Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Echo CS - 4310 SX  (Luettu 6287 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Echo CS - 4310 SX

Joskus oli Husqvarna 242, tosi hyvä saha, niin koitin seuraavaksi Husqvarnaa. Oli enempi mökkimalli, en kyllä muista numeroa. Huono saha oli. Piti aina viedä lämpimään yöksi että suostui lähtemään käyntiin.
Samaan tulokseen tullut 550:n kanssa, että helpoimmalla pääsee, kun vie yöksi lämpimään. Lähtee helpommin käymään ja jää nopeammin kierroksille. Jos jättää yöksi kylmään, niin käynnistyksen jälkeinen lämmityskäyttö kestää pitkään. Välillä, kun kyllästyy ja painaa kaasua, niin sammahtaa siihen.

Stihlin 201 tuntuu pelaavan kylmästä paljon paremmin, käymään kun nykäisee, niin paljon nopeammin työkunnossa. Voi olla, että isommat mallit samanlaisia. Arvostettava ominaisuus.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Echo CS - 4310 SX
juuri tuo on miusta parasta stilhissä.   ei tartte raktorilla hinailla käyntii.. 

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Echo CS - 4310 SX
Moro, kiitos metsäjussille kokemusperäistä kommentista!

Hiukan jäi epäselväksi, että oletteko huomanneet että Echon SX-sahat ovat mallia " ammattilainen" ja mallit ES tyyppiä " msstilasaha"  SX: t ovat kevytmetallirunkoiset ja kiihtyvyys jne.paremmat kuin ES:n vastaavat. Toki näkyy myös hinnassa ,esim. Kärkkäisellä 4310 SX maksaa noin 200 euroa enemmän kuin 4510 ES, vaikka jälkimmäinen on muutaman kuutiosentin isompikin saha.

Näin on. Tässä tapauksessa kevytversion valinta oli tietoinen päätös. Apu- ja varasahasta kun oli kyse.
Osin myös uteliaisuudesta että tekeekö tuommoisella 'mitään'.

Surkein talossa ikinä ollut saha oli raksahommiin hankittu Homelite XL Mini. Jotain 70-lukua. Onneksi se ei kestänyt pitkään...oli se kyllä kevyt. Semmoinen kahden sormen saha :-))

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12106
Vs: Echo CS - 4310 SX
Siellähän se Metsäjussi on koulukuvan ensimmäisellä rivillä. Saapaat jalassa valmiina lähtemään savotalle heti kotiin päästyään ja kotiläksyt luettuaan.  ;D
Jussi oli lukenut kansakoulun oppimäärän ja ennen kouluun menoa.  ;D

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Echo CS - 4310 SX
Siellähän se Metsäjussi on koulukuvan ensimmäisellä rivillä. Saapaat jalassa valmiina lähtemään savotalle heti kotiin päästyään ja kotiläksyt luettuaan.  ;D
Jussi oli lukenut kansakoulun oppimäärän ja ennen kouluun menoa.  ;D

Juu :-))

Sinänsä olin aika hyvä matikassa jo alakoulussa. Lukea ja laskea yksinkertaisia osasin tosiaan jo kouluun mennessä. Vähän turhauduin siinä junnauksessa ja jossain vaiheessa opettaja antoi mulle jonkin vanhan seuraavan luokan matematiikan kirjan harrasteeksi.
Kun olin sen loppuun selvittänyt niin vein sen takaisin ja 'opettaja on hyvä ja tarkastaa!' Muistan että open ilme oli jotenkin erikoinen... ei välttämättä ilahtunut. En enää muista että tarkistiko, mahdollisesti ei.

Olisihan tuota varmaan muuallakin pärjännyt mutta tämä maa- metsähomma on ollut elämäntapana OK. Tällä tiedolla olisin varmaan valinut toisin.
Vaan tehköön jälkikasvu nyt sitä uraa jonka mä jätin tekemättä.
Ja taas meni off-topic. Ehkä nämä jutut edes vähän keventävät tätä maatalouden harmautta?

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8699
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Echo CS - 4310 SX
Noin. Kyllä opettajallekin opettaja löytyy.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Echo CS - 4310 SX
no,   eihän opettajat mitään yli-ihmisiä ole..    mut kiva kun on jossain hyä!

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8699
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Echo CS - 4310 SX
no,   eihän opettajat mitään yli-ihmisiä ole..    mut kiva kun on jossain hyä!
Eräästä oppilaasta kertoi lukion lehtori joskus, että ei ole sellaista kysymystä koulussa vielä esitetty mihin hän ei vastausta tiedä. Siis kyllä voi joskus opettajallekin opettaja löytyä.


On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Echo CS - 4310 SX
mitähän mahtaa tuollanen oppilas tehä nykyään?         vetää viinaa ja kaksin käsin vai on jo huumeisiin kuollu.   tuollaisilla tahtoo olla aika äkkiä motivaatio puute..

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12106
Vs: Echo CS - 4310 SX
Kyl ne keksii tekemistä. Mun sisko oli tällainen ihmelapsi. Siitä sai toisinaan kuulla koulussa, kun tuo oli luokkaa ylemmällä ja opettajat vertailivat joskus ääneen.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8699
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Echo CS - 4310 SX
mitähän mahtaa tuollanen oppilas tehä nykyään?         vetää viinaa ja kaksin käsin vai on jo huumeisiin kuollu.   tuollaisilla tahtoo olla aika äkkiä motivaatio puute..
Silloin kun viimeksi olen kuullut, niin oikein hyvin on elämässä mennyt.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Echo CS - 4310 SX
hienoa.   yleensä nuo turhautuvat ja sit alkaa elon alamäki.    tiijän pari jokka olis kait pärjänny helposti nykyelossakin mut alko tuo vina ja huumeet sit kiinnostaa..   nyt jo kait mullissa..

häkä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 90
Vs: Echo CS - 4310 SX
Minulla on CS 452 ESX. 2,2 kW, on ollut varmatoiminen saha. Olen kokeillut 545 HQ:n ja tämän Echon välillä tankillisia. Echo tärisee enemmän ja tehoa ei kannata vertailla, kun toinen on selvästi suurempi. Käsiteltävyys karsinnassa on melkein HQ:n tasoa. Halpa Echo ei ole, mutta kyllä sillä saa vastinetta hinnalle.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Echo CS - 4310 SX
tossa yks metsuri hasto et on nyt jonkun 100 tankillista sahallu moisella ja nyt alkaa jo olla iskussa..   huso taitaa olla tuossa määrässä olla loppuunajettu nykyään..    vertas vanhoihin ku ei nykykoneita enää jaksa tapella moista määrää...

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Echo CS - 4310 SX
Eka shindaiwa oli vissiin v12, köyhä kun ei ollut rahaa huskyyn tai stiliin silloin. Toimi toimii ja edeleen toimii. Sitten ostin hieman isoman yleispelin 452s toimi sekin, enemän ite särennyt, mm puun allee ja tippunut kunnes rungon korva poikki. Se tais leikata kans, orkkis osat halvalla silloin ihan tiskiltä, halvemalla ku esm ebay. Siinä oheessa kiinan 372xp, iso kolho ja lämpimänä käynnistys, olkoon. Niin sitten ostin otsikon mukainen viime kevät talvena, käteen sopiva, primeri pumppu, sammutus on palatuva nappi, eli aina käynnistys valmis, tankkikin läpinäkyvä, on siitää vain hyötyä. >Siinä ne suurimat jotka varmaan löytyy muiltakin, mutta mulle uusia juttuja, Oiken hyvä harvenuksiin, mä punnitsin 509? kans, mutta ne isot puut mulla on motohommina, ja onhan toi 372 kaatoon hyvä isoille puille.