Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uuden traktorin valinta luokassa 4,5 l turbo intercooler/ n. 95-105 hv  (Luettu 10666 kertaa)

Frank

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Aikas kiinnostavia tarjouksia tällä hetkellä toisilla merkeillä parasta aikaa.

Innostuin vähän itsekin ja vertailin 95-105 hv (noin 4,5 l , 4-syl+turbo intercooler) "riisuttuja" traktoreita - lähinnä sellaisia joisssa parhaimmillaan sähköisiä vaan ajovalot ja startti. Näitä koska ei tällä hetkellä tarvetta muuhun ja  myös koska oletettavasti vikaherkkyys pienenisi (?).

Mitä raatilaiset pitäisivät tuossa sarjassa parhaimpina?

Farmari Arttu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 230
Kotimaisen myyjän rinnalle kannattaa katsastaa myös muun Euroopan markkinat. Englanti, Irlanti tai vaikkapa Ruotsi, niin vähän mallista ja koosta riippuen, on mahdollista säästää ±10 000 euroa. Jos omat taidot ei riitä, niin kyllä täälläkin pian joka toinen on tuonut vähintää yhden koneen ulkomailta.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
No jos ei tosiaankaan mitään tekniikkaa tai mukavuutta halua niin noi pienet Valmetit ovat lähes ikuisuuskoneita. Haittana vanha tekniikka (-05 sarja 80 luvulta...), helevetisti keppejä/vipuja ja hytti Nooan tehtaalta. Nehän lähtee suoralla kaupalla suorastaan aika edullisestikin ja käyttöikä 20v vähintään. 

Jos pikkasen nykyaikaisemman haluaisi niin ehkä omalla listalla olisi 5000 sarjat JD:ltä tai NH:lta, vikaherkkyys varmaan suurempi kuin Valmetissa. Itämerkkejä en katsoisi yhtään.

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
No jos ei tosiaankaan mitään tekniikkaa tai mukavuutta halua niin noi pienet Valmetit ovat lähes ikuisuuskoneita. Haittana vanha tekniikka (-05 sarja 80 luvulta...), helevetisti keppejä/vipuja ja hytti Nooan tehtaalta. Nehän lähtee suoralla kaupalla suorastaan aika edullisestikin ja käyttöikä 20v vähintään. 

Jos pikkasen nykyaikaisemman haluaisi niin ehkä omalla listalla olisi 5000 sarjat JD:ltä tai NH:lta, vikaherkkyys varmaan suurempi kuin Valmetissa. Itämerkkejä en katsoisi yhtään.

Siis tarkoitatko vanhaa 100-sarjaa eli nykyistä a-sarjaa? Ei ainakaan valtra 900 vm 99 vakuuttanut kestävyydeltään. 3500 h etukuormainkäyttöä ja etuakseli ja kytkin paskana.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270

Uusi Zetor, hydraulinen suunnanvaihtaja ja nelipyöräjarrut.  :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Lainaus
Siis tarkoitatko vanhaa 100-sarjaa eli nykyistä a-sarjaa? Ei ainakaan valtra 900 vm 99 vakuuttanut kestävyydeltään. 3500 h etukuormainkäyttöä ja etuakseli ja kytkin paskana.

Nää uudet A-sarjat tai vastaava MF4400. Etuakselin hajoamisesta en sano mitään mutta kyllä 10v ja mekaaninen laatikko eri välityksineen eteen/taakse syö kytkintä koneessa kuin koneessa. Omastakin vaihdettiin kytkinlevy vaikka se on ollut kevyessä käytössä mutta vekslaamista paljon ja koko ajan jalka kytkimellä. En kyllä itse A-valmettia ostaisi keppien takia mutta lähinnä vastauksena kysymykseen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9848
No jos ei tosiaankaan mitään tekniikkaa tai mukavuutta halua niin noi pienet Valmetit ovat lähes ikuisuuskoneita. Haittana vanha tekniikka (-05 sarja 80 luvulta...), helevetisti keppejä/vipuja ja hytti Nooan tehtaalta. Nehän lähtee suoralla kaupalla suorastaan aika edullisestikin ja käyttöikä 20v vähintään. 

Jos pikkasen nykyaikaisemman haluaisi niin ehkä omalla listalla olisi 5000 sarjat JD:ltä tai NH:lta, vikaherkkyys varmaan suurempi kuin Valmetissa. Itämerkkejä en katsoisi yhtään.

Siis tarkoitatko vanhaa 100-sarjaa eli nykyistä a-sarjaa? Ei ainakaan valtra 900 vm 99 vakuuttanut kestävyydeltään. 3500 h etukuormainkäyttöä ja etuakseli ja kytkin paskana.

A-sarjaa sen kummemmin tuntematta, musta tuntuu että ainakin hytti vissiin on joitain ylijäämäsarjaa 02 sarjan aikakaudelta. :o  Ensivaikutelma hirveä.... tulee tunne että äkkiä pois... eletään sentäs 2000- luvulla  ::) Tosin en tiedä onko se Valmettimiehille nostalgiaa mutta mua se koppi ei paljon innosta.
Ja sitten siihen traktorin hankintaan: itte tekemistäni virheistä ja nuukuuresta johtuen tekis mieli opettaa toisia... Älä turhaan tingi silti varusteista tai ominaisuuksista.Esim. oman käsitykseni mukaan pikavaihde on pakollinen ! hydr. sunnanvaihto, kunnon jarrut, sähkönostolaite (tai hyvä mekaaninen) kuuluvat myös traktoriin ;)

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Case  ja mieluummin ilman sitä sisu kiisseliä

Eikös maasturissa ollut tänään kova tarjous JX90:stä. Vaikka olikin alvi nolla  ::)

Peltipailakka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
On nuo riisutut pienemmän pään perusmallit aika rimpulan oloisia joka merkillä. Valtralla traktorit alkaa N-sarjasta, JD:llä 6X30 sarjasta jne.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
4,5 l  turbo intercooler on oikein passeli moottori....  autoon...  :P
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta

Uusi Zetor, hydraulinen suunnanvaihtaja ja nelipyöräjarrut.  :)
Myös ääni zetorille, päästönormit täyttävät moottorit RIVIPUMPULLA! Varustus sama kuin hitec valdeemissa.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
ja pohjoiset päälle..

dexta super

  • Vieras

Uusi Zetor, hydraulinen suunnanvaihtaja ja nelipyöräjarrut.  :)
Myös ääni zetorille, päästönormit täyttävät moottorit RIVIPUMPULLA! Varustus sama kuin hitec valdeemissa.

Kävinpä tuossa taannoin kokeilemassa uutta Setorin proxima poweria.
Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus. Suunnanvaihto toimi erityisen jouheasti. Ei ollut ns. on/off tyyppiä. Sillä vivulla pystyi jopa hiivittämään traktoria, mikä on tosi hyvä ominaisuus tarkassa, pienessä siirrossa. Sv-vivussa toiminto on sellainen että kun vetää vipua kohti rattia niin veto katkeaa samalla tavalla kuin jalkapoljinta painettaessa. Toimii erittäin jouheasti, ei nykäise eikä irrota yhtäkkiä niinkuin monesti tekevät. Ja se pirullinen naks,naks loisti poissaolollaan. ;)
Suunnanvaihto onnistuu jouhevasti myös ns. lennossa johonkin nopeuteen saakka.
Nappikytkin tuntui kans pelaavan niinkuin pitääkin. Vasen jalka saa tässäkin pitää vapaapäivää, jos ei tarvi aluetta vaihtaa.
Moottorin ääni on onnistuttu pitämään hyvin hytin ulkopuolella. Kierrosten noustessa ei melu hytissä juuri lisäänny.
Jotain moitettakin ergonomiassa on. Kytkinpolkimen liike alaspäin on turhan pitkä suhteessa istuimen asentoon kun jarru ja kaasu on sopivalla etäisyydellä. Vaihdepaakan kolho muotoilu ja sen tökkääminen istuimen kyynärnojaan 2-vaihteella ei miellyttänyt. Nämä ois kyllä helposti muutettavissa jos tahtoa löytyy.
Ulkopuolisen, 2 ja 3 hydr.lohkojen käyttövipujen asento oli myös niinkuin ne ois vain paiskattu paikalleen mihin helpoiten on saatu kiinni. Nostolaitteen vipu sekä 1-lohkon hallinta on kyllä aivan hyvällä hollilla.
Jos ois uuden raktorin tarve, niin tuo setkan proxima power ois varmasti valinnassa kärkisijalla.
Vaikutelmaksi jäi todella mainio varustelu hintaansa nähden. Miten lie laatu ja kestävyys sitten?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
N 111 ecopower hiljaista kuiskaavaa VOIMAA.Ei tarvitse mouruuttaa.
Käy hommaan kuin hommaan on kääntyvät istuimet ym.ym.ym.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270

Vaikutelmaksi jäi todella mainio varustelu hintaansa nähden. Miten lie laatu ja kestävyys sitten?

Eiköhän sillä töitä tee kuten muillakin, varmaan jotain vikaakin (sähköt/ viimeistelystä johtuvia vikoja kuten hammasrattaiden karkaisu jne.) mutta varmaan joka ikinen muukin merkki siellä pajalla käy. Hinta/laatu tuossa varmasti yksi parhaista.

Meillä oli 5 vuotta ykköstraktorina Zetor, vaikka siinä vikaa ja ropaamista oli, niin hinta/laatusuhteeltaan varmasti erittäin hyvä.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä