Luistoneston tarkoitus kait on estää luistoa. Tai sitä taidetaan sanoa ajonvakautusjärjestelmäksi. Se jotta perä "kiertää" ei luulisi johtuvan siitä että "luistonesto" on päällä vaan siitä että se ei toimi

Tai sitten vaan on liikaa voimaa välittymässä sinne vetäville pyörille ja ajanvakautus ei alenna sitä "tarpeeksi". Tosin en tiedä miten se sitten takavedossa toimii, mutta ainakin VSA järjestelmällä etuvetoiset Hondat eivät juurikaan lyö tyhjää, joten jos veto olisi takapäässä, niin ei kyllä "kiertäisi". Mutta meses ei oo VSA. Ehkä joku toinen antaa lyödä enemmän tyhjää, esim se EPS. Mutta sinällään kumpikaan versio ei kait lyö enempää tyhjää, kuin ilman ajonvakautusta oleva yksilö tai silloin kun se otetaan pois päältä. Eteneminen lumes ja liukkaalla taas on omakohtaisesti koettuna heikompaa ajonvakautus päällä, joten kiinnijäämiseen sillä on merkitystä ei perän sivuttaisliikkeeseen.