Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Echo CS - 4310 SX  (Luettu 6301 kertaa)

Pode

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 326
Echo CS - 4310 SX
Moi. Aion ostaa otsikossa mainitsemani sahan ensi viikolla. Oon kyllästynyt Stihl 200 jatkuviin erilaisiin vaivoihin.

 Miksi Echo? No mulla on isona sahana järeisiinnrunkoihin Echo CS-490. Ei oo mitään vikaa ollut kahteen vuoteen. Ei ole tarvinnut edes säätää uudelleen.

 Onko jollain muullakin Echoista kokemusta?

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 333
Vs: Echo CS - 4310 SX
Moi. Aion ostaa otsikossa mainitsemani sahan ensi viikolla. Oon kyllästynyt Stihl 200 jatkuviin erilaisiin vaivoihin.

 Miksi Echo? No mulla on isona sahana järeisiinnrunkoihin Echo CS-490. Ei oo mitään vikaa ollut kahteen vuoteen. Ei ole tarvinnut edes säätää uudelleen.

 Onko jollain muullakin Echoista kokemusta?
Oon ja joskus pyöritelly käsissä tota kyseistä sahaa kaupassa, sitte kumminkin tuntunu et painoeroa ei kylmäkahvaseen stihl 261 ole ihan kauheesti ja tehoa on echossa  aika paljon vähemmän. Itsellä ja 201 ja 261 stilhit isommalla tulee kyllä sahattua nykyään lähestulkoon kaikki, on vaan tehokkaalla sahalla paljon mukavampi sahailla ja varsinkin karsinnassa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Echo CS - 4310 SX
550:seen tuli vikaa ja osat Ruotsissa, eikä suostuneet sieltä kovin nopsasti tänne valumaan. Niinpä sahailin pitkät pätkät 201:llä ja vaikka tehoa ei ole paljon mitään, niin kyllä sillä vaan mukavasti kakkosharvennusta tekee. Se puuttuva paino on vaan ylivertainen juttu. Toki oikein karvaisessa kuusessa sitä tehoa kyllä kaipaa, ei pääse mihinkään. Toisekseen polttoaineen kulutus on aivan olematon pikkusahalla. Se pieni tankki kestää vaan ihmeen kauan ja bensaa ei kulu. Sen sijaan iso Huski, niin kyllä ruoka maittaa julmasti. Joku merkitys silläkin voisi olla.

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 333
Vs: Echo CS - 4310 SX
550:seen tuli vikaa ja osat Ruotsissa, eikä suostuneet sieltä kovin nopsasti tänne valumaan. Niinpä sahailin pitkät pätkät 201:llä ja vaikka tehoa ei ole paljon mitään, niin kyllä sillä vaan mukavasti kakkosharvennusta tekee. Se puuttuva paino on vaan ylivertainen juttu. Toki oikein karvaisessa kuusessa sitä tehoa kyllä kaipaa, ei pääse mihinkään. Toisekseen polttoaineen kulutus on aivan olematon pikkusahalla. Se pieni tankki kestää vaan ihmeen kauan ja bensaa ei kulu. Sen sijaan iso Huski, niin kyllä ruoka maittaa julmasti. Joku merkitys silläkin voisi olla.
Mulla ainakin tuntuu syksyllä kun alottelee että kaikki sahat painaa ja illalla on paikat aika kipeänä, kuukauden päästä ei enää paikat kipeydy eikä sahat paina.
Isompaankin sahaan kyllä tottuu ja lihakset vahvistuu sen mukaan kuinka painavaa sahaa kantelee.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Echo CS - 4310 SX
Ittellä ollut Stilhin 194 mökkisaha rankamettällä. Voi kun olis aina ollut tuollainen varma ja kevyt saha käytössä. Leluhan tuo on jos pitääs oikein puuta hakatta, mutta ei oo tullut painon puolesta 241 ikävä, vaikka sekin vuosia sitten  tuntui kevyeltä.

Olipa se taas kummaa tämä nettiaika. En oo ajatusta käyttänyt moottorisahoihin hetkeen en siihen Stilheenkään. Mistään en googlannu , enkä muuta, äskeisen ulostuksen lisäksi. Nyt menin uudelle välilehdelle niin microsoft tarjoili suudella ilmoituksella mulle stilh 261 sahaa  ;D

Viimeksi muokattu: 02.01.24 - klo:15:54 kirjoittanut lypsyukko

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Echo CS - 4310 SX
heh,   ja alkorytmi vahtaa mitä kirjuutat.     nooo,  ite kyllä aloin ikävöitä viime viikolla 241stä kun dolmar alkoi nikotella kait sopivaa pakkaslukua...      kyllä on vaan vanhana kiva sahailla väliaikoina kevyellä sahalla kun ei kehtoo tukkia enää tehä...     niille on moto!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Echo CS - 4310 SX
heh,   ja alkorytmi vahtaa mitä kirjuutat.     nooo,  ite kyllä aloin ikävöitä viime viikolla 241stä kun dolmar alkoi nikotella kait sopivaa pakkaslukua...      kyllä on vaan vanhana kiva sahailla väliaikoina kevyellä sahalla kun ei kehtoo tukkia enää tehä...     niille on moto!

Niin 241 on kevyt mun entisiin sahoihin verrattuna, mutta tämä mökkisaha on todella mukavan kevyt lelu. Paino näköjään 3,6 kg, luultavasti kuivana.

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 333
Vs: Echo CS - 4310 SX
heh,   ja alkorytmi vahtaa mitä kirjuutat.     nooo,  ite kyllä aloin ikävöitä viime viikolla 241stä kun dolmar alkoi nikotella kait sopivaa pakkaslukua...      kyllä on vaan vanhana kiva sahailla väliaikoina kevyellä sahalla kun ei kehtoo tukkia enää tehä...     niille on moto!

Niin 241 on kevyt mun entisiin sahoihin verrattuna, mutta tämä mökkisaha on todella mukavan kevyt lelu. Paino näköjään 3,6 kg, luultavasti kuivana.
Onhan se kevyt saha tietysti mukava ja sahoista hifistellään viimeiset grammat pois, mutta monesti sillä sahaajalla itsellä voi olla kymmeniä kiloja ylimääräistä painoa joka ei menoa haittaa ollenkaan?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Echo CS - 4310 SX
eihän se haittaa kun ei ole käsien kannateltavana..    kellä on kellä ei.   mut kyllä se alkaa kilokin painaa pitkän päivän iltapuolella..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Echo CS - 4310 SX
Ittellä ollut Stilhin 194 mökkisaha rankamettällä. Voi kun olis aina ollut tuollainen varma ja kevyt saha käytössä. Leluhan tuo on jos pitääs oikein puuta hakatta, mutta ei oo tullut painon puolesta 241 ikävä, vaikka sekin vuosia sitten  tuntui kevyeltä.

Olipa se taas kummaa tämä nettiaika. En oo ajatusta käyttänyt moottorisahoihin hetkeen en siihen Stilheenkään. Mistään en googlannu , enkä muuta, äskeisen ulostuksen lisäksi. Nyt menin uudelle välilehdelle niin microsoft tarjoili suudella ilmoituksella mulle stilh 261 sahaa  ;D
241<>261 käytännössä painoero uskomattoman iso. 241 tuntuu ihan lelulta 261:n jälkeen. Kyllä se paino tuntuu joka välissä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Echo CS - 4310 SX
mutta onko tehoero kuin iso.   miusta tuo 241 on ihan pätevä peli isonkin puun teossa..   tilhin ketjulla melkein saa jarrutella menoa..

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 333
Vs: Echo CS - 4310 SX
mutta onko tehoero kuin iso.   miusta tuo 241 on ihan pätevä peli isonkin puun teossa..   tilhin ketjulla melkein saa jarrutella menoa..
0,7 kw ja painossa 400g

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Echo CS - 4310 SX
Ittellä ollut Stilhin 194 mökkisaha rankamettällä. Voi kun olis aina ollut tuollainen varma ja kevyt saha käytössä. Leluhan tuo on jos pitääs oikein puuta hakatta, mutta ei oo tullut painon puolesta 241 ikävä, vaikka sekin vuosia sitten  tuntui kevyeltä.

Olipa se taas kummaa tämä nettiaika. En oo ajatusta käyttänyt moottorisahoihin hetkeen en siihen Stilheenkään. Mistään en googlannu , enkä muuta, äskeisen ulostuksen lisäksi. Nyt menin uudelle välilehdelle niin microsoft tarjoili suudella ilmoituksella mulle stilh 261 sahaa  ;D
241<>261 käytännössä painoero uskomattoman iso. 241 tuntuu ihan lelulta 261:n jälkeen. Kyllä se paino tuntuu joka välissä.

Siihen aikaan kun itte tuon 241 ostin niin 261 oli normi kaasarilla ja liikeessä kokeiltuna jo onneksi raskas. Sitähän silloin ostamaan menin. 241 silloin m-tronik. Nykyään kait myös 261 m- tronik ja paino vain vähän enenemmän kuin 241:n. Mutta 241 todella varma (kun tajus ruveta käyttämään valmis 2-t bensaa)  ja riittää mulle. Tosin varmasti käy tuo 194:Kin vaikka mökkisaha normi kaasarilla. Sammuu sitten kun tankki tyhjä. Nooh pitää nyt sen verta että se normi paha keli eli puuterilumi ja yli 15 pakkasta on paha tällekkin. Lisäksi  säätämällä vois saada vähän potkua lisää, mutta riittää pienille puille noinkin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Echo CS - 4310 SX
eikös ehko olekin ihan tarkotuksella hieman laiskempi.    kuulin yhen metsurin !!!  sanovan että kun se 150 tankillista sahattu ni jo on pirteä..      pari muuta merkkiä jo tuolla määrällä loppuja.         ite kyllä tykkään tuosta 4310stä mut isossa puussa kaipaan sitä etesmennyttä 241stä tronikia..

MKH

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 333
Vs: Echo CS - 4310 SX
eikös ehko olekin ihan tarkotuksella hieman laiskempi.    kuulin yhen metsurin !!!  sanovan että kun se 150 tankillista sahattu ni jo on pirteä..      pari muuta merkkiä jo tuolla määrällä loppuja.         ite kyllä tykkään tuosta 4310stä mut isossa puussa kaipaan sitä etesmennyttä 241stä tronikia..
150 tankillista on vähän pitkä aika varttua et saha alkaa pelaamaan kunnolla.
MS 400 sanoovat et 30 tankkia menee ennenkun alkaa kunnolla pelaamaan, ite kyllä ennemmin ottaisin sellasen mikä pelaa heti.