Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 815  (Luettu 318 kertaa)

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
815
Kuinkas kömpelöitä nuo -05 valmetit on tuolla teollisuus etuakselilla? Kaartaako se vähän niinkuin 1102 nelikko

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: 815
jonkinlainen ero tuppaa olemaan ja kun vielä ei voi oikein säätää joutuisammaks..         omassa ei moista sentäs ollu..   mutta etukuormaajan kanssa ajellu ja tuntui että pitää olla kenttää kääntää.   en tiijä oisko ollu jotain vikaaki..

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
jonkinlainen ero tuppaa olemaan ja kun vielä ei voi oikein säätää joutuisammaks..        omassa ei moista sentäs ollu..   mutta etukuormaajan kanssa ajellu ja tuntui että pitää olla kenttää kääntää.   en tiijä oisko ollu jotain vikaaki..
Eli kääntö nopeutta lisää? Sulla on ollut 815, ilman teollisuus akselia? Etukuormaaja vaatii tilaa vai painava kuorma, eikä pyörät käänny ja kyse siis teollisuus akselilla varustetusta 815 mallista?
pessimisti ei pety!

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ei mulla ole mutta olen ajannu moisella..   ja kuon tuolla kuormasin paalejas niin manasin kun piti ottaa ennakkoa paljon enemmän kuin olin kuvitellu..   valtu kuin valtu.                teettekö vain ihan omaa työtänne omalla koneella ja kaikki muu tarve saa tehä joku toinen?      itelle kaikki paska hommat vuosien varrella sälytetty..  pitkin kyliä..

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sielläpäin on varmaan käännöntopparit tehtaan jäljiltä.
Mystinen kesälaatumies

ht

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Etelä-Karjala
Sielläpäin on varmaan käännöntopparit tehtaan jäljiltä.
Jos muuhun kuvioon (kyntämiset ym.) sopii: etupyörien raidevälin muutos yhdistettynä tuohon rajoittimien säätöön. Yhteen 755 ja myöhemmin 6550 olen tehny niin, että leventäny eturaideväliä yhden pykälän (3...5 cm) ja sitten säätänyt rajoittimet silleen, että täysin linkussa ja kallellaan olevan pyörän ja eturungon väliin jää vajaa sentti. Kone muuttuu aika toisenlaiseksi käännellä...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Joo ei mulla ole mitenkään ongelma näiden normaalilla akselilla olevien kääntyvyys. En ole yhdelläkään -05 ajanut jossa ohjata täytyisi ihmeemmin kokoajan tiellä. Sitä fiattia saa kyllä ohjata kokoajan ja max nopeus on kumminkin 27. Kysymys olikin kääntyykö ne pyörät siinä kuinka paljon. Rengaskoko on kumminkin sama kuin tavallisella akselilla, eli 4 tuumaa matalampi kuin keltaisissa oli, niin se mahdollistaa jyrkemmin kääntyä jos akseli mahdollistaa

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
valulla on huomioitu oksankin ongelmat ja kehitetty häntä varten nämä city-mallit  ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
Äkkiä ajatellen luulisi kääntyvän kuten tavallinenkin, jos raideleveys ja rajoittimet säädetään samoin.
pessimisti ei pety!

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jos olkatapit ovat lähempänä traktoria niin ottaa pyörä pelteihin aikaisemmin.
655 oli joskus jurtinnostossa 152 raideväli. Silloin joutui kääntöä aikalailla rajoittamaan.
Mystinen kesälaatumies