Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pakettiauto maatila käyttöön  (Luettu 363 kertaa)

Agrologi

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Pakettiauto maatila käyttöön
Hei,

Olisi tarkoitus hankkia maatilalle kakkospakettiauto lähinnä siirtoajoihin, varaosien hakuun, työkalujen kuljetukseen, pieniin kuormiin ja yleiseen nurkka-ajoon. Ei siis jatkuvaan raskaaseen ajoon, vaan enemmänkin tilan yleisautoksi. Etuveto riittäisi.
Ajattelin kysyä kokemuksia käytetyistä pakettiautoista – mikä on ollut hyvä ja mikä taas sellainen, että kannattaa kiertää kaukaa?

Tällaisia vaihtoehtoja katselut; Nissan Primastar, Ford Transit Custom, Renault Trafic, Opel Vivaro. Mitä ajatuksia?

Tarkoitus olisi ostaa käytetty, ei uusi ja käyttö olisi nimenomaan maatilan kakkosautona.

Kiitos jo etukäteen kokemuksista.

Perussuomalainen porvari

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Pakettiauto maatila käyttöön
Mulla on ollut itsellä uutena ostettu Trafic, vm.2021 automaattiloota. Ehdin ajaa noin 50 000 km, ei ollut mitään vikaa.

No, Transitia on yleisesti pidetty suht.hyvänä , mutta törmäsin erääseen rakentajaan, jolla Transit vm.2018.  Käsivaihteinen.Autossa 120 000 mittarissa ja neljäs vaihdelaatikko nyt menossa!!!😮

Moni sanonut, että 2000- luvun pakut ovat todella heikkolaatuisia, esim.yksi katsastusmies sanoi, että alustanosat ovat monessa pakussa samat kuin saman merkin pikkuautoissa...ei ihme, etteivät kestä kun lyödään tuplapaino päälle pikkuautoon nähden.

Vitot olisivat moottoreiltaan pääosin vahvoja, mutta ruostuvat. Ja onneksi listassasi ei ole Toyota Proacea...

Tuntuu siltä, että laatu vaihtelee merkkien sisälläkin valtavasti. Maanantaikappaleita löytyy joka mallista.

Itse jos vielä pakin ostan, voi olla, että hankin Crafterin...tiedän, ei ole listassasi.

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mulla on -08 Vivaro, 280 00 ajettu. Aika hyvin se on kyllä oikeastaan pelannut, toki ton ikäisessä on jo kaikkea pientä.
Toi on kyllä mun mielestä mukava ajaa muihin samanikäisiin pakuihin verrattuna. Tavaratilaan sopii kaksi fin-kokoista lavaa ja pyörän koteloiden väli on niin iso ettei lavaa tarvitse kääntää pitkittäin. Pariovet oli mulla ehdoton vaatimus kun noita kattelin.
Alustan osathan näissä tosiaan on alimittaiset mutta toisaalta niitten vaihto on varsin simppeliä hommaa.
Vaihteistoja on kanssa moitittu, toki toikin voi poikia vaikka heti huomenna mutta olen koittanut välttää pienillä kierroksilla väännätystä. 6 vaihdetta en ole käyttänyt koskaan enkä vetänyt kärryä nelosta isommalla vaihteella.
Nyt viimeisen vuoden aikana on uusittu yksi alapallonivel, vilkun viiksi kun alkoi lyömään valoja pitkiltä lyhyille vaihtaessa kaikki valot parkkeja lukuunottamatta pimeäksi ja startti tuli just uusi. Startin vaihto olikin aika iso työ kun piti purkaa koko keula että pääsi käsiksi.

Viimeksi muokattu: 28.03.26 - klo:16:08 kirjoittanut bouli

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Kannattaa miettiä mikä se oikea kuljetustarve on? Kuskataanko useastikkin trukkilavoja, löpösäiliötä tai muuta isoa? Joku volkkarin caddy kokoluokan auto menee pienemmällä jos kuljetettavat ovat pääsääntöisesti sylissä kannettavaa kokoluokkaa..
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

ht

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Etelä-Karjala
Jos jostain löydät hyvän T4 Volkkarin ni ota. Ainut vika on että uusia ei enää tehdä.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
Jos jostain löydät hyvän T4 Volkkarin ni ota. Ainut vika on että uusia ei enää tehdä.
Nousi vähän ajettu palokunnan bussi tähtitieteelliseen hintaan jokin aika sitten. https://kiertonet.fi/huutokaupat/volkswagen-caravelle-syncro-25tdi-7db-kombi-4x4332-2002-25l-4x4-diesel-212401   Toki bussi ja Syncro.
Yli kymmenen vuotta oli ensimmäisiä 2,5l TDI moottorillisia, palloniveliä, ei oikeastaan muuta mennyt, paljon pienempi ruokainen kuin uudempi 2,5l T5.
Ei T5 mitään ihmeempää ole ollut, sille seuraaja onkin sitten paljon vaikeampi tehtävä ;D
pessimisti ei pety!