Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?  (Luettu 8684 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8518
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Samalla lailla 605 vallulla. Piti saada lehmille rehua ja oli tullut jätettyä sähköttömään paikkaan. 10700 tuntia on nyt.
Vanhaisäntä ei muutenkaan juurikaan käyttänyt lohkaria, kun muutenkin lähti. Nuorempana se oli rehunajossa pari-kolmekertaa viikossa.
On se naapurin Dynä näkynyt pakkasillakin liikkeellä, eikä taida mahtua lämpimään.

Viimeksi muokattu: 21.01.08 - klo:10:08 kirjoittanut Make

Mystinen kesälaatumies

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Samalla lailla 605 vallulla. Piti saada lehmille rehua ja oli tullut jätettyä sähköttömään paikkaan. 10700 tuntia on nyt.
Vanhaisäntä ei muutenkaan juurikaan käyttänyt lohkaria, kun muutenkin lähti. Nuorempana se oli rehunajossa pari-kolmekertaa viikossa.
On se naapurin Dynä näkynyt pakkasillakin liikkeellä, eikä taida mahtua lämpimään.

Tulee vaan mieleen, että kuinka pitkään moottorit kestäiskään ilman talvee. Niin näkeehän siitä, kun urakkakoneet ei ehdi juuri jäähtyäkään. Mutta miten on selitettävis se, että kone vetelee viimesiään muutaman tuhannen tunnin paikkeilla vaikka aina on lämpimästä lähdettykin?
tethering holes to their concave windings

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5976
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?


Tulee vaan mieleen, että kuinka pitkään moottorit kestäiskään ilman talvee. Niin näkeehän siitä, kun urakkakoneet ei ehdi juuri jäähtyäkään. Mutta miten on selitettävis se, että kone vetelee viimesiään muutaman tuhannen tunnin paikkeilla vaikka aina on lämpimästä lähdettykin?

Ei se kauheesti lohduta vaikka lähtis lämpimästä jos ajetaan pieni homma eikä kone ehdi lämpöiseksi.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Teuvalla aikoinaan känninen kaverusjoukko pilotilla herätteli majoria,joku vaan sattui hehkuttamaan.Majori kiertää maapalloa varmaan vieläkin ???
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Teuvalla aikoinaan känninen kaverusjoukko pilotilla herätteli majoria,joku vaan sattui hehkuttamaan.Majori kiertää maapalloa varmaan vieläkin ???

Majorissa hehku..?  ???
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
No joo tarina saattanut matkalla muuttua hieman.Eihän tuo muutenkaan niin kovin totista. ;)
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Dyna-6:n lähtö -15 pakasesta ?
Jaa, se oli tää Dyna SEX joka teetti töitä niim
perusteellisesti ennenku suostu liikkumaan,
Lappalainen oikas mua.
Dyna VT lähtee ok mut se hydrauliikan lämmitystoiminto
taitaa puuttua mikä Fendtissä on  ::)

Fendt Vario, vakiona kaikki tarpeelline  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Betonimyllyn lähtö -15 pakasesta ?
Viime talven pakkasilla ei mitään ongelmaa. 7 pv/ viikko sai Dyna VT liikuntaa ja aina helähti tulille. Jos oli pakkasta yli -10 niin laitoin käyntiin ja painuin kahville kymmeneksi minuutiksi niin sinä aikana hydrauliöljytkin vähä notkistu. Sitte kärry perään ja menoksi. :)

Tätä talvea ei tarvinne kommentoida...
 
Ilmeisesti jollakin on ollut ongelmaa ku tällasta kyselet vai onko tää perinteistä Ventti vastaan Verku jutustelua?

Kuopion Agrimarketis olin Rapiirikurssilla niin Sampoa sahasivat
käyntiin sieltä +5 asteisesta hallista ja VOI KAMALAA !
Pyöritti ja hehkutti piitkään, yski ja nilikutti, mahooton valkone
kitku täytti hallin !
Agrimyyjältä kysyin: Mikäs vika tuos oli kun huonosti käyntiin...?
-kaikki ne on tämmösiä, ei täs mitään vikaa.

Jotenki kummastutti tuo ja muualtaki on moisia kuulunu, puuttukohan
puimmurisovituksesta se 2kw vastus sieltä imusarjasta ?
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Sampon kun laittaa syksyllä käyntiin, niin on tosiaan mäki täynnä savua.

Kuuluu kuulemma asiaan.

Kui mää ain olen paras?

Maitopoika

  • Vieras
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kuinka lähtee ?
Käyntiin, liikkeelle, hydrauliikan lämmitys yms ?

Kuuluu olevan pientä eroa Varioon ?

Fendt Vario, aito alkuperäinen
Ojala sitten on harkitsemassa traktorin vaihtoa kun massikan ominaisuuksista on kiinnostunut.Mahtaneeko ne kuitenkaan kyllin keskosliikkeessä arvostaa tuota *****tettua ylivoimaa jota vaihtokoneena tarjoat.Ne kun nuo harvinaisuudet eivät ole vaihtokoneena kovin suosittuja.

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?

Tulee vaan mieleen, että kuinka pitkään moottorit kestäiskään ilman talvee. Niin näkeehän siitä, kun urakkakoneet ei ehdi juuri jäähtyäkään. Mutta miten on selitettävis se, että kone vetelee viimesiään muutaman tuhannen tunnin paikkeilla vaikka aina on lämpimästä lähdettykin?
[/quote]

Ainakin sellaselle koneelle, jolla ajetaan 1500 tuntia ilman öljynvaihtoa, ei voi povata kovin pitkää ikää. Ihmettelen miten joku sijottaa  pienen omaisuuden traktoriin ja pihtailee sitte perushuolloista ???
Onko rahaa niin paljon ettei millään ole mitään väliä vai vetikö koneen vaihto budjetin miinukselle niin ei voi sitä öljypänikkää ostaa??

articla

  • Vieras
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?

Tulee vaan mieleen, että kuinka pitkään moottorit kestäiskään ilman talvee. Niin näkeehän siitä, kun urakkakoneet ei ehdi juuri jäähtyäkään. Mutta miten on selitettävis se, että kone vetelee viimesiään muutaman tuhannen tunnin paikkeilla vaikka aina on lämpimästä lähdettykin?

Ainakin sellaselle koneelle, jolla ajetaan 1500 tuntia ilman öljynvaihtoa, ei voi povata kovin pitkää ikää. Ihmettelen miten joku sijottaa  pienen omaisuuden traktoriin ja pihtailee sitte perushuolloista ???
Onko rahaa niin paljon ettei millään ole mitään väliä vai vetikö koneen vaihto budjetin miinukselle niin ei voi sitä öljypänikkää ostaa??


[/quote]


Joo, ja näitä juuri sisään ajettuja "huippu vaihokkeja" on liikeitten kenturat väärällään.
Ja ulukomailta pukkaa lisää huippukoneita, vähän ajettuja.

RockBull

  • Vieras
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Valmetin commonrailit huonoja käynnistymään. Kerrottu sekä Valtramiehen että VeeTeemiehen suulla.
Kun -25 menee rikki niin ympärivuorokautinen lämmitys ja akunlataus tarpeen eikä ole varmaa sittenkään.
No,ne sitten kestää ikuisesti ;D

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
kyllä se suurin säästö traktorinmerkistä riippumatta tulee siitä että käynnistää lämpimästä. itse laitoin lämpimän hallin mihin mahtuu kaksi traktoria ja pyöräkone kun niitä tulee käytettyä joka päivä oli pakkasta vaikka 40 astetta. kylmästä käynnistäminen kuluttaa koneita hirveästi ja polttoainetta palaa. hallissa on lämpöä 7 astetta, lattialämmitys. kyllä on aamulla mukava istua lämpimään hyttiin. jos kerran on varaa ostaa kalliita koneita niin kannattaa panostaa myös niiden kunnossa pysymiseen. kun tunteja alkaa olla paljon niin huomaa että sellaiset remontit mitä ennemmin tahtoi olla koneissa joita käynnisteltiin kylmästä on jääneet pois esim. letkurikot. on mukavaa myös että lumi ja jää sulaa pois. laitteet toimii paremmin. ja kevyemmin :).