Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe takaveto varmari mese ja talvi.  (Luettu 49068 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11035
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
toyo on rengasmerkki ja tojo on automerkki.    oisko jotain lukemista mitä muutakin kuin vain vasea??    yleissivistys on kuulema hyä asia...

Minkä maalainen tuo tojo automerkki on ? Onko paljonkin myyty tuolla merkillä ?

Nokian renkaat ei kelvanneet vaihtelevan laadun takia ja sitten tilalle hommaa jotkut neva höört merkin gummit. Todellinen humoristi.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4996
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Ja Koyo-laakereita myy Timo Kojo. Eiku...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27896
  • vastustan
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Kyllä takaveto menee yhtälailla kuin etuvetonenkin,pitää vaan osta se hommeli kuinka ajetaan. Nykysissä kulkineissa se ajonautinto on pilattu kaiken maailman aapeeässillä ja ep ässillä. Ei ole sitä ajotuntumaa enää tiehen.
eiköös abs ja ebs sekaannu sitten vasta ajotuntumaan kun kuski on jo ylittänyt osaamisensa  ;) :D ;D ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6156
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Kyllä takaveto menee yhtälailla kuin etuvetonenkin,pitää vaan osta se hommeli kuinka ajetaan. Nykysissä kulkineissa se ajonautinto on pilattu kaiken maailman aapeeässillä ja ep ässillä. Ei ole sitä ajotuntumaa enää tiehen.
eiköös abs ja ebs sekaannu sitten vasta ajotuntumaan kun kuski on jo ylittänyt osaamisensa  ;) :D ;D ::)
Ajonvakautus kyllä haluaa aika hanakasti korjata varsin pientäkin virhettä mitä itse ei vielä pidä toimenpiteen arvoisena.. ;)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71937
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
heh.   alkaa tuo lu olla melkein kopio sorkkisvainaasta.   kirjoitithan siäkin leafista aikoinaan ja aika iso karamellivalmistaja tuokin..   mikä auto se nyt on..       itelle noita toyo renkaita suositteli tilataksi yrittäjä,   ajellu monta sarjaa jo loppuun..  ja se että lu ei ole kuullukaan moisista ei ihmetytä ollenkaan.    onko monikaan merkki tuttu?     tuossa rinteessä jutustelin toisen naapurin kanssa ja varastomiäs ajoi ohi ja melkein mäen päällä perä heitti aika reilusti.   tiellä on n. 2 senttiä lunta joka oli jo jäähtymässä.       oisko syynä mahollisesti tuo luistonesto?

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4308
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
vai että perä oikein heitti, ei oo mesestä talviautoksi kun tuollasta tekee.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4996
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Kyllä takaveto menee yhtälailla kuin etuvetonenkin,pitää vaan osta se hommeli kuinka ajetaan. Nykysissä kulkineissa se ajonautinto on pilattu kaiken maailman aapeeässillä ja ep ässillä. Ei ole sitä ajotuntumaa enää tiehen.
eiköös abs ja ebs sekaannu sitten vasta ajotuntumaan kun kuski on jo ylittänyt osaamisensa  ;) :D ;D ::)

Periaatteessa juu. Käytännössä joskus toisin.

Esimerkki: kun mennän liian syvässä lumessa vauhdilla, kinos vääntää kiesiä sivulle ja kuski antaa hanaa ja vääntää reippaasti ratista vastaan, niin selvitymistä ei oikein auta se että ESP toteaa kaasua ja sutimista olevan liikaa ja ratin asento ei täsmää oletettuun sivuttaiskiihtyvyyteen. Lääkkeenä se pudottaa tehot ja vauhtia alas ja pyrkii jarruilla tehostamaan toivottua kääntymistä.

Sinänsä se on oikeassa että kiesi saatiin varmasti kääntymään,  mutta mahdollisesti ollaan sitten vedon loputtua seuraavassa kinoksessa kiinni.

Onneksi ainakin nuo vetoluistonestot saa kai lähes jokaisesta kärrystä jostain namiskuukkelista kytkettyä pois. Joissakin harvinaisissa tapauksissa ei tosin auta kuin ESP:n sulakkeen nyppääminen pois. ABS yksinään ei sinänsä olisi niinkään haitaksi missään tilanteessa, joissakin tapauksissa sitä (siis jarruja) käytetään myös jonkinlaisena lukon korvikkeena. Eli enemmän sutivaa pyörää jarrutetaan.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11035
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
heh.   alkaa tuo lu olla melkein kopio sorkkisvainaasta.   kirjoitithan siäkin leafista aikoinaan ja aika iso karamellivalmistaja tuokin..   mikä auto se nyt on..       itelle noita toyo renkaita suositteli tilataksi yrittäjä,   ajellu monta sarjaa jo loppuun..  ja se että lu ei ole kuullukaan moisista ei ihmetytä ollenkaan.    onko monikaan merkki tuttu?     tuossa rinteessä jutustelin toisen naapurin kanssa ja varastomiäs ajoi ohi ja melkein mäen päällä perä heitti aika reilusti.   tiellä on n. 2 senttiä lunta joka oli jo jäähtymässä.       oisko syynä mahollisesti tuo luistonesto?

https://www.nettiauto.com/nissan/leaf

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4308
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Kyllä takaveto menee yhtälailla kuin etuvetonenkin,pitää vaan osta se hommeli kuinka ajetaan. Nykysissä kulkineissa se ajonautinto on pilattu kaiken maailman aapeeässillä ja ep ässillä. Ei ole sitä ajotuntumaa enää tiehen.
eiköös abs ja ebs sekaannu sitten vasta ajotuntumaan kun kuski on jo ylittänyt osaamisensa  ;) :D ;D ::)

Periaatteessa juu. Käytännössä joskus toisin.

Esimerkki: kun mennän liian syvässä lumessa vauhdilla, kinos vääntää kiesiä sivulle ja kuski antaa hanaa ja vääntää reippaasti ratista vastaan, niin selvitymistä ei oikein auta se että ESP toteaa kaasua ja sutimista olevan liikaa ja ratin asento ei täsmää oletettuun sivuttaiskiihtyvyyteen. Lääkkeenä se pudottaa tehot ja vauhtia alas ja pyrkii jarruilla tehostamaan toivottua kääntymistä.

Sinänsä se on oikeassa että kiesi saatiin varmasti kääntymään,  mutta mahdollisesti ollaan sitten vedon loputtua seuraavassa kinoksessa kiinni.

Onneksi ainakin nuo vetoluistonestot saa kai lähes jokaisesta kärrystä jostain namiskuukkelista kytkettyä pois. Joissakin harvinaisissa tapauksissa ei tosin auta kuin ESP:n sulakkeen nyppääminen pois. ABS yksinään ei sinänsä olisi niinkään haitaksi missään tilanteessa, joissakin tapauksissa sitä (siis jarruja) käytetään myös jonkinlaisena lukon korvikkeena. Eli enemmän sutivaa pyörää jarrutetaan.
Niinpä tuo luistonesto on pöpperöisessä lumessa todellinen haitta, se kun jarruttaa sitä sutivaa pyörää ja vie sitten tehot. Ite joskus jäänyt mäkeen etuvetosella juuri tuon luistoneston vuoksi. Sitte kun sen kytki päältä pois ja otti mäen alta koko homman uusiksi , oltiin mäen päällä että heilahti. Pikkutehosella koslalla  ekee tepposet. Toki se sitten yleisissä ajoolosuhteissa vakauttaa sitä menoa.Apsi kyllä ihan eri juttu. Sehän optimoi jarrutustehon estämällä pyörää lukkiutumasta. Saa painaa suruttomasti jarrua.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11035
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Luistonestoissakin on eroja. Mondeos taisi olla esp ja sen olemassaoloa ei huomannut välttämättä kuin vilkkuvasta symbolista. Hondissa on vsa ja se tappaa tehot kyllä liian tehokkaasti. Sanoisin että on turvallisuusriski ilman oppimista. Toki pakko oppia esim. risteyksistä lähdöt niin että ei turhia sudi eikä pieneen väliin yritä ryntätä. Toki nappulallahan noi toimii, mutta ... Kirjainten eroa noissa en tiedä, enkä vaikutusmekanismeissa, mutta käyttäytymisessä on selvä ero. Tositilanteesta esim luisuun lähdöstä ei ole kokemusta.

Paalimies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2243
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Kyllä mäkin luulin tojo savolaisen lyhennelmäksi Toyotasta vai kuinka ne nyt menikin. Entäs jos naapurin Mese kuski ostaisi ne jotkut toyotat sinne renkaikseen. Lapissa olis käynyt hyvin tojo rengas kauppa hyvin kun ovat niin erinomaisia…

Ikinä kuullutkaan….

Kaikki

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1867
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
Luistonestoissakin on eroja. Mondeos taisi olla esp ja sen olemassaoloa ei huomannut välttämättä kuin vilkkuvasta symbolista. Hondissa on vsa ja se tappaa tehot kyllä liian tehokkaasti. Sanoisin että on turvallisuusriski ilman oppimista. Toki pakko oppia esim. risteyksistä lähdöt niin että ei turhia sudi eikä pieneen väliin yritä ryntätä. Toki nappulallahan noi toimii, mutta ... Kirjainten eroa noissa en tiedä, enkä vaikutusmekanismeissa, mutta käyttäytymisessä on selvä ero. Tositilanteesta esim luisuun lähdöstä ei ole kokemusta.
Kaikki muistelee että mersussa sai sutimisen eston pois päältä esp nappulaa painaisemalla . Muut vakautus järjestelmät poistuu muistaakseni pitämällä samaista nappulaa kolme tai viisi sekuntia pohjassa . Mersusta tulee sitten ajo ominaisuuksiltaan mosse   :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71937
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
tuosta näköjään pitää kysellä joltain asiaa tuntevaa,  ja mese kuskilta.    tuo näyttää miusta vaan outolta kun tekee noilla lumilla moista ja kun naapurilla vanaha ooppeli ja sanoi että eihän tuolla ole etes liukasta.    takavetoinen tuokin..   mut normaalirenkailla.    on se hyä kun porukka elelee vain siinä pikkukuplassa ja ei huoli uutta tietoa tavallisista asioista vain somen luokoista..

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4308
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
et ole sitten tyytyväinen siihen mitä tänne on kokemuksesta henkilöt kirjoittaneet. Mut ota nyt asiasta selvä ja mielellään kirjallisena se selostus ja myös käännettynä savoksi. Voit sitte mennä neuvomaan tuota mesekuskia ja muitakin joilla perä heittää. Ja tee vaikka moniste jota jaat oudosti käyttäytyvien autojen kuskeille.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71937
Vs: takaveto varmari mese ja talvi.
nooo, asiaa kyselin tänään ja mesekuski kertoi et perä kiertää kun on tuo luistonesto päällä ja polkee kaasua hieman liikaa..   mut tuskin siulle noilla mopoilla ajellessa haittaa..   no, mitäpä siitä.    sainpa taas keskustelua muustakin kuin kepusta täällä aikaan...