Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uutet autot  (Luettu 145350 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10960
Vs: uutet autot
Tuskin minäkään itte yli 5000 km vuodessa ajelen, mutta on se vaan turvaton olo , kun autoa ei ole kokoajan käytettävissä. Ja tuon taksi vaihtoehdon voi sitten jokainen vaikka testata. Ajelkaa viikko taksilla ja miettikää miten onnistuu noin niinkun oikeasti. Vaikka paskaraapan hydrauliletkun teettäminen lähi IKH:lla. Saattais taksikuski määrätä ensin isännän pesulle ja sen jälkeen sanois että mallia ei sitten mukaan oteta. Ja mitä sitten onko se kannattavaa tai heikosti kannattavaa. Eihän maataloudessa nyt muutenkaan sillä oo merkitystä.  Joskus kuunnellut emännyttä miten vaikea on saada potilaille taksi kotimatkalle. Ensin jonotetaan lääkärille ja sen jälkeen odotellaan taksia. Tosin tuo ongelma on saattanut vähentyä jo viime aikoina, mutta silti.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27810
  • vastustan
Vs: uutet autot
Ihmetyttää tuo Toyotoiden haukkuminen. Katsastusasemien vikatilastojen perusteella Toyotat on vähävikaisimpia autoja. Samoin autokorjaamoille tehdyissä kyselyissä Toyotat on vähiten viallisia ja hyvin kestäviä autoja.
Ei siis ole mitään järkiperusteita haukkua Toyotoita.
Näin siis kun puhutaan tuhansien autojen otannoista.
ehkä jonkinlainen merkitys on sillä että nuo toyotat ja muut japsit sidotaan takuun varjolla merkkihuoltoon aika monksi vuodeksi ja kyllähän toyotan ostajat on varmaan luonteeltaankin  tarkkoja ja tunnollisesti jaksavat pitkääkin jonoa vetää siinä missä eurooppalaisen auton omistaja ojentaa säälimättä oikeaa jalkaa.

katsastustilastoissa tulisi huomioida myöskin kilometrit,  omistajan ikä, onko auto tännä lapsia ja rattaita sekä lämmin talli :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
ööö,  miten nuo ekat vaikuttaa auton kuntoon??   ei kait net pennut vaan laita autoa ruostumaan tahi ei ja kuskin ikä kertoo vain sen onko ollu kuminpolttoa vai ei..    j kun net kilsat ei yleensä autoa syö vaan se missä seisoo...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
suurin osa utoista taitaa seisoa ihan taivasalla. Eikä se lämpönen talli auton säilymiseen auta kuin siinä tapauksessa että sillä ei ajeta. Eipä ehdi yön aikana muuta kuin hautua tiesuolat syvemmälle onkaloihin. Ite sitä mieltä että kylmä talli riittää, roikalla saa lämpimäksi kyllä. Parasta kun ei aurinko polta ja lumet kasaannu nokalle.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
Jos talli ei ole tehokkaasti tuulettuva niin saattaa olla huonompi kuin säilytys ulkona.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27810
  • vastustan
Vs: uutet autot
ööö,  miten nuo ekat vaikuttaa auton kuntoon??   ei kait net pennut vaan laita autoa ruostumaan tahi ei ja kuskin ikä kertoo vain sen onko ollu kuminpolttoa vai ei..    j kun net kilsat ei yleensä autoa syö vaan se missä seisoo...
no kyllä siinä vaan henkilöauton alusta on lujemmalla nykyisellä tienpidolla  jos kyydissä muutama ihminen versus kuivahko vanhus niinkuin nuissa luotetuimmissa tapaa olla  :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
mutta ite seurannu nuita jälkiä tiellä varsinkin huurteisena aikana ja ihmetelly et miks ei autolla väistetä nuita pahoja paikkoja tiessä??   ajetaan vaan sitä raitetta ja reikiä asvaltissa pitkin..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10960
Vs: uutet autot
mutta ite seurannu nuita jälkiä tiellä varsinkin huurteisena aikana ja ihmetelly et miks ei autolla väistetä nuita pahoja paikkoja tiessä??   ajetaan vaan sitä raitetta ja reikiä asvaltissa pitkin..

Jospa ne uutet autot ei oo niistä moksiskaan  ;D

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
Täälläpäin on kyllä sellaisia reikiä toisinaan että varmasti hajoaa jotain jos niihin osuu. Lahdesta etelään oli motarillakin tosi syvännäköinen iso reikä pari päivää sitten. Siihen kun reipasta satasta jysäyttää niin todennäköisesti pääsee rengas- ja vannekauppaan. Ellei hajoa ripustuksistakin jotain.

Kesällä Pertunmaalta Joutsaan siellä lähempänä Joutsaa oli tienparannus jossa oli jotain 32 mursketta kilometritolkulla. Siinä oli ihan liikenteenohjaajat ja vuoroliikenne.  Pysäyttäjä kertoi siinä odotellessa että iltapäivään mennesä siinä oli hajonnut jo toistakymmentä rengasta ja antoi siinä odotellessa käteen jo osoitteen johon voisi korvausvaatimuksen lähettää. Käännyin ympäri ja keksin muun reitin Hartolaan..

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
tuo ihan totta.    ja kuulema ( pajan mukaan )  aikas paljon on alkannu näkyä ripustusvikaisia koslia..     nuo reijät on aika syviä ja teräväreunaisia..    kyllä raskaalla autolla tuollaseen kolauttaen jotain tapahtuu..      mutta nuo syvät urat jotenkin vaan ihmetyttää..   vr kansaa..

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
Nii, uraa tulee kun ajetaan sitä samaa ajolinjaa, ja yleensä siksi kun se on sula ja sivussa on jäätä ja sohjoa, ei siihen sitten kukaan viitti ajaa. Mut toi reikien syntyminen, onko sellasissa kohdissa tuo päälyste ollut hiukan heikompilaatusta ja alkanut murenemaan. Tokihan se murenee pakkasen ansiostakin. Saapi kyllä kattoo ettei täräytä sellaseen, kun tutullakin tiellä nniitä ilmaantuu ihan hetkesä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
niin saisi kattoa mutta kun noita raiteta kattelee,   eipä tien pintaa paljon käytetä hyäksi...   kait se ajaminen on vain se toinen asia mitä autoillessa tehtään nykyään.   ja aika harva etes huomaa mitä tien poskessakaan on...   enkä tarkoita sohjoa jota ei nykyään kyllä teillä enää näy..      tuo reikä muotostuu muuten renkaan alle sen pikkasen roson takia pinnoitteessa.   kun vesi ei jousta ja rengas paineistaa sen rikaman..  repii pinnoitteen irti jonka toinen rengas sit siirtää pois.    muistelen että raskaan rekan leveä rengas aiheuttaa tuohon jopa kymmenien paarien paineen..   

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4955
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: uutet autot
Sen kyllä ymmärtää että lumen ja jään vallitessa ajetaan siinä puhtaammassa urassa, mutta kun saa olla +10 astetta ja täysi vesikeli ja silti suurin osa jyrää edelleen sitä samaa karheaa uraa. Että varmasti syvenee vielä lisää...

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4276
Vs: uutet autot
Ne on ne ajolinjat,ie ainakin homannu että pitää ihan erityisesti ohjata jos haluaa eri kohdasta ajaa, noita entisiä jälkiä menee ihan ittekseen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: uutet autot
niiinpä.   suomihan säästäis saakelisti rahaa kun laittais vain raiteet tuonne tien tilalle...   ja vanteilla sit sais ajella pitkin maita ja ei tartteis niiin paljon etes vahtia muuta...   vois vaikka somettaa tuonkin ajan..           se uran vieressä ajo on paljon mukavempaa ja hiljasempaa kuin uraa jyystäen..