Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ylikoneellistamista-  (Luettu 18630 kertaa)

Movado

  • Vieras
Vs: Ylikoneellistamista-
meillä  4 puimuria  2065,   vm 2004 2005  2005  2006  traktorit 7465  4270 165   kuivuri  130 145 275 hl   jonkin verraran sitten mitä tarvitaan suojaa ja  konetta , ja 15 hehtaaria peltoa. Naapurin konmmunisti  muistuttaa  siitä, turha puhua ettei viljely kannata olevat kuulemma pitkiä aikoja käyttämättä.

Kateelista porukkaa  ??? - nuo kommunistit  :D

" Kommunismi on sosioekonominen tai poliittinen järjestelmä, joka ajaa luokatonta, tasa-arvoista ja yhteisomistukseen perustuvaa yhteiskuntamallia "

Eli  kaikki mikä on sun on myös mun  :(

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Ylikoneellistamista-
6000€/ha  :o Jos kone annettu vaihdossa niin olisko pitänyt vähentää? Epäilen muiden vastaajien rehellisyyttä. Ainakin mun naapureilla uudet koneet ja rakennukset, meikäläinen vanhoilla romuilla, 1 traktori uutena ostettu :-\
Piti muokata kun tuli laskuvirhe :-[


Ei oo ihme vaikkei kannata.  :o

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ylikoneellistamista-
Alle tonnin menee.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Ylikoneellistamista-
Oliskohan noin 500 euroa/ha. Lampaita, viljeltyä noin 50 ha. Puinti ostetaan, satunnainen pyöröpaalaus (jos ei millään saa heiniä kuivaksi), samoin kynnöt, muuten toimitaan suht. itsenäisesti omilla vehkeillä (paitsi jyrä kimpassa naapurin kanssa). Haaveena on rahavarojen salliessa hankkia toinen "tehotraktori", mikä nostaisi tuota lukua satasen-pari/ha.

Petri

Konehemmo

  • Vieras
Vs: Ylikoneellistamista-
Me ollaan nuukia ja tarkkoja ja ostetaan vain tarpeellista kalustoa.

Samassa venneessä ollaan.

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Ylikoneellistamista-
En ihan ymmärtänyt alkuselostusta, mutta realistisilla nykyarvoilla laskien on raudassa kiinni n 1200 €/ha
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Ylikoneellistamista-
6000€/ha  :o Jos kone annettu vaihdossa niin olisko pitänyt vähentää? Epäilen muiden vastaajien rehellisyyttä. Ainakin mun naapureilla uudet koneet ja rakennukset, meikäläinen vanhoilla romuilla, 1 traktori uutena ostettu :-\
Piti muokata kun tuli laskuvirhe :-[

eipä ihme et ei kannata ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Ylikoneellistamista-
noin 600 euroa/ha ja siinä luvussa on mukana myös pääasissa navettalla käytettävät kaksi traktoria 100 %:lla.... Kypsykää siihen.

Pahus ei synny nettovarallisuutta.... mutta saapi kummiskin alvillisia vähennyskelpoisia laskuja. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D  

ucd painaa varstalla rehusavottaa lopun aikoja odotellessa 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Ylikoneellistamista-


ucd painaa varstalla rehusavottaa lopun aikoja odotellessa 8)

Tonnin pintaan taitaa olla nyt. Mutta varstan merkki on jaguar.... ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

laskukone..

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 42
Vs: Ylikoneellistamista-
6000€/ha   Jos kone annettu vaihdossa niin olisko pitänyt vähentää? Epäilen muiden vastaajien rehellisyyttä


Hiukkasen on liikaa muistinvaraista.. koneet osasta niiin kauan sitten hankittuja. Mutta jos koneiden menojäännöstä v-2008 lopussa, vertaa v. 2009 pinta-alaan on tulos = 225 euroa / ha.
- urakoitsijalle palaa vuodessa n.10 000 - 15 000
- paikallinen remontti reiska n. 5000 - 15 000

Eli en suosittele näin alas päästämistä.. kohtuus kaikessa.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Ylikoneellistamista-
6000€/ha  :o Jos kone annettu vaihdossa niin olisko pitänyt vähentää? Epäilen muiden vastaajien rehellisyyttä. Ainakin mun naapureilla uudet koneet ja rakennukset, meikäläinen vanhoilla romuilla, 1 traktori uutena ostettu :-\
Piti muokata kun tuli laskuvirhe :-[

eipä ihme et ei kannata ;D

Nuo muut vain valehtelee :P Naapuritissinkoittajalla varmaan kiinni tuplasti tuo ja lyhyemmän ajan kuluessa hankittu. Viimeisin ostos 50K€ kurottaja! Jos minä ostin puimurin 1/4 vuosisata sitten 40K€ niin mikä sen arvo on tänään? Kysyttiin arvoa maksettuina hintoina! Eihän noiden mun romujen arvo enää ole kuin 1/3 tuosta jos sitäkään.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Ylikoneellistamista-
noin 900 per ha sis alv.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ylikoneellistamista-
6000€/ha  :o Jos kone annettu vaihdossa niin olisko pitänyt vähentää? Epäilen muiden vastaajien rehellisyyttä. Ainakin mun naapureilla uudet koneet ja rakennukset, meikäläinen vanhoilla romuilla, 1 traktori uutena ostettu :-\
Piti muokata kun tuli laskuvirhe :-[

eipä ihme et ei kannata ;D

Nuo muut vain valehtelee :P Naapuritissinkoittajalla varmaan kiinni tuplasti tuo ja lyhyemmän ajan kuluessa hankittu. Viimeisin ostos 50K€ kurottaja! Jos minä ostin puimurin 1/4 vuosisata sitten 40K€ niin mikä sen arvo on tänään? Kysyttiin arvoa maksettuina hintoina! Eihän noiden mun romujen arvo enää ole kuin 1/3 tuosta jos sitäkään.





Oletko samaa mieltä et se kurottaja on vaan ***** kallis lelu?




Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

lehtis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: Ylikoneellistamista-
Meillä traktorit kaikki (3 kpl) yli 10 vuotta vanhoja, mutta työkoneet pidetään uusina, jotta työt onnistuu ja ettei työaikana tarvi tehdä suuria remontteja.

 --- > 3000 ekee / ha

dexta super

  • Vieras
Vs: Ylikoneellistamista-
6000€/ha  :o Jos kone annettu vaihdossa niin olisko pitänyt vähentää? Epäilen muiden vastaajien rehellisyyttä. Ainakin mun naapureilla uudet koneet ja rakennukset, meikäläinen vanhoilla romuilla, 1 traktori uutena ostettu :-\
Piti muokata kun tuli laskuvirhe :-[

eipä ihme et ei kannata ;D

Nuo muut vain valehtelee :P Naapuritissinkoittajalla varmaan kiinni tuplasti tuo ja lyhyemmän ajan kuluessa hankittu. Viimeisin ostos 50K€ kurottaja! Jos minä ostin puimurin 1/4 vuosisata sitten 40K€ niin mikä sen arvo on tänään? Kysyttiin arvoa maksettuina hintoina! Eihän noiden mun romujen arvo enää ole kuin 1/3 tuosta jos sitäkään.

Kyllä nyt vaikuttaa että aloitin aiheen turhan monimutkaisesti.
Nimittäin jos räknään uudelleen omalta kohdalta, kaavalla jolla oletan enimmänosan tehneen, niin pääsen nuihin samoihin tonnin pintaan lukemiin. Ja jos ei olisi tuota traktorin kohdalla tapahtunutta ylilyöntiä niin tulos ei montaa satasta oisi.
Uskon maanviljelijan olevan ainut joka on vastannut hakemallani tavalla. Tosin ihmettelen kuitenkin hiukan suuruusluokkaa. Mutta toisaalta ymmärrän kun kaikki tuotantoon liittyvä taitaa olla omasta takaa.
Yritän yksinkertaistaa: laske yhteen nykyisen kalustosi, mukaanlukien varastointi/huoltotilat sekä kuivaamot, elikkä kaikki mikä liittyy olennaisesti peltoviljelyyn.
Laske niillä hinnoilla mitä olet aikanaan niistä maksanut. Ei nykyistä arvoa eikä menojäännöstä, vaan se silkka raha mitä olet käyttänyt tuotantovälineisiin ostaessasi ne.

edit: Lehtis on vastannut tarkoitetulla tavalla myös.