Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?  (Luettu 27923 kertaa)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?


Paalaimen kolaketjun laakereita ollaan säännöllisin väliajoin rasvattu kys. neulalla ja 8000 paalia takana eikä yhtään laakeria vielä hajonnut. Sitä en tiedä mitä apua rasvauksesta on, mutta kyllä sillä kuivan rohisevan laakerin saa pitkäksi aikaa hiljaiseksi ja jäykäksi. Uskon rasvauksesta olevan hyötyä koska ekan kerran rasvattiin n. 4000 paalin kohdalla ja jo silloin muutama laakeri oli kuiva.


Krone kuulostaakin aika kestävältä kamppeelta, jos noin paljo ilman remonttia. Eikös nuo kolaketjun laakerit ole aika helppoja vaihtaa?

Niin epäilen kyllä että joitain laakereita olisi jo voinut hajota ilman tuota rasvausta.

Laakeri on kyllä helppo vaihtaa, seger irti ja laakeri näppiin ja uusi tilalle, mutta orkkislaakerit on sikakalliita, useita kymppejä. Orkkislaakeria en minä ainakaan löytänyt mistään muualta kuin agrin tiskiltä, vaikka on tunnukset kyljessä ja INAn tekemä. Laakerissa poikkeuksellisen paksu ulkokooli, varmaan koolille tulevien iskujen takia. Tarviikkeena tietysti saa noihin mittoihin sopivaa laakeria mutta epäilen että eivät kestä pitkään just tuota pauketta.

Täälläpäin yksi ukko on laittanut Kronen paalaimeen kiinalaisia laakereitä ja ovat kestäneet saman ajan kuin alkuperäiset.
Ei neulalla tarvitse rikkoa mustaa tiivistettä vaan tunkee sen varovasti akselin ja tiivisteen välistä .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Teroman

Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?
Voitelu olisi tärkeää juuri maatalous koneissa,,,,,,,,,,, ???

Koneviestissä viimeisessä oli miten 500 ha tuhoaa halpis muokkaimen Catros, Carrier, Multiva  tyylisen laakeroinnin jossa ei voitelua,,,,,,,,,,,

Esim. Simbassa eka nippojen rasvaus tulee juuri tuossa vaiheessa ; 100 tuntia tai 500 ha kohdalla

www.agri.fi

Toiset on luotuja kestämään/kulkemaan , toiset haluaa jo varikolle tuossa vaiheessa ?
 8)

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?
Voitelu olisi tärkeää juuri maatalous koneissa,,,,,,,,,,, ???

Koneviestissä viimeisessä oli miten 500 ha tuhoaa halpis muokkaimen Catros, Carrier, Multiva  tyylisen laakeroinnin jossa ei voitelua,,,,,,,,,,,

Esim. Simbassa eka nippojen rasvaus tulee juuri tuossa vaiheessa ; 100 tuntia tai 500 ha kohdalla

www.agri.fi

Toiset on luotuja kestämään/kulkemaan , toiset haluaa jo varikolle tuossa vaiheessa ?
 8)


Miten ne hehkuttamasi Eurooppalaiset onkaan huonoja. Tumessa paljon järeämpi laakeri tuossa kohtaa

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?


Paalaimen kolaketjun laakereita ollaan säännöllisin väliajoin rasvattu kys. neulalla ja 8000 paalia takana eikä yhtään laakeria vielä hajonnut. Sitä en tiedä mitä apua rasvauksesta on, mutta kyllä sillä kuivan rohisevan laakerin saa pitkäksi aikaa hiljaiseksi ja jäykäksi. Uskon rasvauksesta olevan hyötyä koska ekan kerran rasvattiin n. 4000 paalin kohdalla ja jo silloin muutama laakeri oli kuiva.


Krone kuulostaakin aika kestävältä kamppeelta, jos noin paljo ilman remonttia. Eikös nuo kolaketjun laakerit ole aika helppoja vaihtaa?

Niin epäilen kyllä että joitain laakereita olisi jo voinut hajota ilman tuota rasvausta.

Laakeri on kyllä helppo vaihtaa, seger irti ja laakeri näppiin ja uusi tilalle, mutta orkkislaakerit on sikakalliita, useita kymppejä. Orkkislaakeria en minä ainakaan löytänyt mistään muualta kuin agrin tiskiltä, vaikka on tunnukset kyljessä ja INAn tekemä. Laakerissa poikkeuksellisen paksu ulkokooli, varmaan koolille tulevien iskujen takia. Tarviikkeena tietysti saa noihin mittoihin sopivaa laakeria mutta epäilen että eivät kestä pitkään just tuota pauketta.

Täälläpäin yksi ukko on laittanut Kronen paalaimeen kiinalaisia laakereitä ja ovat kestäneet saman ajan kuin alkuperäiset.
Ei neulalla tarvitse rikkoa mustaa tiivistettä vaan tunkee sen varovasti akselin ja tiivisteen välistä .
Kiinalaisten laakerien käyttöön olen siirtynyt tykkänään, rasva kannattaa isompiin laakereihin vaihtaa heti uutena kunnolliseen. Käytännössä kiinalaisissa laakereissa on rasvaa niin vähän että riittää kun sitä vaan lisää. Puukon kärjellä suoja irti uudesta laakerista, punaista laakerirasvaa joka kuulan väliin ja suoja uudestaan kiinni. Jos epäilyttää yhtään niin ota sitä kiinalaardia peukun ja etusormen väliin niin alkaa usko vahvistua.

JJK

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?
Kattellu tossa noita maatalouskoneita jokusia vuosia,ei niissä kestovoideltuja laakereita oo monessakan näkyny.kertavoideltuja on kyllä piisannu. niissä on muuten aika oleellinen ero. muussakin kuin kestävyydessä.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?
Edesmennyt kummisetäni kutsui kestovoideltuja laakereita ikuisesti voidelluiksi,kestäähän ne koko käyttöikänsä.

Kiinnitin kans huomiota Amatzonen laakeriremppajuttuun,aika työläs eikä ollu kauheen vanha konekaan.

jms

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?
Koneviestin sivulta: "Laakerivikaan oli syynä normaalin kulumisen ohella mitä todennäköisimmin myös yli-innokkaasti tehty painepesu."

Viimeksi muokattu: 18.08.09 - klo:21:08 kirjoittanut jms

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?
Koneviestin sivulta: "Laakerivikaan oli syynä normaalin kulumisen ohella mitä todennäköisimmin myös yli-innokkaasti tehty painepesu."

Juu näin on mutta miksi lautasmuokkain täytyy pestä????? ???

Viimeksi muokattu: 18.08.09 - klo:22:41 kirjoittanut ss3

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?
Koneviestin sivulta: "Laakerivikaan oli syynä normaalin kulumisen ohella mitä todennäköisimmin myös yli-innokkaasti tehty painepesu."

Juu näin on mutta miksi lautasmuokkain täytyy pestä????? ???

***Lapsuuden kärsimykset purkautuvat neurooseina aikuisuudessa. Esim. liiallinen käsien ym. ja maatalouskoneitten pesu. On sukua "tarkistusneuroosille" esim. oven lukituksen tarkistaminen järjettömän monta kertaa.
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?

Kestovoideltu halpa tehdä , kallis huoltaa

 vrt nippavoiteluun joka kestää ja kestää ja kestää,,,,, 8)

Movado

  • Vieras
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?
Koneviestin sivulta: "Laakerivikaan oli syynä normaalin kulumisen ohella mitä todennäköisimmin myös yli-innokkaasti tehty painepesu."

Juu näin on mutta miksi lautasmuokkain täytyy pestä????? ???

***Lapsuuden kärsimykset purkautuvat neurooseina aikuisuudessa. Esim. liiallinen käsien ym. ja maatalouskoneitten pesu. On sukua "tarkistusneuroosille" esim. oven lukituksen tarkistaminen järjettömän monta kertaa.

Samaa mieltä

Turha,  tarkkuus on aina teknistä taitamattomuutta 8)

http://www.youtube.com/watch?v=aXHy2kXUwbg

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9601
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?
Muutama vuosi sitten olin K-Maatalouden järjestämillä käyttäjäkoulutuspäivillä. Siellä Elhon mies sitten rinta rottingilla kehui kuinka Elholla  laitetaan aina rasvatta laakeri jos se vaan on mahdollista. Nyt sitten oon jokusen vuoden rasvaillut tuota 1520 käärijää, mutta varmaan 1/3 nipoista on sellaisissa paikoissa mihin ei rasvaprässillä ole minkäänlaista mahdollisuutta päästä.  ???  Nipan lappio ottaa runkopalkkiin kiinni jne. Tuota samaa ongelmaa on myös ainakin Ylön aikaisissa yleisperäkärryissä.

ER

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 138
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?

Kiinalaisten laakerien käyttöön olen siirtynyt tykkänään, rasva kannattaa isompiin laakereihin vaihtaa heti uutena kunnolliseen. Käytännössä kiinalaisissa laakereissa on rasvaa niin vähän että riittää kun sitä vaan lisää. Puukon kärjellä suoja irti uudesta laakerista, punaista laakerirasvaa joka kuulan väliin ja suoja uudestaan kiinni. Jos epäilyttää yhtään niin ota sitä kiinalaardia peukun ja etusormen väliin niin alkaa usko vahvistua.



Mikäs tuon punaisen laakerirasvan merkki/tyyppi on? Tavallinen vaseliini tuskin on parasta mahdollista laakerirasvaa.

natikka

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 405
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?

Kiinalaisten laakerien käyttöön olen siirtynyt tykkänään, rasva kannattaa isompiin laakereihin vaihtaa heti uutena kunnolliseen. Käytännössä kiinalaisissa laakereissa on rasvaa niin vähän että riittää kun sitä vaan lisää. Puukon kärjellä suoja irti uudesta laakerista, punaista laakerirasvaa joka kuulan väliin ja suoja uudestaan kiinni. Jos epäilyttää yhtään niin ota sitä kiinalaardia peukun ja etusormen väliin niin alkaa usko vahvistua.



Mikäs tuon punaisen laakerirasvan merkki/tyyppi on? Tavallinen vaseliini tuskin on parasta mahdollista laakerirasvaa.


punanen peerless on ainaki jytyä kamaa ;)
tä?!?!

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kestovoideltujen laakereiden uudelleen voitelu?
Kuten myös LE- rasvat, hyvin pysyy, ainakin käsissä ;D