Uusi Zetor, hydraulinen suunnanvaihtaja ja nelipyöräjarrut.
Myös ääni zetorille, päästönormit täyttävät moottorit RIVIPUMPULLA! Varustus sama kuin hitec valdeemissa.
Kävinpä tuossa taannoin kokeilemassa uutta Setorin proxima poweria.
Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus. Suunnanvaihto toimi erityisen jouheasti. Ei ollut ns. on/off tyyppiä. Sillä vivulla pystyi jopa hiivittämään traktoria, mikä on tosi hyvä ominaisuus tarkassa, pienessä siirrossa. Sv-vivussa toiminto on sellainen että kun vetää vipua kohti rattia niin veto katkeaa samalla tavalla kuin jalkapoljinta painettaessa. Toimii erittäin jouheasti, ei nykäise eikä irrota yhtäkkiä niinkuin monesti tekevät. Ja se pirullinen naks,naks loisti poissaolollaan.
Suunnanvaihto onnistuu jouhevasti myös ns. lennossa johonkin nopeuteen saakka.
Nappikytkin tuntui kans pelaavan niinkuin pitääkin. Vasen jalka saa tässäkin pitää vapaapäivää, jos ei tarvi aluetta vaihtaa.
Moottorin ääni on onnistuttu pitämään hyvin hytin ulkopuolella. Kierrosten noustessa ei melu hytissä juuri lisäänny.
Jotain moitettakin ergonomiassa on. Kytkinpolkimen liike alaspäin on turhan pitkä suhteessa istuimen asentoon kun jarru ja kaasu on sopivalla etäisyydellä. Vaihdepaakan kolho muotoilu ja sen tökkääminen istuimen kyynärnojaan 2-vaihteella ei miellyttänyt. Nämä ois kyllä helposti muutettavissa jos tahtoa löytyy.
Ulkopuolisen, 2 ja 3 hydr.lohkojen käyttövipujen asento oli myös niinkuin ne ois vain paiskattu paikalleen mihin helpoiten on saatu kiinni. Nostolaitteen vipu sekä 1-lohkon hallinta on kyllä aivan hyvällä hollilla.
Jos ois uuden raktorin tarve, niin tuo setkan proxima power ois varmasti valinnassa kärkisijalla.
Vaikutelmaksi jäi todella mainio varustelu hintaansa nähden. Miten lie laatu ja kestävyys sitten?