Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe takaveto varmari mese ja talvi.  (Luettu 45866 kertaa)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4162
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Jaa, että piti mennä oikein huolestuun mesekuskin kanssa. Mahtoi tuo kuski nauraa partaansa kun menit moisesta haastamaan. seuraile nyt sitä ajotyyliä ja raportoi tänne taas kuin tuo ajelu onnistuu vast edes Otko varma että tuo mesettäjä on kepulainen, voi olla ns. piiloporvari ja on demujen jäs.kirja hanskalokerossa Smith&Wessonin kanssa. Tai vähintäin pesäpallomaila kireojen savolaisten häätämiseen.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10806
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Luistoneston tarkoitus kait on estää luistoa. Tai sitä taidetaan sanoa ajonvakautusjärjestelmäksi. Se jotta perä "kiertää" ei luulisi johtuvan siitä että "luistonesto" on päällä vaan siitä että se ei toimi  ::) Tai sitten vaan on liikaa voimaa välittymässä sinne vetäville pyörille ja ajanvakautus ei alenna sitä "tarpeeksi". Tosin en tiedä miten se sitten takavedossa toimii, mutta ainakin VSA järjestelmällä etuvetoiset Hondat eivät juurikaan lyö tyhjää, joten jos veto olisi takapäässä, niin ei kyllä "kiertäisi". Mutta meses ei oo VSA. Ehkä joku toinen antaa lyödä enemmän tyhjää, esim se EPS. Mutta sinällään kumpikaan versio ei kait lyö enempää tyhjää, kuin ilman ajonvakautusta oleva yksilö tai silloin kun se otetaan pois päältä. Eteneminen lumes ja liukkaalla taas on omakohtaisesti koettuna heikompaa ajonvakautus päällä, joten kiinnijäämiseen sillä on merkitystä ei perän sivuttaisliikkeeseen.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4162
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Turha tälle kaikentietävälle savolaiselle on tarpeellista selittää. Hänellä vaan syy provosoida juttuja pois kepusta. Tykkäis mieluusti niitä yleviä juttuja kuulla savolaisten politrukkien tekemisistä suomen oikeusjärjestelmän kaatamiseen. Oksalla se ylevyys mene sen oikeen ja vasemman välillä, minne milloinkin höpötys osuu.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71135
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
lu,   just tuon kertoi mesekaverikin..   ja nyt on se tieto myös tuolla ko. henkilöllä.     noooo, evp.   ja silti VAIN miun juttuihin oot kommentoimassa..  mikälie syynä??         ai niin,   oothan sit johonkin perspovarin juttuihin vastannu 15 vuotiaan syvällä auktoriteetillä... ;D ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10806
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Mesekaveri, ko.henkilö, Ooppeli kuski ja Oksa ja heidän suuren mysteerin arvoitus  ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71135
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
siis ;  toinen mesen omistaja jolta kysyin ja naapuri ooppeli kuski,   onko siulle tosiaan vaikea käsittää eri henkilöitä samassa viestissä???      ja kun siä vain tasasella körryyttelet ni ei kait tuohon mitään tartteekaan..     täällä ajellaan vaihtelevassa maastossa ja erilaisilla pinnoilla..   

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4879
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Jos takatuupparin perä heittää toistuvasti niin kuljettaja on liian nuori ja auto liian vanha...

Jos arvata pitää niin kuski luottaa tuohon automatiikkaan ja painaa kaasua surutta, varsinkin ylämäessä. Fiksuna älynä se automatiikka kuitenkin mäen päällä syystä tai toisesta 'antaakin vähän reilummin siimaa' ja päästää hetkellisesti jopa hieman sutaisemaan. Mesestä ei ole kokemusta mutta noiden vetoluistonestojen ja ajonvakautusten holhoamisasteissa on isoja eroja merkkien välillä. Jotkut päästävät etenmään jopa hiukan 'kahva edellä' -tyyliin, toisille se on täysin no-no, kielletty juttu ja moinen ilo pilataan jo ennen alkamistaan.

Mulla seisoo tuommoinen Yaris Verso. Siinä on hauska ominaisuus että määrätyn tilanteen jälkeen ESP aktivoituu hetkeksi täysin ilman syytä. Tuolla on yksi piha johon liittymä nousee yleiseltä tieltä hyvin jyrkkään ja siinä pysäköidessäkään ei oikein ole tasaista ollenkaan. Siitä kun aurinkoisena kesäpäivänä laskee jarrulla takaperin takaisin alas asvaltille ja lähtee siitä tasamaata etenemään niin noin 5 sekunnin päästä ESP nykäisee sekunniksi tehot pois, merkkivalo vilahtaa, ja sitten taas kaikki on normaalia.
Oletan että joku asentoanturi tms juuttuu hetkeksi siihen rinteessäoloon ja sitten se herää taas toimimaan normaalisti. Asia on testattu 3 kertaa... muuten ei ole koskaan havaittu mitään kummallista.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71135
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
just.   tuo varastomiäs kertoi et ei ole moista osannu etes ihmetellä.  nyt mese menee tasaseen..  lie painannu vain hetken sitä nappia.   ei mosse - evektiä.    keksi-ikäinen kuski mut ei niin teknisesti valveutunut ole..         ihan oikeesti halusina autta a tuossa kun on miun tienhoitoaluetta.   mutta joillakin meni kait ihon alle.      pitää osata näköjään kysyä oikeilta tahoilta eikä täältä...       tuo kaasunhallinta on yleensä nykyään kait jotain muuta kuin 1970- luvulla?    eipä tuolla markettien parkkipaikoillakaan ihan ihmettä et joku kaasuttaa perän luisuun ja sit .....      yleensä on joku vanhempi tahi teini!

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4162
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
herra oksa kirjoitan mitä kirjoitan milloin mihinkin ketjuun, jamonelle muullekin. Harmi jos koet henkilökohtaisiksi viestini jotka ovaat ihan yleisellä tasolla.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10806
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
siis ;  toinen mesen omistaja jolta kysyin ja naapuri ooppeli kuski,   onko siulle tosiaan vaikea käsittää eri henkilöitä samassa viestissä???      ja kun siä vain tasasella körryyttelet ni ei kait tuohon mitään tartteekaan..     täällä ajellaan vaihtelevassa maastossa ja erilaisilla pinnoilla..
Ai niin , myös varastomies pähkäilee kuumeisesti ratkaisua ongelmaan. Nyt en enää tiedä kenen ongelma se on. Luultavasti päähenkilö Oksan, joka syvästi järkyttyi nähdessään auton jonka perä "kiersi".

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4162
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
niin "perse kiertää kun onnenpyörä paljon lupaa mut mitään ei anna " ja tää ei ollut oksalle vaan yleistä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71135
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
heh,  pervoille tietoks;   miä vastaan tuon tien hoijosta ja siks olen kiinnostunu tuonn tien käyttäjien hommista.   ja tuo yhen ainoa auton (  mese ) onkelmasta olen siks kiinnostunu.    tuolla tiellä liikku aika monta muutakin koslaa joten....   monta volvoa, nissania ja pari tojotaakin...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4162
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
kun kerran olet vastuussa tien kunnosta, pidä se sellasena että myös mesellä pääsee liikkumaan, eikä tarvi alkaa kyseleen mitä nappuloita pitäs painella.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71135
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
eli!   siis nykykoslat vaatii sen kesäkunnon että voipi kulkia.,    on se aika paskaa kun noilla vanahoilla koslilla menee että heilahtaa ja ei etes perse notku...       mut kait siulla vain toisten tekemänä kaikki onkii....

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1796
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
etkös sä oksa maininnut että se mese kuski oli painanut esp nappia ja siksi perä oli vähän heilahtanut ?
Jos mese kuski joutui ottamaan sutimisen eston pois päältä että pääsi mäet ylös vedon hyytymättä , oli tie tai renkaat ilmeisesti niin huonossa kunnossa että jotain tarttee tehdä .
Oletkos koskaan ajanut 2000 luvun laatu autoilla ?