Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutz-Fahr ja Fendt...  (Luettu 43676 kertaa)

Tracman

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!

Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?

Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
 8)

jos ventti arvoisensa moottorin keulalle haluaas laittaa ni eihän niitä ole ku yksi ja kaikkista kallein ei ole mikää halppis mylly eli MERCEDEKSEN moottori sinne kuuluis ni sitte olis kunnon moottorit keulalla  ;D

mersu muutenki on tosi miesten merkki... ei oo mikää poikaasten ja tyhjätaskujen merkki  ;)

Todellakin tosimiesten merkki. Meilläpäin nimittäin mersuilla ei aja enää kun mustalaaset  ;D ;D


juu eihän näitä kukaan halua  :P tässäkin on maailman nopein ja tehokkain normaali perhe sedan eli E-mersu 800hv huippunopeus 370km/h 1400 newtonia vääntö.

http://www.youtube.com/watch?v=FgJWpCOzkXs&feature=related

ja tässä on kotisivut mersun hovi virittäjältä.

http://www.brabus.com/   ei muutaku autoa tilaamaan ni saa tilukset tarkastella  ;)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!

Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?

Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
 8)

jos ventti arvoisensa moottorin keulalle haluaas laittaa ni eihän niitä ole ku yksi ja kaikkista kallein ei ole mikää halppis mylly eli MERCEDEKSEN moottori sinne kuuluis ni sitte olis kunnon moottorit keulalla  ;D

mersu muutenki on tosi miesten merkki... ei oo mikää poikaasten ja tyhjätaskujen merkki  ;)

Todellakin tosimiesten merkki. Meilläpäin nimittäin mersuilla ei aja enää kun mustalaaset  ;D ;D


juu eihän näitä kukaan halua  :P tässäkin on maailman nopein ja tehokkain normaali perhe sedan eli E-mersu 800hv huippunopeus 370km/h 1400 newtonia vääntö.

http://www.youtube.com/watch?v=FgJWpCOzkXs&feature=related

ja tässä on kotisivut mersun hovi virittäjältä.

http://www.brabus.com/   ei muutaku autoa tilaamaan ni saa tilukset tarkastella  ;)
eipä ole enää 90-luvun alun jälkeen tehty enää yhtään kunnollista mersua...

Teroman

Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...

Se on tuo pörssi yhtiöiden  vaatimukset jotaka vie hyviä merkkejä halpis linjalle,,,,,,

Nooh Agregaatti mikä agregaatti

Mutta Laatu kärsii kun aletaan halpis osia ottaa mukaan
 ::)

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.

mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?

ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!!  ???

Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.

Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.

juu en tie sitte mikä siinä on ku se noin sano... mut eihän 140 ja 150 deutzien ero ole ku moottorissa sulla on joku 04-05 vuoden kone 7.2 litrasella motilla ja ku ne mallit vaihtui 05 loppuvuodesta niin moottori meidän 150:sessä 6.1 litranen..!! ja vaihteisto on sama 7200:nen  ;D

ja kyllä se 80w-90 ööli on paljon kankiempaa pakkaasella ku 10w-30 ööli!!! 80w-90 on pakkaasella niinku kankeaa puuroa  :D

Deutzin peräöljynvaihto työn alla. Onko tasauspyörästön alla öljyproppuja, kuten ohjekirja väittää vai pelkästään vaihteiston alla. Jäi nostolaite ja koukku ylös kun päästin vaihteiston tyhjäksi. Olen edellisellä kerralla merkinnyt ohjekirjaan että kirjan väittämiä proppuja ei olisi, mutta pohjan muoto näyttää siltä että sinne varmaan jää öljyä. Siis ZF 7200.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7188
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.

mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?

ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!!  ???

Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.

Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.

juu en tie sitte mikä siinä on ku se noin sano... mut eihän 140 ja 150 deutzien ero ole ku moottorissa sulla on joku 04-05 vuoden kone 7.2 litrasella motilla ja ku ne mallit vaihtui 05 loppuvuodesta niin moottori meidän 150:sessä 6.1 litranen..!! ja vaihteisto on sama 7200:nen  ;D

ja kyllä se 80w-90 ööli on paljon kankiempaa pakkaasella ku 10w-30 ööli!!! 80w-90 on pakkaasella niinku kankeaa puuroa  :D

Deutzin peräöljynvaihto työn alla. Onko tasauspyörästön alla öljyproppuja, kuten ohjekirja väittää vai pelkästään vaihteiston alla. Jäi nostolaite ja koukku ylös kun päästin vaihteiston tyhjäksi. Olen edellisellä kerralla merkinnyt ohjekirjaan että kirjan väittämiä proppuja ei olisi, mutta pohjan muoto näyttää siltä että sinne varmaan jää öljyä. Siis ZF 7200.

On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.

mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?

ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!!  ???

Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.

Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.

juu en tie sitte mikä siinä on ku se noin sano... mut eihän 140 ja 150 deutzien ero ole ku moottorissa sulla on joku 04-05 vuoden kone 7.2 litrasella motilla ja ku ne mallit vaihtui 05 loppuvuodesta niin moottori meidän 150:sessä 6.1 litranen..!! ja vaihteisto on sama 7200:nen  ;D

ja kyllä se 80w-90 ööli on paljon kankiempaa pakkaasella ku 10w-30 ööli!!! 80w-90 on pakkaasella niinku kankeaa puuroa  :D

Deutzin peräöljynvaihto työn alla. Onko tasauspyörästön alla öljyproppuja, kuten ohjekirja väittää vai pelkästään vaihteiston alla. Jäi nostolaite ja koukku ylös kun päästin vaihteiston tyhjäksi. Olen edellisellä kerralla merkinnyt ohjekirjaan että kirjan väittämiä proppuja ei olisi, mutta pohjan muoto näyttää siltä että sinne varmaan jää öljyä. Siis ZF 7200.


Juu nostolaite pitää olla alhaalla niin kaikki öljyt on suurinpiirtein lootassa/perässä... Itellä oli tuo homma viime vuonna kans at 150 on deutz ni ei sitä takimmaista tarvi ottaa auki joka on siä koukun välissä niin kehui huoltomies ja tein niin vaan ja ainoastaan 1kpl proppu auki jokka on koukun juttujen etupuolella niin se auki!!! Kyl sen näkee ku alle konttii. Itellä vakio koukku ite en pitäny kovin pahana vaihtoa ku on tullu vedettyä yks 200l tynnyri keskeltä poikki niin on sopivan leviä palju niin oljy osui sinne hyvin ;D

Viimeksi muokattu: 07.05.11 - klo:20:58 kirjoittanut Cornfarmer

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Puhaltaa raksuttimen omalla pumpulla pikaliittimen kautta letkulla tynnyriin.
Helppaa hommaa kummasti.
Pitää vaan kuulostella tarkoin pumpun ääntä. Kone seis heti kun kurlauttaa.
Sen jälkeen voi sitten varalta aukoa proputkin jos epäilee että ööliä tai jotain muuta kökköä jäi "painanteisiin".

Voi tehdä pyhätakki päällä, ei vaaraa öljyn valumisesta kainaloon asti hihassa. ;)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7188
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X


Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X


Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.

Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X


Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.

Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?


Takaronkissa on oikeen vaihteistoöljy 80w-90 ja muistaakseni useampi litra menee oljyä per puoli...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7188
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X


Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.

Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?


Takaronkissa on oikeen vaihteistoöljy 80w-90 ja muistaakseni useampi litra menee oljyä per puoli...

Yheksän litraa menee puolelleen ainakin 140 malliin... Uudempi 150 pienempi perältään ja siihen menee vähemmän.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X


Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.

Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?


Takaronkissa on oikeen vaihteistoöljy 80w-90 ja muistaakseni useampi litra menee oljyä per puoli...

Yheksän litraa menee puolelleen ainakin 140 malliin... Uudempi 150 pienempi perältään ja siihen menee vähemmän.

Menee tuohon uuteen 150.6:seen sama määrä öljyä eli 9litraa... tuossa on sama perä ku 165.7:kassakin katsoin ohjekirjasta ;D Vasta tuos 130.6:sessa on pienempi perä niin siihen menee vähemmän öljyä tai niin ainakin luulisin...