Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mf Dyna-6  (Luettu 35218 kertaa)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Mf Dyna-6


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Muisti palaa pätkittäin ;D ;D ;D ;D


Huonosti se muisti tahtoo toimia jotikka miehilläkin
Kerro lisää ???
Mä kerron vain omistakoneistani,muilla on voinu olla ongelmiaki.Mulla ei,toistaiseksi 8)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Mf Dyna-6


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Muisti palaa pätkittäin ;D ;D ;D ;D


Huonosti se muisti tahtoo toimia jotikka miehilläkin
Kerro lisää ???
Mä kerron vain omistakoneistani,muilla on voinu olla ongelmiaki.Mulla ei,toistaiseksi 8)

Yleensäkin merkkifanatikkojen muisti toimii huonosti ja ei tahdo palautua edes pätkittäin. Merkistä riipumatta. Tiedän 3 jontikan autopoweria tältä samlta alueelta joissa on laatikko vikoja(loota vaihdettu), yhden normaalin josta on purkautunut normaali laatikko. Muista merkeistä en vielä ole ITSE NIITÄ NÄHNYT KORJAAMOLLA VASTAAVASSA "HUOLLOSSA".
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Mf Dyna-6
Joskus vehkeisiin tehdään muutoksia koko sarjaan, siis käytetyihin. Remontit maksaa valmistaja , näin olen kuullut en nähnyt. Mutta nuo paljon puhutut ja huhutut jontikan loota ongelmat tuskin ovat "ennakoivia" huoltoja ;D

realisti

  • Vieras
Vs: Mf Dyna-6
Joskus vehkeisiin tehdään muutoksia koko sarjaan, siis käytetyihin. Remontit maksaa valmistaja , näin olen kuullut en nähnyt. Mutta nuo paljon puhutut ja huhutut jontikan loota ongelmat tuskin ovat "ennakoivia" huoltoja ;D


itse olen ollut suhteellisen merkkiuskollinen deerelle ja voin tunnustaa nähneeni monta hajotettua autopowr:ia liinamaan hallissa. omani on kaikki manuaali loodalla eikä siten vaihteistoille olla tehty mitään. Noiden ap:n remontit on suurelta osin maksannut deere ja vain ns.tahallaan särjetyt on jääneet ostajien harteille. Olikohan niin että takuu kattoi alle 8000h ajetut vai miten se oli. kuitenkin minusta deere on hoitanut hyvin takuuvastuun , vaikka lootan suunnittelusta ei samaa voi sanoa. Tai eihän se deeren oma olekaan.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Mf Dyna-6


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Muisti palaa pätkittäin ;D ;D ;D ;D


Huonosti se muisti tahtoo toimia jotikka miehilläkin
Kerro lisää ???
Mä kerron vain omistakoneistani,muilla on voinu olla ongelmiaki.Mulla ei,toistaiseksi 8)

Yleensäkin merkkifanatikkojen muisti toimii huonosti ja ei tahdo palautua edes pätkittäin. Merkistä riipumatta. Tiedän 3 jontikan autopoweria tältä samlta alueelta joissa on laatikko vikoja(loota vaihdettu), yhden normaalin josta on purkautunut normaali laatikko. Muista merkeistä en vielä ole ITSE NIITÄ NÄHNYT KORJAAMOLLA VASTAAVASSA "HUOLLOSSA".
Merkkivanaatikoksi tulee aika helposti jos koneet pelaa.Ostin 07 vuonna uuden jonnen ja uuden hollannin,en hollanti vanaatikoksi alkanu :o
Itse en ostanu autopoweria koska siitä on ollu paljon negatiivista juttua.AQ-loodathan on liki pomminkestäviä.
Mun ei tarvi "unohdella"koneitteni vikoja.Pikkuuses pyyhkijänsulka ja 7530 ruikkas peräöljyt kerran takalasille rikkoutuneen o-renkaan takia.Nämä on ainoot viat mitä on ollu.
Toki näillä tunneilla ei vikoja sais viä ollakkaan,antaa kuvaa vain koneen kasaus laadusta.Hollantiin laitettiin ekan vuoden aikana ripakopallinen pikku sälää.Peruskone olis voinu olla hyväki,mutta alko vituttaa kun kone oli jatkuvasti pajalla jonku pikkuvian takia >:(

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Mf Dyna-6
Son ny sitte niin jotta niistä rikkimenneistä pakoista alat rakenteleen ittelles aikakonesta
kun tuntuu aina vaan jatkuvan tämä MF-miesten ajojahti.Ei perkele hetkenrauhaa.  :D >:(

Niin muutoin,piti eilen alkaa syyskynnöt.
Ei 58 vuotias 35X suostunut yhteistyöhön
vetovastus tunnustelu rikki.Niin ei jumalauta
mihinkään ole luottamista ettei 58 vuotta toimi
moitteetta.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Mf Dyna-6
Olikohan niin että takuu kattoi alle 8000h ajetut vai miten se oli.

Mun muistaakseni se on 6000 tuntia. Vielä vajaa 5000 tuntia takuuta jäljellä. ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Movado

  • Vieras
Made in China
Tiesittekö että perkinsiä valmistetaan kiinassa. Tehdas on Lovol Engines (Tianjin) Limited, voi olla sileä muitakin tehtaita -iso maa kun on.

Luulen tiedon tulevan yllätyksenä monelle ylpeälle mf miehelle kun konepellin alla puskuttaa aito kiinassa tehty perkins.

Tosin jotain häikkää on ollut kun kiinan tehdas on alkanut valmistaa koneita ohi kirjanpidon - mitään ei taida olla tehtävissä kun kerran ovat sorvit kinuskeille myyneet.  Sen takia kiinan traktorissa on perkins kone - ilman sen kummenpaa lupaa.

Viimeksi muokattu: 10.10.09 - klo:08:16 kirjoittanut Movado

Jätkä

  • Vieras
Vs: Made in China
Tiesittekö että perkinsiä valmistetaan kiinassa. Tehdas on Lovol Engines (Tianjin) Limited, voi olla sileä muitakin tehtaita -iso maa kun on.

Luulen tiedon tulevan yllätyksenä monelle ylpeälle mf miehelle kun konepellin alla puskuttaa aito kiinassa tehty perkins.

Tosin jotain häikkää on ollut kun kiinan tehdas on alkanut valmistaa koneita ohi kirjanpidon - mitään ei taida olla tehtävissä kun kerran ovat sorvit kinuskeille myyneet.  Sen takia kiinan traktorissa on perkins kone - ilman sen kummenpaa lupaa.



Taitaa olla helpompi kertoa mitä ei Kiinassa valmisteta, alkuperäisenä tai kopiona.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mf Dyna-6


Mulle on sinänsä aivan sama mitä vikoja muut haluu kattella.

Onnea valitsemallasi tiellä  :)

Sitä onnea itse kukin tarvitsee riippumatta merkin tai värin valinnasta. Kaikkiin niihin aina jotain tulee, ja jos muuta väittää, valehtelee tai vähintäänkin vähättelee/ei kehtaa tunnustaa/valehtelee itselleen. Jonkun valitsema tie on eri kuin mun tieni. "Aja millä ajat, ja Massikalla loput"

Meillehän tuli koneet vuonna 07 yhtä aikaa.Ihan mitää vähättelemättä tai salaamatta,mun jontikkaan on karvan alle 3000 tunnin aikana korjattu tuulilasinpyyhkijän sulka.Normi öljynvaihdot rasvaukset päälle.Mitään muuta vikaa ei ole ollu,ei ole päivitelty eikä säädelty.Yhtäkään ruuvia ei ole tippunu eikä kiristetty.

Kuis KJL sun masseri on pelannu?Onko ollu pieniä tai isoja vikoja?



Jaa... ei tää kukaan muukaan mistään vioista koskaan mitään kerro, siis miksi olisin ensimmäinen? ;D Eivaan takuuseen kaasupallo. Juuja 11500 tuntia ajettuun 690:iin etuakseli.
Kerroinhan mäki 8)
Tarkoitin tällä että verrataan saman ikäisiä koneita.
Kuis huhut hydepumpusta  ??? ::)


Aijaa niin se, kun pieni palikka kahden pumpun välistä meni. Takuuseen pantiin uusi tandempumppu. Ei mikään maailman suurin asia tuokaan... Kyllähän takuun pitää pelata.
Muisti palaa pätkittäin ;D ;D ;D ;D


Huonosti se muisti tahtoo toimia jotikka miehilläkin
Kerro lisää ???
Mä kerron vain omistakoneistani,muilla on voinu olla ongelmiaki.Mulla ei,toistaiseksi 8)

Yleensäkin merkkifanatikkojen muisti toimii huonosti ja ei tahdo palautua edes pätkittäin. Merkistä riipumatta. Tiedän 3 jontikan autopoweria tältä samlta alueelta joissa on laatikko vikoja(loota vaihdettu), yhden normaalin josta on purkautunut normaali laatikko. Muista merkeistä en vielä ole ITSE NIITÄ NÄHNYT KORJAAMOLLA VASTAAVASSA "HUOLLOSSA".
Merkkivanaatikoksi tulee aika helposti jos koneet pelaa.Ostin 07 vuonna uuden jonnen ja uuden hollannin,en hollanti vanaatikoksi alkanu :o
Itse en ostanu autopoweria koska siitä on ollu paljon negatiivista juttua.AQ-loodathan on liki pomminkestäviä.
Mun ei tarvi "unohdella"koneitteni vikoja.Pikkuuses pyyhkijänsulka ja 7530 ruikkas peräöljyt kerran takalasille rikkoutuneen o-renkaan takia.Nämä on ainoot viat mitä on ollu.
Toki näillä tunneilla ei vikoja sais viä ollakkaan,antaa kuvaa vain koneen kasaus laadusta.Hollantiin laitettiin ekan vuoden aikana ripakopallinen pikku sälää.Peruskone olis voinu olla hyväki,mutta alko vituttaa kun kone oli jatkuvasti pajalla jonku pikkuvian takia >:(

Ei täs ny niin muistin oo väliä. Mulla nyt on vähän muutakin hommaa (pientä sellaista), ettei mun elämäni pyöri pelkän traktorin ympärillä vaan pyörii vähän muuallakin. Ei tämmösellä pikkutilalla rahaa tehdä traktoreilla tai pellolla vaan jossain muualla. Kuten joskus totesin, kaikista niistä aina jotain menee ja jos ei ongelmia oo, sehän on hyvä todeta, että on sattunut kohdalle hyvä yksilö. Tuppaa vaan olemaan niinkin, että turhan paljon (merkistä riippumatta) on koneen loppukokoonpanoa siirretty linjalta tänne kentälle ja loppukokoonpano tehdäänkin "takuukorjauksina".

Eilen tuli vaihteeksi tyypitettyä 7485 Dyna-VT:tä, tällä kertaa 5-siipisen Lemkenin kanssa ja samalla taas kerran muistui mieleen, miksi ajan Fergulla, vaikka jotkut muut ajaa jontikalla, valtralla, nyykkärillä jne. Kukin makunsa mukaan ja sen mukaan, kuinka hyvin soipii rasahan.
tethering holes to their concave windings

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Mf Dyna-6

^Mitkä ne omimaisuudet sitten on, jotka tekee siitä käteen sopivan?
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mf Dyna-6
Ei kai tuota osaa kukaa selittää... Toiselle sopii jontikka, Valametti tai nyykkäri kätehen/jalakahan. Mulle sopii Fergu. On sopinu jo 31 vuotta eikä siihen oo mitää yhtä syytä. Se vaan sopii... Just äsken viimeistelin työnäytöksen lohkoja 7485:lla ja sekin sopi hyvin mun pikku kätöseeni.

Viimeksi muokattu: 10.10.09 - klo:15:37 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Mf Dyna-6
Ei kai tuota osaa kukaa selittää... Toiselle sopii jontikka, Valametti tai nyykkäri kätehen/jalakahan. Mulle sopii Fergu. On sopinu jo 31 vuotta eikä siihen oo mitää yhtä syytä. Se vaan sopii... Just äsken viimeistelin työnäytöksen lohkoja 7485:lla ja sekin sopi hyvin mun pikku kätöseeni.

Niin, ei kun vaan sitä jotta jos masserin insinöörit jo vuosikymmeniä sitten on osanneet tehdä ominaisuuksia jotka miellyttää, ja samalla tavalla nykykoneissakin - niin onhan niissä jo jotain selkeitä ratkaisujakin, jotka eroaa muista. Mitään yhtä syytä ei tietenkään ole. Nykyisessäni ainakin pystyn sanomaan, mitkä ominaisuudet on persiistä ja mitkä on hyviä.

Mutta mikä tärkeintä: Jos jollakulla vehkeellä työnteko on mukavaa, niin sehän vaan on hemmetin hyvä juttu.  :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

RockBull

  • Vieras
Vs: Mf Dyna-6


Yleensäkin merkkifanatikkojen muisti toimii huonosti ja ei tahdo palautua edes pätkittäin. Merkistä riipumatta. Tiedän 3 jontikan autopoweria tältä samlta alueelta joissa on laatikko vikoja(loota vaihdettu), yhden normaalin josta on purkautunut normaali laatikko. Muista merkeistä en vielä ole ITSE NIITÄ NÄHNYT KORJAAMOLLA VASTAAVASSA "HUOLLOSSA".
[/quote]

Häh?
Sokea tahi kuuro?
Loota rempat erikoisen harvinaisia ole? Siis mihinkään merkkiin?
Taitaa olla merkkivanaatikko siellä?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Mf Dyna-6
Ei kai tuota osaa kukaa selittää... Toiselle sopii jontikka, Valametti tai nyykkäri kätehen/jalakahan. Mulle sopii Fergu. On sopinu jo 31 vuotta eikä siihen oo mitää yhtä syytä. Se vaan sopii... Just äsken viimeistelin työnäytöksen lohkoja 7485:lla ja sekin sopi hyvin mun pikku kätöseeni.

Niin, ei kun vaan sitä jotta jos masserin insinöörit jo vuosikymmeniä sitten on osanneet tehdä ominaisuuksia jotka miellyttää, ja samalla tavalla nykykoneissakin - niin onhan niissä jo jotain selkeitä ratkaisujakin, jotka eroaa muista. Mitään yhtä syytä ei tietenkään ole. Nykyisessäni ainakin pystyn sanomaan, mitkä ominaisuudet on persiistä ja mitkä on hyviä.

Mutta mikä tärkeintä: Jos jollakulla vehkeellä työnteko on mukavaa, niin sehän vaan on hemmetin hyvä juttu.  :)

Joo.. Kokonaisuus taitaa ratkaista eniten, kuinka joku tietty kone sopii käteen. Ei tietenkää saa verrata vanhaa satakuusvitosta nykykoneisiin ja silti siinäkin on kokonaisuus toimiva sen ikäiseksi.

Kyllähän ferguistakin löytyy joskus jotain fergumiehellekin sopimatonta. Tosin näin on käyny vain kerran, kun 5465:n 16+16 Speedshift vaihteisto ei oikeen sopinu käteen porrastuksensa takia.
tethering holes to their concave windings