Jos vielä yrittäis liipata asiaa edes vähän.
Ensinnäkin kritisoin jälleen autokoulun ajo-opetusta tai paremminkin sitä kalustoa millä se tehdään. Kaikilla herkuilla olevilla uusilla diesel autoilla. Tytär ajoi kuitenkin keppivaihde kortin , joten sellaisella opetuskin. Mutta esim taskuparkin opettelu tyyliin nappi pohjaan ja kädet irti ratista. Tosin itte en ikinä ole tuollaista edes yrittänyt, enkä siksi edes osaa. Tuleehan tuossa tietysti periaate selville noinkin. Mutta asia johon vanhemmat kersat on tottuneet ja nyt nuorinkin. Itku tuloo, kun se mäkilähtöavustamaton pensa auto sammuukin risteykseen. Vaikka tekee kaiken sen mikä on iskostettu n. 2000 euron ajo-opetuksessa. Eli auto tyhjäkäynnillä ja hidas kytkimen nosto ja havainnointi miten auto vastaa kytkimen nostoon. Tuo vaan ei onnistu meidän autoilla , ainakaan kun kytkin tuntuma on vielä outo koulun Volsun jälkeen. Nuo pitäis opetalla kait vanhalla Ladalla. Tosin en tiedä mikä se tuntuma niissä oli, mutta yleensä niissä oli kierrokset tapissa kun latuska lähti liikkeelle
Sitten , kun noista sähköautoista oli puhetta. Luin Citroenin C 4 sähköversiosta kokemuksia.Tosin luin vain ketjun ensimmäisen ja viimeisen sivun.
https://www.autostadium.fi/index.php?threads/citro%C3%ABn-%C3%AB-c4-full-electric-136-feel-pack-50-kwh-2023.10265/page-4#post-1244753Kuitenkin auto tulee palautumaan vuoden kokeilun jälkeen myyjälle heikkojen talvikokemusten jälkeen. Tosin auto oli pohjoisessa, jossa oli ihan oikeaa talvea. Sitä en tiedä onko tuollaiset vuoden rahoitukset /kokeilut tehty ihmisille joilla laskimessa on patterit , vai niille joilla on kiinnostus uuteen ja kiiltävään.