Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Riisikuppi  (Luettu 5302 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Riisikuppi
Kiinalaiset viep kaiken maalimasta, energian, luonnonvarat, teräksen, öljyn, jne...

Volovostaki tulee "riisikuppi"... :-\


"Kiinalainen autonvalmistaja Geely Automobile Holdings on päässyt alustavaan sopimukseen Fordin kanssa ruotsalaisen Volvon ostamisesta .....Valmistusta varten Geely aikoo rakentaa uuden tuotantolinjan Guangzhoun maakuntaan eteläiseen Kiinaan."

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/06/23408&sort=false
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Verku

Vs: Riisikuppi
Ei niiden tarvi maksaa kolmea miljardia euroa, riittää kun ostavat yhden xc90:n, purkavat sen ja mallintavat kaikki osat, rahaa menee korkeintaan puoli miljoonaa-miljoona, kiinan sisämarkkinoista kun kysymys niin tekijänoikeudella ei mitään merkitystä etenkin kun valtio siunaa tuohun.... ::)

Kiinalaislehtien kommentoinnit... plaa-plaa liiba laaba.... ;D
Kypsä tapaus

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Riisikuppi
Alakaa noiden uusien Volvojenkin laatu sitten paranemaan !

Käytetyt xc90 Volvot olivat kuin ongelmajätettä Dubaissa kun kävin siellä keväällä. Ei niitä kukaan halua riesakseen.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Riisikuppi
Ei niiden tarvi maksaa kolmea miljardia euroa, riittää kun ostavat yhden xc90:n, purkavat sen ja mallintavat kaikki osat, rahaa menee korkeintaan puoli miljoonaa-miljoona, kiinan sisämarkkinoista kun kysymys niin tekijänoikeudella ei mitään merkitystä etenkin kun valtio siunaa tuohun.... ::)

Kiinalaislehtien kommentoinnit... plaa-plaa liiba laaba.... ;D
Vaan jos ei tähtäyksessä olekaan ollenkaan sisämarkkinat.

Verku

Vs: Riisikuppi
Ei niiden tarvi maksaa kolmea miljardia euroa, riittää kun ostavat yhden xc90:n, purkavat sen ja mallintavat kaikki osat, rahaa menee korkeintaan puoli miljoonaa-miljoona, kiinan sisämarkkinoista kun kysymys niin tekijänoikeudella ei mitään merkitystä etenkin kun valtio siunaa tuohun.... ::)

Kiinalaislehtien kommentoinnit... plaa-plaa liiba laaba.... ;D
Vaan jos ei tähtäyksessä olekaan ollenkaan sisämarkkinat.

Blaa blaa liiba laaba. Kävitkö lukemassa tuon jutun, juuri sinne sisämarkkinoille ne noita pukkaa.....

Eurooppa ei oikeasti ole kiinalaisille mitenkään mielenkiintoinen markkina-alue, kilpailtu, kovat säädökset ja kriittiset loppukuluttajat. Kiinassa väki tyytyväistä jos saa edes auton, sen ensimmäisen oman meinaan.... ;)
Kypsä tapaus

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Riisikuppi
Ei niiden tarvi maksaa kolmea miljardia euroa, riittää kun ostavat yhden xc90:n, purkavat sen ja mallintavat kaikki osat, rahaa menee korkeintaan puoli miljoonaa-miljoona, kiinan sisämarkkinoista kun kysymys niin tekijänoikeudella ei mitään merkitystä etenkin kun valtio siunaa tuohun.... ::)

Kiinalaislehtien kommentoinnit... plaa-plaa liiba laaba.... ;D
Vaan jos ei tähtäyksessä olekaan ollenkaan sisämarkkinat.

Blaa blaa liiba laaba. Kävitkö lukemassa tuon jutun, juuri sinne sisämarkkinoille ne noita pukkaa.....

Eurooppa ei oikeasti ole kiinalaisille mitenkään mielenkiintoinen markkina-alue, kilpailtu, kovat säädökset ja kriittiset loppukuluttajat. Kiinassa väki tyytyväistä jos saa edes auton, sen ensimmäisen oman meinaan.... ;)
Joo luin minä jotakin. Mutta en uskonut, tuskin uskot sinäkään. Käytännössä kiinalaiset olisivat voineet apinoida volvon keulamerkkiä myöden ostamatta mitään tehdasta jos tähtäyksessä olisivat ainoastaan omat markkinat. Kyllä käytännössä on niin että valmistus lipuu vähän kerrallaan sinne missä kustannukset ovat pienimmät eli kiinaan. Ja jos ruotsalainen haluaa volvoa ajella niin kyllä kiinalaiset sille sellaisen tuovat ja myyvät.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Riisikuppi
onkohan tuo kiina enää ollenkaan niin halpamaa kuin väitätte?  eikös sieltä ole paljon firmoja lähteny halvempii maihin kuten vietnam ja indonesia?  eikä mäne pitkään kun ne on taas täällä eurostoliitossa kun rahtikustannus on niin korkea öljypalmun hinnannousun takia!     ja onhan volskuki teettäny kiinalaisilla ylempää perheautomallia joka toimi paremmin kuin sakujen ite kasaamat jetat.  ite olen katellu honkkarin ilmoitusta siitä pikkumoposta 399 vai mitä se olikaan, ja paremmista osista koottuna paremmalla tekniikalla!  vapise harley parkinson! :D

Movado

  • Vieras
Vs: Riisikuppi
En tiedä onko halpa ( eestiksi halpa tarkoitaa huonolaatusta tavaraa ) 

Usko hyvä mies jätä se  pikkumopo 399 sinne missä se on tälläkin hetkellä - säästyt paljolta murheelta  :'(

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Riisikuppi
onkohan tuo kiina enää ollenkaan niin halpamaa kuin väitätte?  eikös sieltä ole paljon firmoja lähteny halvempii maihin kuten vietnam ja indonesia?  eikä mäne pitkään kun ne on taas täällä eurostoliitossa kun rahtikustannus on niin korkea öljypalmun hinnannousun takia!     ja onhan volskuki teettäny kiinalaisilla ylempää perheautomallia joka toimi paremmin kuin sakujen ite kasaamat jetat.  ite olen katellu honkkarin ilmoitusta siitä pikkumoposta 399 vai mitä se olikaan, ja paremmista osista koottuna paremmalla tekniikalla!  vapise harley parkinson! :D
On se halpa. Ei tartte ajatellakaan että alle euron tuntiliksalla joku euroopassa voisi tehdä töitä.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Riisikuppi
On se halpa. Ei tartte ajatellakaan että alle euron tuntiliksalla joku euroopassa voisi tehdä töitä.

Eikö juuri hiljattain julkistettu joku tutkimus jonka mukaan suomalaisen lammasfarmarin vuositulo on 200 euroa?

Viimeksi muokattu: 25.06.09 - klo:18:39 kirjoittanut aurajokilaivuri

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Riisikuppi
On se halpa. Ei tartte ajatellakaan että alle euron tuntiliksalla joku euroopassa voisi tehdä töitä.

Eikö juuri hiljattain julkistettu joku tutkimus jonka mukaan suomalaisen lammasfarmarin vuositulo on 200 euroa?


[/quote] :D Voi olla mutta "tehdä töitä" pitää minusta rinnastaa merkittävään toimeentuloon. Muu on harrastustoimintaa.

Verku

Vs: Riisikuppi
Ei niiden tarvi maksaa kolmea miljardia euroa, riittää kun ostavat yhden xc90:n, purkavat sen ja mallintavat kaikki osat, rahaa menee korkeintaan puoli miljoonaa-miljoona, kiinan sisämarkkinoista kun kysymys niin tekijänoikeudella ei mitään merkitystä etenkin kun valtio siunaa tuohun.... ::)

Kiinalaislehtien kommentoinnit... plaa-plaa liiba laaba.... ;D
Vaan jos ei tähtäyksessä olekaan ollenkaan sisämarkkinat.

Blaa blaa liiba laaba. Kävitkö lukemassa tuon jutun, juuri sinne sisämarkkinoille ne noita pukkaa.....

Eurooppa ei oikeasti ole kiinalaisille mitenkään mielenkiintoinen markkina-alue, kilpailtu, kovat säädökset ja kriittiset loppukuluttajat. Kiinassa väki tyytyväistä jos saa edes auton, sen ensimmäisen oman meinaan.... ;)
Joo luin minä jotakin. Mutta en uskonut, tuskin uskot sinäkään. Käytännössä kiinalaiset olisivat voineet apinoida volvon keulamerkkiä myöden ostamatta mitään tehdasta jos tähtäyksessä olisivat ainoastaan omat markkinat. Kyllä käytännössä on niin että valmistus lipuu vähän kerrallaan sinne missä kustannukset ovat pienimmät eli kiinaan. Ja jos ruotsalainen haluaa volvoa ajella niin kyllä kiinalaiset sille sellaisen tuovat ja myyvät.

Tekeehän ne nytkin siellä montaa autoa ihan "suorana" kopiona, kokonaisuus vaan ei "länsimallia" vastaava. En todellakaan jaksa uskoa että volvoa tehtäisiin kiinassa euroopan markkinoille, lähinnä tuommoista vouhkaamista. Kaikkea tuotantoa ei kannata siirtää kiinaan vaikka se olisi näennäisesti halvempaa, tästä voi aiheuta helposti markkinaosuuden menetys tietyllä alueella.
Kypsä tapaus

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: Riisikuppi
Mallin voi kopioida,mutta myös materiaali pitäisi olla laadun mukaista,esim.suurlujuusluokan terästä,eikä mitään paskalevyä.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Riisikuppi
onkohan tuo kiina enää ollenkaan niin halpamaa kuin väitätte?  eikös sieltä ole paljon firmoja lähteny halvempii maihin kuten vietnam ja indonesia?  eikä mäne pitkään kun ne on taas täällä eurostoliitossa kun rahtikustannus on niin korkea öljypalmun hinnannousun takia!     ja onhan volskuki teettäny kiinalaisilla ylempää perheautomallia joka toimi paremmin kuin sakujen ite kasaamat jetat.  ite olen katellu honkkarin ilmoitusta siitä pikkumoposta 399 vai mitä se olikaan, ja paremmista osista koottuna paremmalla tekniikalla!  vapise harley parkinson! :D
Eikös Jetat tuu Meksikosta?
Mystinen kesälaatumies