse olen opetellut ajamaan dyna-4,nyt jonkin verran ajellut d-6. Talvella kuulemma saattaa kestää kauankin aikaa ennenkun alkaa vaihteisto pelaamaan,hankala saada pakkasilla käyntiin,sähkövikoja ym.
Muuten ajossa tuntui ihan miellyttävältä.
VALTRA
V elallisen
A liurakoitsijan
L öytämä
T yöväline
R ahan
A nsaitsemiseen

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mf Dyna-6
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? - Tosiasia frekoon etuperä ei vedä silloin kun todella tarttis Vetovarret?-> vain säätökysymys. no säädä varret 20 cm maasta ja nosta ylös nouseeko 100 tai yli > ei Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?  Ei, mutta ferkoota myydään myös perkins koneella ja siinä on vakiona tuo voimattomuus


Trolliksi todettu...

Tää on vaan tiedoksi jollekulle viattomalle traktorin ostajalle, muuten en halua ruveta väittelemään jonkun ferkoo fanaatikon kanssa - kärsiköön mun puolesta.

Jaa ei oo tarvinnu mittailla liikeratoja, kun kaikki koneet on noussu riittävän ylös ja vetokykykin on piisannu, ainakin toistaiseksi... Missähän tuo voimattomuus ilmenee, kun ei meidän ferguis ainakaa oo tullu esiin...

Mä oon täs traktorityöurani (puoli vuotta) aikana oppinu tuntemaan fergun vikojen lisäksi muidenkin merkkien vikoja, viatontahan ei ookkaa, ja todennu fergun ittelleni sopivimmaksi töiden sujumisen kannalta. Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muuta haluu kattella.
tethering holes to their concave windings

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Mf Dyna-6
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???

Sanovat että nämä uusimmat commonraili perkiisselit ei sisusta eroisi, olis samanlailla molemmat voimattomia.
No tänään tuli sisu verkua ajeltua, oli siinä menemisen meininki, 15 mottia ohraa kärryssä (kaikki vehkeet liian pieniä meikäläisellä ;))ja 55 mittarissa, ei enää kaupungilla tarvinnu kaasu auki ajella, tilanteita tulee äkkiä! Vauhtia ja voimaa oli ainaskin tuossa 6485:ssa, sitä sitten tiedä paljonko kesko halunnut lisätä esittelykoneeseen puhtia??
Vaihteisto varmaan nyppii tottumattomalla kuskilla ja kylmällä laatikolla, mutta kun lämmin on niin toimii kyllä hienosti vaihtaa.

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: Mf Dyna-6
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? - Tosiasia frekoon etuperä ei vedä silloin kun todella tarttis Vetovarret?-> vain säätökysymys. no säädä varret 20 cm maasta ja nosta ylös nouseeko 100 tai yli > ei Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?  Ei, mutta ferkoota myydään myös perkins koneella ja siinä on vakiona tuo voimattomuus


Trolliksi todettu...

Tää on vaan tiedoksi jollekulle viattomalle traktorin ostajalle, muuten en halua ruveta väittelemään jonkun ferkoo fanaatikon kanssa - kärsiköön mun puolesta.
jos jossaki on pienempi liikerata nostolaittees ku jonteeres niin sillei pysty tekeen mitään, raapi nimittäin tukipyörä maata käännön aikan lemkeneissä ennen vanhaan .ainaki 100milliä isompi vt,s ja oikea 4wd ei niinku deere vtoinen eturengas liukkaalla niin se vaan suttaa ;)
dynä vt se nykyaikasin portaaton

Movado

  • Vieras
Vs: Mf Dyna-6

[/quote]

Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muuta haluu kattella.
[/quote]

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Movado

  • Vieras
Vs: Mf Dyna-6
mahtaneeko tuo olla neliveto, entä nouseeko vetovarret riitävästi - (liikerata )- perkins moottorihan on jo voimattomaksi todettu ??? ???
Ai tehdäänkö niitä takavetoisinakin? - Tosiasia frekoon etuperä ei vedä silloin kun todella tarttis Vetovarret?-> vain säätökysymys. no säädä varret 20 cm maasta ja nosta ylös nouseeko 100 tai yli > ei Sanoiko hvinnamo, jotta oli ollu Perkinssin koneella?  Ei, mutta ferkoota myydään myös perkins koneella ja siinä on vakiona tuo voimattomuus


Trolliksi todettu...

Tää on vaan tiedoksi jollekulle viattomalle traktorin ostajalle, muuten en halua ruveta väittelemään jonkun ferkoo fanaatikon kanssa - kärsiköön mun puolesta.
jos jossaki on pienempi liikerata nostolaittees ku jonteeres niin sillei pysty tekeen mitään, raapi nimittäin tukipyörä maata käännön aikan lemkeneissä ennen vanhaan .ainaki 100milliä isompi vt,s ja oikea 4wd ei niinku deere vtoinen eturengas liukkaalla niin se vaan suttaa ;)

Ei tietoa jd.stä. Mitä suurempi liikerata sitä parempi,  100 -20 cm alkaa riittää useimpiin hommiin .

Nelivedon sakaralukko pitää 100% on tosin töpäämällä mahdolista rikkoa vetopuolella  kun etuakseli on yhtä puuta.

Sähköhydaalisesti kytkettävä  levylukko on mielestäni paras, luistaa vasta ennen rikkoonumis rajalla.

Kokonaa eri juttu onkin se, ettei koko etupää vedä lainkaan ( mf ) tiukan paikan tullen  >:(  kytkeytymis pakka luistaa ja on vielä mahdollista polttaa levytkin.