Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivurin viljaputket  (Luettu 16699 kertaa)

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Kuivurin viljaputket
>>>180 hl ohraa löytyi muualta kuin siilosta .


>>>Tosa vaiheessa voi alaa pikkasen v.......n.

Olen sitä mieltä,että taisi mennä kiireet tuolla hetkellä ohi.. 8)

Siinä vaiheessa ne vasta alkoi , velimies nimittäin delekoi minulle lapio hommat mielellään .

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kuivurin viljaputket
Jos itse tekee putkia, niin se laippojen teko on työlästä. Pitäisi hitsailla jotain rautalangan tapaista, että olisi tehtaan putkea vastaava. Olen joskus tehnyt itse niitä haitariputkia, kun oli niitä pikakiinnikkeitä ja letkuliikkeestä sai ostaa "edullisesti" sitä joustavaa kumiletkua.

Ootte kyllä kovia poikia paikkailemaan. Dyna Veeteetä ja Jontikkaa pukkaa tontti kuin joutomaa pujoa. Sitten säästetään jossain putkissa ja paikkaillaan :D

Ei sen puoleen. Kyllä mää nuukuutta arvostan positiivisena luonteenpiirteenä ;)

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: Kuivurin viljaputket
Jos itse tekee putkia, niin se laippojen teko on työlästä. Pitäisi hitsailla jotain rautalangan tapaista, että olisi tehtaan putkea vastaava. Olen joskus tehnyt itse niitä haitariputkia, kun oli niitä pikakiinnikkeitä ja letkuliikkeestä sai ostaa "edullisesti" sitä joustavaa kumiletkua.

Ootte kyllä kovia poikia paikkailemaan. Dyna Veeteetä ja Jontikkaa pukkaa tontti kuin joutomaa pujoa. Sitten säästetään jossain putkissa ja paikkaillaan :D

Ei sen puoleen. Kyllä mää nuukuutta arvostan positiivisena luonteenpiirteenä ;)
Laipan saa kyllä tehtyä putkeen joko hitsaamalla tai vääntämällä , jälkimmäisen olen tehnyt joskus kauan aikaa sitten  :)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7085
Vs: Kuivurin viljaputket
Olen joskus tehnyt itse niitä haitariputkia, kun oli niitä pikakiinnikkeitä ja letkuliikkeestä sai ostaa "edullisesti" sitä joustavaa kumiletkua.

Sitten säästetään jossain putkissa ja paikkaillaan :D

Ei sen puoleen. Kyllä mää nuukuutta arvostan positiivisena luonteenpiirteenä ;)

Juup,131 Egee kappale. 40cm:n haitariputkea 200mm:n vahvuudessa.
Hiukan nikottelin hintaa, 160mm vahva puolet halvempi. 250mm vahvaa en edes kysynyt,supistaja ensin elevaattorille ja sitten jatkoa inhimillisemmän hintaisilla putkilla :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

ENTER

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8067
Vs: Kuivurin viljaputket
pätkä kumista lieteletkua ja se lemmareilla kiinni sopivaan putkeen

saa irrottamatta käänneltyä ympäriämpäri
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

SikaSeppo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
  • Vaurasta emakkohommaa
Vs: Kuivurin viljaputket
Sopisiko tavallinen teräsputkikäyrä tuohon tarkoitukseen, esim DN160 90°, ulkohalkaisija 168 mm, seinämänvahvuus 4,5 mm?
Pitäisi löytyä terästuotteita myyvistä firmoista, esim. Onniselta.

Juuri näitä ne on mistä me ollaan tehty. Tuubikäyriksi kutsuvat näitä tuolla sellupuolella. Ja niihin sitten tuubiputkesta ne putket niin kestää tosi paljon.

Kauluksen saa tehtyä 2x10 lattasuikaleesta kun taittaa ja hitsaa samalla.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Kuivurin viljaputket
Mahdoitko Paalaaja kunnolla lukea mitä kirjoitin ;) Valuosia löytyy, mutta vasta 200:sta putkista.

Pahoittelen, kiireessä jäi tuo kielenpäällä ollut "200-putkeen" lisäämättä.

Heh. Ihmettelin kun putkistoon alkoi kertyä jos jonkinlaista teippisäkki viritystä, että mitähän täällä oikein on vanhan isännän toimesta tapahtunut. Viritykset menettelee aikansa, mutta muistatko aina vahtia ja tarkistaa viritysten päivän kunnon.

Edelleen sanon aivan vakavalla naamalla: 5 X 10 cm peltilappu reilun millin peltiä taivutetaan putken säteen muotoon, ja kiinnitetään vetämällä putken ympäri muutama kierros ilmastontiteippiä. Kestää satojen tonnien läpiajon, kunnes putki kuluu puhki paikan vierestä. Ei ole tarvetta kesken kauden ryhtyä putkitalkoisiin, vaan homman voi siirtää vaikka talveen.


Slippin 'n sliding

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3118
Vs: Kuivurin viljaputket
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen. MP eli myllykonepaja pehrsson liljendalista, Nord Mills, Maanos porvoosta, en tiedä tekeekö ne enää mitään.

Ohuet putket kestää kyllä. Eräs takka rahtikuivaajalla on valuu osia tärkeisiin osiin elevaatorillle kuivurin tyhjennys vastaanotto siilojen täyttö ym. Mutta siilojen täyttöputket ovat ne ohuet, hän vääntää ne joka toinen vuos pari kymmentä astetta eri suuntaan ja päiväys koska on väänetty!

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Kuivurin viljaputket
Sopisiko tavallinen teräsputkikäyrä tuohon tarkoitukseen, esim DN160 90°, ulkohalkaisija 168 mm, seinämänvahvuus 4,5 mm?
Pitäisi löytyä terästuotteita myyvistä firmoista, esim. Onniselta.

Putki itsessään varmaan sopii vaikka vähän painava putkisto tuleekin. Mutta liittäminen? Vanhoihin olemassa oleviin putkiin? Toisiinsa? Laipalla? Muhvilla? Kuivurilla kun ei mielellään rälläköi eikä hitsaile... Tai riippuu kuivurista tietty mutta.

Aina putket irti ja muualle hitsaamaan tai rälläköimään , pöly on räjähdysherkkää ainetta .

Hyvä Landehande , ilmastointiteippi sotii luonnonmukaisuutta vastaa joten unohdetaa se , pikkupaikkauksiin se kyllä käy mutte ei pidempään .



     Vielä parempi Sorkkahessu, oletko kuullut luomuteipistä? Siinä lukee ''luonnonmukaisesti tuotettu'' ja perässä leppäkertun kuva.  Sitä voi kertää putken ympäri vaikka kuinka paljon ja mitä enemmän, sitä luonnonmukaisempaa.   ;D

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: Kuivurin viljaputket
Onpa nuo viljaputket menneet takapakkia parissakymmenessävuodessa.  :o Silloin Antti myi pelkästään valukäyriä. 80 tonnin elevaattorin kanssa oli siiloputket 200 millisiä ja pienemmissä 150. Kiertoputket oli kaikissa 200 millisiä ja seinämät oli parimillistä.
Mystinen kesälaatumies

andypoge

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 534
Vs: Kuivurin viljaputket
Sopiiko Antti/Mepu/Arska laipat hyvin toisiinsa, esim d160?

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Kuivurin viljaputket
Ei niissä pitäisi mitään eroa olla, olen ristiin käyttänyt.
pessimisti ei pety!

Isäntärenki

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
Vs: Kuivurin viljaputket
Kyllä   Arskalla   on   vahvempia kulmia   minulla  on  myös  rosteri putkista    viljaputket määrämittaisina.   Vettä vuotavat jatkokset    pois,  toimii pienemmilläkin kaadoilla.

Viimeksi muokattu: 17.11.19 - klo:10:28 kirjoittanut Isäntärenki