Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Talviaikainen kasvipeitteisyys jäi kai hakematta  (Luettu 11919 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Sillon keväällä kai on jäänyt hakematta. Maaseutusihteeri oli että voivoi ei voi mitään. En ymmärrä miten se on voinut jäädä hakematta
Siinä vaiheessa, kun palautit tukihakemuksen, niin sehän lähetetään sähköpostiisi. Katso sieltä mitä olet keväällä valkkaillut. Yleisellä tasolla olisi hyvä tulostella talteen hallinnolle lähetetyt asiakirjat, kuten tukihakemukset.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Sillon keväällä kai on jäänyt hakematta. Maaseutusihteeri oli että voivoi ei voi mitään. En ymmärrä miten se on voinut jäädä hakematta
Siinä vaiheessa, kun palautit tukihakemuksen, niin sehän lähetetään sähköpostiisi. Katso sieltä mitä olet keväällä valkkaillut. Yleisellä tasolla olisi hyvä tulostella talteen hallinnolle lähetetyt asiakirjat, kuten tukihakemukset.

Edellisten tukihakujen lomakkeet ja liitteet löytyy Vipusta. Olin hävittänyt läppärin vaihdon myötä EHK-hakemuksen liitteeksi tulevan pitkän proopuskan, ja luulin jo että pitää tehdä uusi alusta alkaen tälle vuodelle. Vaan Vipusta löytyikin viimevuotinen, jonka sai pienillä muutoksilla liitettyä tämänvuotiseen hakemukseen.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Äärisosialisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 308
Sillon keväällä kai on jäänyt hakematta. Maaseutusihteeri oli että voivoi ei voi mitään. En ymmärrä miten se on voinut jäädä hakematta
Siinä vaiheessa, kun palautit tukihakemuksen, niin sehän lähetetään sähköpostiisi. Katso sieltä mitä olet keväällä valkkaillut. Yleisellä tasolla olisi hyvä tulostella talteen hallinnolle lähetetyt asiakirjat, kuten tukihakemukset.

Sinne sähköpostiin tulee vain vahvistus että hakemus on lähetetty

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Sillon keväällä kai on jäänyt hakematta. Maaseutusihteeri oli että voivoi ei voi mitään. En ymmärrä miten se on voinut jäädä hakematta
Siinä vaiheessa, kun palautit tukihakemuksen, niin sehän lähetetään sähköpostiisi. Katso sieltä mitä olet keväällä valkkaillut. Yleisellä tasolla olisi hyvä tulostella talteen hallinnolle lähetetyt asiakirjat, kuten tukihakemukset.

Sinne sähköpostiin tulee vain vahvistus että hakemus on lähetetty
Olen sitten varmaan tulostanut hakemuksen vivussa. Täytyi oikein katsoa, että vahvistus sieltä vaan tulee. Muistelin, että olisi tullut hakemuskin pdf:nä. Onkohan tämä jossain vaiheessa muuttunut. Koitin hakea meilistä, mutten keksinyt sopivia hakusanoja.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Mä en kyllä muista että hakemus olisi tullut koskaan vahvistuksen liitteenä.

Olen kyllä aina itse sen tulostanut samalla kun olen sen jättänytkin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
on se kiva kun on sähköinen järjestelmä niin käyttäjän vastulla tulostuuko...   ja sit onkin muistin varassa jos ei..   kyl olis nuo maaailman tärkeimmät asiat paperisina..   jo ihan viran puolesta.    kun sähkyinen saattaa tuhoutua/hävitä tms...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4394
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
on se kiva kun on sähköinen järjestelmä niin käyttäjän vastulla tulostuuko...   ja sit onkin muistin varassa jos ei..   kyl olis nuo maaailman tärkeimmät asiat paperisina..   jo ihan viran puolesta.    kun sähkyinen saattaa tuhoutua/hävitä tms...

Ei kai sillä tulostamisella tai sen puutteella ole suuresti merkitystä. Jättämänsä tukihaun voi tarkistaa myös sieltä viputuksen sivulta, milloin tahansa.
Tietysti paperinippua voi olla mukavampi tarkistaa aamukahveella ilman että tarvitsee kirjautua ja sitten tirkistellä ruudulta. Ja voi sen tulostaa sieltä jälkikäteenkin jos haluaa mappiin täytettä. Ainakin sen näkee onko rastia siinä ekojärjestelmätuessa. En muista näkyykö siinä tulosteessakaan noita valinnaisia toimenpiteitä...

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Meidän alueella on maataloussihteerille tullut paljon kyselyjä, miksei pääse ilmoittamaan "Kiertotalouden edistäminen"- toimenpidettä. Minä mukaanlukien. Sihteeri sanoi, että on poikkeuksellisen paljon ja myös neuvojien tekemiä. Epäilee, että ohjelma ei ole ottanut ainakaan kaikkia rasteja huomioon. Selvityksen alla Ruokavirastossa. Voi olla, että itsekin olen virheeen tehnyt, mutta... No, ei minulla ole kyse kovin suuresta summasta, mutta pitäisihän ne rahat saada, mitkä on luvattu.
Don Essex

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1077
on se kiva kun on sähköinen järjestelmä niin käyttäjän vastulla tulostuuko...   ja sit onkin muistin varassa jos ei..   kyl olis nuo maaailman tärkeimmät asiat paperisina..   jo ihan viran puolesta.    kun sähkyinen saattaa tuhoutua/hävitä tms...
Joka vuosi olen tulostanut pdf:n tukihakemuksen, paitsi nyt viime kesänä se ei enää onnistunut, hakemus lähti eteenpäin eikä ollut mitään tulostusmahdollisuutta valittavana.

Filosofi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 975
on se kiva kun on sähköinen järjestelmä niin käyttäjän vastulla tulostuuko...   ja sit onkin muistin varassa jos ei..   kyl olis nuo maaailman tärkeimmät asiat paperisina..   jo ihan viran puolesta.    kun sähkyinen saattaa tuhoutua/hävitä tms...
Joka vuosi olen tulostanut pdf:n tukihakemuksen, paitsi nyt viime kesänä se ei enää onnistunut, hakemus lähti eteenpäin eikä ollut mitään tulostusmahdollisuutta valittavana.

Kyllä mulla ainakin onnistui tulostaminen.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
on se kiva kun on sähköinen järjestelmä niin käyttäjän vastulla tulostuuko...   ja sit onkin muistin varassa jos ei..   kyl olis nuo maaailman tärkeimmät asiat paperisina..   jo ihan viran puolesta.    kun sähkyinen saattaa tuhoutua/hävitä tms...
Joka vuosi olen tulostanut pdf:n tukihakemuksen, paitsi nyt viime kesänä se ei enää onnistunut, hakemus lähti eteenpäin eikä ollut mitään tulostusmahdollisuutta valittavana.


Joo, jonkunlaisen yhteenvedon sieltä jotenkin sai, mutta ei kattavaa. Maataloussihteerin mukaan Virastolta oli kerrottu, ettei aika riittänyt tulostussysteemin tekoon...
Don Essex

skuutteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Mulla on näköjään jäänyt ekojärjestelmätuen kasvipeitteisyys hakematta vaikka luulen kyllä että en oo niin humalassa / sekaisin ollut että sen oisin jättänyt rastimatta, löysin jopa oman muistilappuni johon tuon olin merkannut. Kätevästi tuossa tulosteessa ei näy yksikään noista toimenpiteistä, ainoastaan ekojärjestelmätuki.
No mitäpä tuolla reilulla tonnilla ois tehnytkään.

Vipu väittää että en ole hakenut talviaikaista kasvipeitteisyyttä. En voi ymmärtää. Tarkistan lähettäessä vaikka kuinka monta kertaa että kaikki on oikein. ***** kun vituttaa :(

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
riikkka olis sen kuitenkin verottannu joutavana...    pikkurahoja suomessa..

jass04

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Maksetaanko tuosta peitteisyydestä hehtaarimääräisen peitteisyyden mukaan vai miten ja kuinka paljon
siitä maksetaan? En ainakaan löytänyt minun taidoillani tuosta mitään tietoa.

ja101

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5143
  • Kouvola, Kymenlaakso
Maksetaanko tuosta peitteisyydestä hehtaarimääräisen peitteisyyden mukaan vai miten ja kuinka paljon
siitä maksetaan? En ainakaan löytänyt minun taidoillani tuosta mitään tietoa.
Mitenhän olet ollut noin pimennossa..  ::)

Lyhykäisyydessään kasvustosta ja sängestä saa 50e/ha.
Kyliltä kuultua.... "maatalous vaatii välillä kovempaa ryyppäämistä"...