Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Masinistit  (Luettu 4125 kertaa)

Rakkine

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Moon oikees, soot vääräs.
Masinistit
En ole moneen vuoteen käynyt Masinisti-foorumilla, nyt kun googletin yhtä juttua, niin päädyin sinne ja siellähän onkin yllättävän vilkasta kasvinviljelykeskustelua. Jopa -SS- on siellä yksi aktiivisimmista kirjoittelijoista

https://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=120257&start=600

Kuka vielä  muistaa Murtolan ja Farmitin viljelyfoorumit? Nehän on aikoja sitten lakanneet. Taitaa olla vain tämä Agronet ja tuo masinisti-foorumi, missä vielä nimimerkit keskustelevat kasvinviljelystä,  kun ilmeisesti iso osa viljelykeskusteluista on siirtynyt facebookiin?

Paalimies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Masinistit
Siihen ei paljon vaadita että on vilkkaampaa asia keskustelua kuin täällä. Täytyypi käydä katsomassa. Kuka muistaa Agronetin chatin? Mä olin siellä toisella nimimerkillä😉.

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Siihen ei paljon vaadita että on vilkkaampaa asia keskustelua kuin täällä. Täytyypi käydä katsomassa. Kuka muistaa Agronetin chatin? Mä olin siellä toisella nimimerkillä😉.

Chattia en muista mut murtolaa tuli seurailtua ja farmittiakin silloin tällöin. Täällä oli silloin vilkkaampaa kuin kummassakaan noissa..  ;D

Olen muilla foorumeilla ollut silloin niiden kulta-aikana ja olihan ne monin verroin vilkaampia kuin nämä maatalousaiheiset foorumit. Enkä nyt mitenkään vilkkaina facenkaan maatalous ryhmiä pidä. Pääasiassa samat nimet siellä pyörii tai ainakin kommentoivat. Muutamaan kymmeneen maksimissaan sataan Se rajoittuu, vaikka suurimmissa ryhmissä taitaa olla lähemmäs 10000 jäsentä. Voi toki olla etten itse kaikissa ryhmissä ole..  ;D

Itse koen ainakin ajatustenvaihdon ja muiden kokemuksista lukemisen opettavaisena. Nykyään kun ei ainakaan itse pahemmin tule muiden viljelijöiden kanssa juteltua kasvotusten. Lähinnä Se rajoittuu satunnaisiin tuttujen törmäämisiin esim. Alan liikkeissä. Muuten se menee melkein morjesteluksi ohi ajaessa.
Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
masinistit on ihan hyä palsta.    joskus tuloo siellä käytyä kun täällä olo tuntuu niiiin vieraalta.      siellä osaavat keljuilla sivistyneesti.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Murtola oli ihan hyvä palsta ja Wilpon kuvakirjasto tilan töistä oli myös tosi hienoa katseltavaa. Tykkäsin kovasti, mutta aikansa kutakin, Masinisteja tulee seurattua hiukan ja konepuolella keskustelu on todella monipuolista. Hyvä palsta. Tuota kasvukausi topiccia en ollut huomannutkaan. Facebookin maatalouspalstoilla keskustelun aktiivisuus ja monipuolisuus on mielestäni taantunut vuosien saatossa. Olen ajatellut, että onko nämä jonkinlainen sukupolvikokemus ja nuorempia ei nämä kiinnosta tai ala on yksinkertaisesti taantumassa niin pahasti, ettei enää tule nuorempaa porukkaa mukaan näihin kuvioihin. Saattaa olla, että jossain piilossa on joku palsta, jota en ole vielä löytänyt, mistä tietää.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
vasesta ovat sanonu että porukka on jo niiin leipiintynyttä että alkaa olla aika kuollutta.   kehitys on nähty ja nyt vaan sinnitellään entiseen malliin.

ja101

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kouvola, Kymenlaakso
Murtola oli ihan hyvä palsta ja Wilpon kuvakirjasto tilan töistä oli myös tosi hienoa katseltavaa. Tykkäsin kovasti, mutta aikansa kutakin, Masinisteja tulee seurattua hiukan ja konepuolella keskustelu on todella monipuolista. Hyvä palsta. Tuota kasvukausi topiccia en ollut huomannutkaan. Facebookin maatalouspalstoilla keskustelun aktiivisuus ja monipuolisuus on mielestäni taantunut vuosien saatossa. Olen ajatellut, että onko nämä jonkinlainen sukupolvikokemus ja nuorempia ei nämä kiinnosta tai ala on yksinkertaisesti taantumassa niin pahasti, ettei enää tule nuorempaa porukkaa mukaan näihin kuvioihin. Saattaa olla, että jossain piilossa on joku palsta, jota en ole vielä löytänyt, mistä tietää.
Ne nuoret on tiktokissa ja instagramissa ja mitä näitä nyt on..  ;D
Eikä nuoria kiinnosta kuunnella kun vanhat jäärät kinaavat siitä kumpi on parempi neljätonni voortti vai 502 valmetti tjs.  ;D
Siellä puhutaan kuinka hieno jonkun tulen uuden traktorin ominaisuudet on jne. Monella realismi vielä tekee tuloaan ajatuksiin.. ja että se punavanne ei oikeasti olekkaan isän, eikä edes sen isän maatalous Oy:n vaan jonkin rahoituslaitoksen..  ;D

Kyliltä kuultua.... "Luomu ilman paskaa on kuin seksi ilman naista"... 😆

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja hupsulta tuntuu kuin vähän asiaa nuihin muihin palstoihin mahtuu..   paljon on semmoista tyhjänpäiväistä länkytystä ja viteota.   tuossa tuttu näyttänny muutaman palstan..      ei taija olla kovinkaan ammatillista apua noissa kuten vertailu, ohje tahi jopa neuvo..

taneli

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Fasebookin käyttöliittymä on onnettoman huono mihinkään asialliseen keskusteluun. Ei siitä ole, kuin tyhjänpäiväisiin hassuihin päivityksiin ja kuviin. Jos jotain asiallista sattuu olemaan, niin se katoaa sinne roskan sekaan. Muutenkin Fasbookin keskustelu on sellaista, ettei sinne kyllä viitsi ainakaan mitään asiallista laittaa. Mitä suurempi ryhmä, sen pahempi. Omalla nimellä kirjoittelu ei tunnu ainakaan vähentävän aivopierujen määrää.

Agronetin ja masinistien käyttöliittymä jo soveltuu keskusteluun.
Discource pohjaista keskustelupalstaa pidän käyttöliittymistä parhaana, mm. https://discourse.agopengps.com/
Näissä näkee helposti uudet viestit. Facebookissa kaikki tauhka on samassa satunnaisessa jonossa.

Satunnainen nahistelu ja hauskat videot sopii kyllä mukaan, kunhan ne pysyy omassa ketjussaan.

ht

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Etelä-Karjala
paljon on semmoista tyhjänpäiväistä länkytystä

Sinäpä sen sanoit!
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ja noilla masinisteilla on paljon annettavaa toisin kuin agrosssa.    ite ole saanu monta hyää niksiä tuolta mut yhtään en agrosta..    vaikka evp muuta väittää.....   sori siitä!!!

Viljelijä evp

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
jahas, se vaarin kytkytin näemmä jäi pikkusieluseen taas harmittaan, kun ei ite hokannut.

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet

Chattia en muista mut murtolaa tuli seurailtua ja farmittiakin silloin tällöin. Täällä oli silloin vilkkaampaa kuin kummassakaan noissa.;D

Aika entinen ei koskaan enää palaa, leppoisa kapakkatunnelma oli ja meni....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
heh,  kytkytin ei harmita.   kun aattelin vaan saah tännekin jotain muuta kuin kepupaskaa...  mut siun sielunelämän sekotin,   - sori siitä!

Kaikki

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
masinistit on ihan hyä palsta.    joskus tuloo siellä käytyä kun täällä olo tuntuu niiiin vieraalta.      siellä osaavat keljuilla sivistyneesti.
Jaahans oksa on vissiin alkanut masinistiksi   :D
https://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?t=108163&start=140