^
No ompa yhtälö. 30% löytyminen on vaikeampaa kuin 70%. Eikö tuon voi nostaa sitten vaikka "kulutusluottona". Minä en näistä mitään tiedä, mutta 7000 euroa tullee tilille kuukausittain 15-16 lehmän karjasta alveineen. Joten laskut yms. tuolla luotolla maksuun. Pienentää vaikka ennakkoverot alkuvuodelle yms. kikkailua.
Lainaa saa kuulema vaikka kuinka paljon mutta maksaa pitää ennen kuin saa
Kuulostaa somaliassa kuolleelta enolta jolta jäi miljoonaperintö ja nyt pitää maksaa 30% että saavat rahat siirrettyä minulle
No ompa kuvio. No tuosta vähän omakohtaista kokemusta jostain ihan 2000-luvun alusta. Ostin op:n asiakkaalta pienen metsäkiinteistön, joten op hoiti paperit. No maa- ja metsätalouden asiantuntija oli sentäs asioista selvillä ja ehdotti minulle , että haetaan koekauppakirjalla korkotukilainaa, jotta minun ei tarvitse maksaa leimaveroa. No lainahakemus pankissa , jossa en ollut asiakkaana. Päätös leimaverovapaudesta tuli kaupan jälkeen, kun olin maksanut kohteen jo käteisellä, mutta "jouduin" nostamaan lainan sen vuoksi, että se vapautus voidaan myöntää. Niinpä Op:n lainarahat perustetulle op:n tililleni ja kyselin millaista korkoa ne maksaisivat niille, jos sitoisin ne vaikka 24 kk. Korko ihan naurettava, joten tein talletuksen Nordeaan ja nordea hoiti rahojen siirron. Seuraavana päivänä Op:n pankinjohtaja soitti , että tili mistä rahat siirrettiin Nordeaan ei oltu tarkoitettu tiliksi josta voi tehdä nostoja
Ajatus kuulosti melko oudolta ja sitä myös oli, mutta ei onneksi aiheuttanut soiton lisäksi muuta ... Ihan kait väleissä olen nykyäänkin OPssa vaikka en "asiakas" olekkaan.