Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Stanadynesta Boschiin...  (Luettu 10377 kertaa)

Velu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: Stanadynesta Boschiin...
Ei moottori tiedä,minkämerkkinen pumppu ruikkii polttoainetta,joten on kuvittelua tehonnousut ja samalla kulutuksen pieneminen. :D

Ei se ihan noinkaan ole. Noissa vähäpäästöisissä koneissa joudutaan pumpun ennakkokäyrä tekemään päästöjen ehdoilla. Siellä on käytännössä ihan liian pieni ennakko typenoksinipäästöjen pienentämiseksi. Sen takia soppaa palaa, mutta pakokaasujen saastepitoisuus on matalampi, vaikka niitä kyllä enemmän tuleekin.

 Jos sinne laitetaan pumppu, jossa on ihan oikea ennakkokäyrä, (ruiskutusennakko säätyy kierrosten perusteella parhaiden palamisominaisuuksien mukaan), niin varmasti muutos on selvä. Ennenhän jakajapumpullisissa oli ennakot oikein, mutta päästökikkailu muutti sen asian. Rivipumpussa ei ole koko ennakon säätöä. Ei se pumpun merkki vaikuta kulutukseen vaan ennakot ja elementtien koko (vaikka stanadynellä ei paljon mitään teekään) vaan se ruiskutusennkko ja ruiskutusaika.

Taitaa vain harvemmalla olla urheilumieltä vaihtaa boschin pumppua stanadyneen.  ;D

herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Stanadynesta Boschiin...


Operaatio tehty Valtra 8150 ja ero on Waltava. Polttoaineen kulutus laski ja voimaa tuli. Menee heittämällä ainakin 6 tilaansa , paitti jotta suutinputkia pitää vähä väännellä kun eri kulmis pumppujen päädyissä.
Joku ratkaisu täytyy tehdä. Polttoaineen kulutus kokoon ja tehoihin nähden aivan älytön. Neloskone.

Heititkö itse pumpun paikalleen ? Ajoitus ?