Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Talviaikainen kasvipeitteisyys jäi kai hakematta  (Luettu 11906 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19963
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Jospa ei ole osattu katsoa, missä se kasvipeitetuki tehdyssä hakemuksessa löytyy. Ei kannata katsoa ympäristösitoumuksista, vaan "valittujen tukien lisätiedoista".  Esimerkiksi tämmästä siellä voisi näkyä : "Ekojärjestelmätuki -> Talviaikainen kasvipeite -> Toimenpide valittu, ilmoita pinta-alat syysilmoituksella"

-SS-

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Hakuohjeet olivat tänä vuonna sekavat. Aikaisemmin hakuohjeet ovat olleet yhtenä dokumenttina jota on helppo selata, mutta nyt olivat kokoelma linkkejä, koknaisuudesta ei meinannut saada tolkkua millään. Missään kolutuksissa en käynyt vaan pelkästään Ruokaviraston ohjeilla kyhäsin hakemuksen.
Aika yleisluontoinen oli kyllä koulutus missä kävin, ei siitä niinkuin oikein mitään syvällisempää kostunut, asiat kahlattiin aika tiukan aikataulun puitteissa läpi.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Oliskohan järjestelmässä virhe, kun noin monilla näyttää jääneen kasvipeitteisyyden tuki hakematta.

Voi olla. Minulla kasvipeitteisyys on kyllä kunnossa, mutta samassa rastituskohdassa oleva kiertotalouden edistäminen puuttuu. Ja oli kyllä kuitua jo levitettykin ennen hakemuksen jättöä. Ja parillakymmenellä muullakin on sama juttu. Ja monella oli vielä neuvojakin apuna. Minä mielestäni kiinnitin siihen rastiin erityisesti huomiota.

Jospa ei ole osattu katsoa, missä se kasvipeitetuki tehdyssä hakemuksessa löytyy. Ei kannata katsoa ympäristösitoumuksista, vaan "valittujen tukien lisätiedoista".  Esimerkiksi tämmästä siellä voisi näkyä : "Ekojärjestelmätuki -> Talviaikainen kasvipeite -> Toimenpide valittu, ilmoita pinta-alat syysilmoituksella"

-SS-

Ympäristösitoumuksen lohkokohtaisissa toimenpiteissä se rastin paikka on. Joten kyllä se tiedossa oli ja tarkoitus merkitä.
Toki voi olla, että se on jäänyt lopulta ruksimatta, mutta meidän maataloussihteerin alueella näitä kiertotalousvirheitä on todella paljon suhteessa muihin virheisiin. Sihteerin mielestä ihan liikaa. Viittaisi hänen mielestään ohjelmavirheeseen. Katsotaan. Ei tuo minulle kovin merkittävä asia ole, mutta kun kerran raha on luvattu, niin pitäisihän se maksaa.
Don Essex

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Oliskohan järjestelmässä virhe, kun noin monilla näyttää jääneen kasvipeitteisyyden tuki hakematta.

Voi olla. Minulla kasvipeitteisyys on kyllä kunnossa, mutta samassa rastituskohdassa oleva kiertotalouden edistäminen puuttuu. Ja oli kyllä kuitua jo levitettykin ennen hakemuksen jättöä. Ja parillakymmenellä muullakin on sama juttu. Ja monella oli vielä neuvojakin apuna. Minä mielestäni kiinnitin siihen rastiin erityisesti huomiota.

Jospa ei ole osattu katsoa, missä se kasvipeitetuki tehdyssä hakemuksessa löytyy. Ei kannata katsoa ympäristösitoumuksista, vaan "valittujen tukien lisätiedoista".  Esimerkiksi tämmästä siellä voisi näkyä : "Ekojärjestelmätuki -> Talviaikainen kasvipeite -> Toimenpide valittu, ilmoita pinta-alat syysilmoituksella"

-SS-

Ympäristösitoumuksen lohkokohtaisissa toimenpiteissä se rastin paikka on. Joten kyllä se tiedossa oli ja tarkoitus merkitä.
Toki voi olla, että se on jäänyt lopulta ruksimatta, mutta meidän maataloussihteerin alueella näitä kiertotalousvirheitä on todella paljon suhteessa muihin virheisiin. Sihteerin mielestä ihan liikaa. Viittaisi hänen mielestään ohjelmavirheeseen. Katsotaan. Ei tuo minulle kovin merkittävä asia ole, mutta kun kerran raha on luvattu, niin pitäisihän se maksaa.

Mulla taas puuttuu valumavesien hallinta. Raksi kyllä piti tulla papereihin, kun tukihaun aikaan oli säätösalaojitus meneillään ja kylvettiin satokasville menneelle kaudellekin. Neuvoja mulla tukena, katotaan mitä tulee mutta jätetyissä papereissa ei tuota ruksia kuitenkaan ole, jossain vaiheessa se on pudonnut pois. Ala ei kovin suuri, ei puhuta tonneista tai kymmenistä, kuten nuo kaksi muuta rastia, jotka löytyvät.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19963
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Tuettu talviaikainen kasvipeitteisyys on ekojärjestelmätuen toimenpide, eikä ympäristökorvauksen toimenpide.

-SS-

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Tuettu talviaikainen kasvipeitteisyys on ekojärjestelmätuen toimenpide, eikä ympäristökorvauksen toimenpide.

-SS-

Juu, pitääkin paikkansa. Ja kiertotalous on sitä ympäristökorvausta. Sekoilin tuossa, kun mietin ovatko sängessä olevat kerääjäkasvit aitoa kasvipeitettä vai sänkeä. Päätin, että on aitoa, kun on monivuotiset kerääjälajikkeet.
Don Essex

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
no huh,   hyä kun ite mietin kui paljon menetin mut eihän miulla nuita olekaan.. ja koko ymppiä...

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 854
Jospa ei ole osattu katsoa, missä se kasvipeitetuki tehdyssä hakemuksessa löytyy. Ei kannata katsoa ympäristösitoumuksista, vaan "valittujen tukien lisätiedoista".  Esimerkiksi tämmästä siellä voisi näkyä : "Ekojärjestelmätuki -> Talviaikainen kasvipeite -> Toimenpide valittu, ilmoita pinta-alat syysilmoituksella"

-SS-

Hyvä muistaa nytte. Vissiin mulla käyny joku tuommoinen käpy.
Aiemmat tukihaut meni niin helposti mielestäni, suurennuslasin ja vaikka kaverin kans kahtoo, menikö nyt oikein >:(

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1569
Pitääkö itse merkitä suojavyöhykkeille rasti että ei hake tukea kun niille ei kerran makseta.. vai kai hyö osaa viran puolesta hoitaa automaattisesti.

Olafi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Mites, onkos tää tuohon pysyviin nurmiin liittyvä juttu. Ei o jaksannu vielä syventyä sinänsä.
Nääs jos yhtään muokkaa pysyvää nurmea, niin ei saa yhtään pysyville nurmille tätä tukea tai jotain vastaavaa.

Filosofi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 975
Pitääkö itse merkitä suojavyöhykkeille rasti että ei hake tukea kun niille ei kerran makseta.. vai kai hyö osaa viran puolesta hoitaa automaattisesti.

Kysyin täällä tätä kaksi viikkoa sitten. Mulle ei vastattu, saas nähdä vastataanko sulle.

P.S. Itse ainakin laitoin rastin, etten hae, vaikka varmaankaan eivät "vahingossa" maksa. Vaan väliäkö sillä, jos rastin laittaa, kun rahaa ei kerran tarvitse suojavyöhykkeestä odottaa.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1569
Pitääkö itse merkitä suojavyöhykkeille rasti että ei hake tukea kun niille ei kerran makseta.. vai kai hyö osaa viran puolesta hoitaa automaattisesti.

Kysyin täällä tätä kaksi viikkoa sitten. Mulle ei vastattu, saas nähdä vastataanko sulle.

P.S. Itse ainakin laitoin rastin, etten hae, vaikka varmaankaan eivät "vahingossa" maksa. Vaan väliäkö sillä, jos rastin laittaa, kun rahaa ei kerran tarvitse suojavyöhykkeestä odottaa.

Kai se sitten itte pitää rasti laittaa...

Toimenpidelohko jossa on suojavyöhyke lukee tiedoissa että Ekojärjestelmätukeen kelpaava pinta-ala sama kuin ko. kasvulohkon ala...
eli ei ainakaan tässä vaiheessa Vipu osaa niitä erotella...

pyh

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 80
Sehän on thaimaan reissuun lovi. En ole kyllä itse katsonut olenko hakenut. Toivotaan että olen saanut.  Viljely Suomessa on juhlaa, miten kiitollisia siitä voimme ollakaan.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Juhlat ne on kai hautajaisetkin...

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1579
Jos ei ihan läheinen niin monasti myös ihan mukavat juhlat…