Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sampon kestävyys  (Luettu 4338 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11118
Vs: Sampon kestävyys
Jostakin saanut sellaisen käsityksen että vanhempiin sampoihin. Siis noihin 680 yms. Variaattorit ja vaihdeloodat on kiven alla. Tuollaisella punaisella oon kolmena syksynä puinu. Muuta en tiedä, mutta rominoota on turha kuunnella, niitähän kuuluu  >:(

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5076
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Sampon kestävyys
Monta osaa pystyy myös korjaamaan tai tekemään kokonaan uuden jos on tekijä jolla on työstökoneita ja kokemusta.
Hankalimpia ovat voimansiirron rattaat ja isommat kokonaisuudet, esim seulaston runko, kyllä niillekin tekijä tai korjaaja löytyy jos ei muu auta. Joku kohlinakseli tai vaihdelaatikon kuoret taas löytyy varmasti perkaamolta kun sellainen ei normaalisti hajoa.
Kuljetin- ja muut ketjut ketjut ovat metritavaraa, akseleita syntyy sorvilla, laakerit enimmäkseen standardeja, hydrauliikkaa voi korjata tai korvata... sähköosat voivat olla hankalia jos on jotain älyyn viittaavaa. Vanhemmissa ei sellaisia onneksi ole. Kuluneita kohtia voi täyttöhitsata ja koneistaa uudelleen mittoihin jne.

Vaivannäköä ja osaamista sellainen vaatii ja remontti vie paljon enmmän aikaa kuin valmiin osan nouto tiskiltä.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1423
Vs: Sampon kestävyys
Monta osaa pystyy myös korjaamaan tai tekemään kokonaan uuden jos on tekijä jolla on työstökoneita ja kokemusta.
Hankalimpia ovat voimansiirron rattaat ja isommat kokonaisuudet, esim seulaston runko, kyllä niillekin tekijä tai korjaaja löytyy jos ei muu auta. Joku kohlinakseli tai vaihdelaatikon kuoret taas löytyy varmasti perkaamolta kun sellainen ei normaalisti hajoa.
Kuljetin- ja muut ketjut ketjut ovat metritavaraa, akseleita syntyy sorvilla, laakerit enimmäkseen standardeja, hydrauliikkaa voi korjata tai korvata... sähköosat voivat olla hankalia jos on jotain älyyn viittaavaa. Vanhemmissa ei sellaisia onneksi ole. Kuluneita kohtia voi täyttöhitsata ja koneistaa uudelleen mittoihin jne.

Vaivannäköä ja osaamista sellainen vaatii ja remontti vie paljon enmmän aikaa kuin valmiin osan nouto tiskiltä.
Purkupörssistä löytyy  uustuotanto/ tarvikeosaa melko kattavasti.
Kelavariaattori valuosat 680 heikkoja, onneksi 600 kelavariaattori
Vahvempi, niin purkuosana löytyy.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72411
Vs: Sampon kestävyys
purkuosilla tahtoo olla vain se ikävä tapa että kaikista hajoaa just tuo ja viereistä osaa on kasa mutta juuri sitä ei yhtään ehjää, ja ajan mittaan loppuu nuokin..   ei taija enää paljon olla yleistä 66 vaariakaan purkaamoilla.   ja kun sitten pikkumuutoksilla ei kaikki osat käykään keskenään.....