Niin ei se laturi ole kuumassa vaan n. 22-23 sisälämmössä. Luulin akun olevan tyhjä, kun pyörään ei tullut virtaa. Akussa olisi pitänyt olla virtaa ja ajattelin ottaneen nokkiinsa kuumuudesta ja vein akun noin puoleksi vuorokaudeksi sisälle jäähtymään. Ja kun se oli sisällä tökkäsin laturin kiinni ja se paloi alusta alkaen vihreää valoa. Akun siniset ledit eivät edes vilkahda mitenkään, jota tekee jos virta olisi loppunut ajamalla. Kait se lämpö / kuumuus tappoi jotain akusta.
Vaikuttaa siltä että jonkun elektroniikkaa ymmärtävän pitäisi katsoa mitä siellä akun printillä on. Kenties joku lämpösuojaratkaisu on aktivoitunut.
Itse kennojen ei kuitenkaan pitäisi tuommoisessa lämmössä oleskelusta hajota. Kennojen yleisesti kerrottu maksimi lepotilan lämpötila on siinä +50 C paikkeilla, ei siis lataus tai purku. Tuskin ne kuitenkaan auringossa tuota ylittävät, ainakaan paljoa.
Lisäys: ainakin joillekin drone-ym akuille sallitaan rajussa virranotossa +70 C sisälämpö. En tiedä onko noissa paljon valmistaja- ja muita eroja.