Siis pöydän syöttokierukka vai kolakuljettimen rumpu vai kolakuljettimen yläakseli on kyseessä. Jos syöttöruuvi, eiköhän ne laakerit ole semmoisia peltilaippojen välissä olevia, ulkopuolelta asennettavia ja epäkeskorenkaalla ja pidätinruuvilla akselille lukittavia. Silloin ne saa melko helposti vedettyä akselilta pois, ja taas takaisin. Sisäkehä lukitaan akseliin sillä epäkeskorenkaalla, eli ei ole mikään 200-asteisena asennettava laakeri. Hihnapyörässä on hokkakiila, siihen tarvitsee semmoisen käyrän terävän linnunnokan näköisen kiilaraudan* , joka sopii siihen kiilaan tehdyn paksunnoksen taakse. Olen pienellä viilalla varmistanut, että se rauta pysyy napakasti sen klunssin takana. Ja isovasara paukkumaan. Kiila kun on poissa, voisi ehkä lämmittää hihnapyörää varovasti vaikka lämpöpuhaltimella, kylmäsprayta akselille, niin voi saada koputeltua pois. Jos ei lähde, niin iso kaksileukainen ulosvetäjä, jossa käyttää metallifylliä, ettei hihnapyörän reuna mene kiverälle. Niitä hihnapyöriä on purkupörssissä, jos ei lähde, niin leikkaa pois ja laittaa varaosan tilalle. R652284, 180 euroa.
*

Kuva: käyrä hokkakiilan kiilarauta, toimii paremmin kun hihnapyörä on kovera ja kiila on siellä lautasen pohjalla

Kuva: Suora hokkakiilan kiilarauta
Mutta jos ne kammet siellä sisällä, laakeriholkkeineen ja puulaakereineen, ovat sökönä, sitäpä en osaa sanoa, kuinka kauan vie.
-SS-