Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uutet autot  (Luettu 145294 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10959
Vs: uutet autot
99 oli ihan uusi automalli kait niissä jotain maanantaikappaleita oli. Olihan se ihan suomalaisten tekemä,liekö kovinkan niitä tuontityöläisiä silloin.  Mun mielestä aikansa laatuauto ja näkyy niitä edelleen liikkeellä olevan.

"Jos kohteeseen voi laittaa nipan, niin meillä se laitetaan" sanoi joku Elhon edustaja joskus käärijä koulutuksessa. Mutta eipä siitä nipasta paljon hyötyä, jos sinne ei normi rässin turpaa saa mahtumaan tai tosiaan pitää purkaa suojia yms. jotta sen saa näkymään. Vanha 280 murskain oli helppo rasvata ja suojat sai helposti pois, mutta menopaluu 320 on jo ihan perseestä. Eli monta nippaa jää rasvaamatta käyttökaudella ja saattaa jäädä kyllä syksylläkin  8)

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
Muistaakseni 99 Saabissa ei ollut enää rasvanippoja, tokihan niitä siihenkin olisi voinut laittaa. Lypsyukkeli taas näemmä nauttinut vahvaa piimää, kun menee  auot ja velhot sekasin. Mut sehän on todettu että melkoisia sekoituksia on jutuissa ollut. Mut saappi ei kuulu lypsykoneisiin eikä siihen vaihdeta nännikumeja.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10959
Vs: uutet autot
Muistaakseni 99 Saabissa ei ollut enää rasvanippoja, tokihan niitä siihenkin olisi voinut laittaa. Lypsyukkeli taas näemmä nauttinut vahvaa piimää, kun menee  auot ja velhot sekasin. Mut sehän on todettu että melkoisia sekoituksia on jutuissa ollut. Mut saappi ei kuulu lypsykoneisiin eikä siihen vaihdeta nännikumeja.

Asiaa !

Mokasin ... siis lainasin vahingossa väärän pätkän  ;D Tarkoitus oli laittaa tuon Oksan kirjoituksen perään. Pyyrän nöyrästi anteeksi aiheuttamaani hämminkiä  :(

suomessa kun valitat ni aina totetaan että ei kukaan ole koskaan moisesta valittannu ja et osaa.....      aikanaan oli jopa tunnettua merkki tehty kuin rukkaset kätessä.    esim.  nokan 280 leveä kelapöyhin oli runko vinoon hitsattu.   tahi olemattomalla vetokartulla valmistettu joustopiikkiäjes..   aina sama vastaus kun valitti laatusta.         welkerin paalaimessa hieman kiero laakeripiste kiertokangessa ja tehtaan ukko kävi vaihtamassa uuten tilalla...     ja net rasvanipat oli siten että voi jopa rasvata ilman purkamista.      monessa kotoisessa koneessa yleensä nipat täynnä maalia jos ei ollut nippa runkoa vasten..              muutamia mainitaksein.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8769
Vs: uutet autot
99 oli parivuotta tehty Trollhättanissa ennen kuin valmistus alkoi Uudessakaupungissa. Ei tää kylläkään ihan uusi malli ole kun ensiesittelystä kohta 60 vuotta.  ::)
Mystinen kesälaatumies

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
niiin,   mutta etelleen on noita joitain liikenteessä..  ja kun kattonnu noita veeler tiiler ohjelmia ni ei net uusia autoja ihmisten iloksi laittele kuntoon vaan vanhempaa kalustoa ja aina on iloisia ihmisisä kun saabi ostaa vanhan liki tehaskunnossa olevan kulkimen.   

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10959
Vs: uutet autot
niiin,   mutta etelleen on noita joitain liikenteessä..  ja kun kattonnu noita veeler tiiler ohjelmia ni ei net uusia autoja ihmisten iloksi laittele kuntoon vaan vanhempaa kalustoa ja aina on iloisia ihmisisä kun saabi ostaa vanhan liki tehaskunnossa olevan kulkimen.

Uusi on lähes uusi vielä vuosia, joten mitä niitä laitella. Uudempia saa linjastolta. Mutta toki se mahtavaa olisi, jos omistaisi vanhan , mutta "uudeksi" tehdyn. Varsinkin jos siihen liittyisi vielä tunnearvoakin. Toki arvo se on rahallinenkin arvo, joka ei tietenkään tuollaisella läpikäydyllä ole ihan pieni. Ja vaikka ei olisi edes läpikäyty. Kyllä noita museorekisterissä olevia latolöytöjä tälläkin kylällä kesäisin on ajossa. Täysin originelli kupla varmaan se varmatoimisin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
jokapäivä käytössä olevia "museovehkeitä"  tiijän parit ja kyllä net on vaan siinä toimintavarmuutessaan käteviä.       ja mikä sen mukavempi kuin sähkyhäikkä !!   tiijän tuosta punavanteesta.     tänä aamunakii herjas taas jostain sähköttömyytestä.   ei liiku eteen eikä taakse ennen kuin pelaat päävirtojen kanssamuutaman kerran.     

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
en nyt ottais mitään esimerkkiä jostain telkkuohjelmasta. ne tekee siä remppaa ihan ohjelman tekemisen vuoksi, mutohan se kiva kattella kun isolla rahalla rempatan. Ja harrasteautot on oma lukunsa, ajellaan muutama näytösajo ja sitte kärry on tallissa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10959
Vs: uutet autot
en nyt ottais mitään esimerkkiä jostain telkkuohjelmasta. ne tekee siä remppaa ihan ohjelman tekemisen vuoksi, mutohan se kiva kattella kun isolla rahalla rempatan. Ja harrasteautot on oma lukunsa, ajellaan muutama näytösajo ja sitte kärry on tallissa.

Näinpä. Ja vaikka sillä museorekkarissa olevalla latolöytö koslalla voi käydä vaikka kesällä joka viikko kylällä lähikaupassa, niin ei se sitä tarkoita, että luotettavuudessa voittaisi nuoremmat ja ne joilla ajetaan päivittäin vähän pitempiäkin matkoja.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
mutta hauskaa seurata miten eräät ajelee vanhoilla autoillaan päivittäin töihin ja sit kesälomalla jonnekin norjaan vuonoja katteleen..  ilman sen kummenpia onkelmia.    ja en tarkoita kuin jotain vain 15-20 vuotta vanhaa..     nekin on kait euroopan mittakaavasa vanhoja.      btw,   milloin tuli vakkarit ja sähkölukot/muut höpöt yleisiks?      mulla seisoo pihassa nyt toinen japsi jossa noita..

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
ja, että koska tuli, mulla 2010 vuoden pasaatissa sähkölukko vakkari ym toimintoa, ja niin oli 2008 vuodenkin mllissa. eli onhan niitä ollut. Sekö on sun mielestäs vika. Mulla pelittäneet yhtä kartanovolvoa lukuunottamatta, eikä siinäkään muuta tarvinnut kuin korjata saranoilta murtunut kaapeli. Mut tuoollanen ihan maailmoja kaatava vika mielestäsi. Mut onhan  tää nykynen siitä kiva kun ei tarvi avainta taskusta kaivella, menee lukkoon kun sormella hipasee ja aukee kun avaavain kahvasta. ikkunat sulkee oa alotteisesti sammuttaapi radion ja kääntää peilit sivuun. Ihan hyötyominaisuuksia. Se mitä on ollut noissa kulkineissa näitä nykyajan hömpötyksiä kyllä ne on toimineet. Nii ja yks juttu kans kun ei polttele ajovaloja muuta kuin sillon kun tarvitsee, sadetihkulla alkaa pyyhkimään. Jopa muistaa kuka kuski kulloinkin tulee ohjastamaan, säätää penkin sopivasti. Muuten tuulilasikin sulaa jäistä, ei tarvi skrapata huuruja.. Mut on ne kyllä haitallisia eikö.Katteuven piru, älä anna sille valtaa.Ole tyytyväinen vanhaan kalossiis.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
Onhan ne kesä- ja harrasteautona ihan hauskoja vanhatkin. Kiertäähän jotkut rättärillä tai kuplallakin mualimaa mutta en itse siihen viitsisi lähteä.

Uudemmissa ärsyttää lähinnä eu-vaaditut kaikenmaailman viheltimet ja kilkattimet ja ratinvääntäjät.
Tuolta vanhemmalta aikakaudelta muistuu lähinnä toistuvat pakoputkiremontit, jumiutuvat jarrut, jäätävät kaasuttimet, käyntihäiriöt ja muu vastaava. Aina oli jotain rempattavaa. Jos ei muuta niin ruostetta siellä ja täällä. Ainakin Opelin ja Fordin omistaneena noista on riittävästi kokemusta.
Ajomukavuudessa ja luotettavuudessakin nykypirssi voittaa, turvallisuudesta puhumattakaan.

No luotettavuus on tietysti suhteellinen käsite. Mun lompsa ei ole niin lyönnissä että uskaltaisin ostaa jotain uutta premium-sähkäriä. Lasken tähän isot Audit, Bemut ja ehkä Mesetkin. Ja Porschen, Jaggen jne. Teslankin osittain. Kivoja pelejä ajaa mutta takuuajan jälkeen jokainen vikavalo saa aikaan sähköiskun tapaisen lompakon tienoilla.

Ruokatauko on päättynyt, palaanpa taas äkeen ohjastajaksi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
kateus????   tosa japsissa on keskuslukitus ja vakkari ja ration hallinta ratissa, perutustutka tms.. luistonesto ym..    mut tartteenko noita?   

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
ja jo vm 88 uunossa oli säkölasit ja keskuslukitus mut pärjään ilman noitakin...   mut en vielä ole romikselle vieny tuota uunoa..

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
Niin, en tiedä mitä kaipaat, mut kaippa ite tiedät, ehkä kun sellasta vähäjärkistä autoo haeskelet etsiskele kuplavolkkari, niissä karvalakkimalleissa ei niitä ylellisyyksiä ole. Jopa polttoainemittari puuttui, oli vain varatankkivipu, ei mitään sähköllä toimivaa lämmityslaitetta lasinpesuneste tuuttattiin sellasella kumitutilla, mut kyllä sillä eteenpäin pääsi ja takasin, ite ajelin sellasella yli 100000 kilometriä.