Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 20.01.08 - klo:20:11

Otsikko: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: Ojala - 20.01.08 - klo:20:11
Kuinka lähtee ?
Käyntiin, liikkeelle, hydrauliikan lämmitys yms ?

Kuuluu olevan pientä eroa Varioon ?

Fendt Vario, aito alkuperäinen
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: Timppa - 20.01.08 - klo:20:27
Kuinka lähtee ?
Käyntiin, liikkeelle, hydrauliikan lämmitys yms ?

Kuuluu olevan pientä eroa Varioon ?

Fendt Vario, aito alkuperäinen

Vitustako vielä voi tietää. Kun ei ole vielä DynaVT:tä näkynny.
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: mike - 20.01.08 - klo:20:37
Kyllä onkin hyvä ettei heti lähde kerkee vähä notkistuu.Käyntiin lähtee avaimia taskussa kilistelemällä nämä uudet Kuninkaalliset PääMoottorit.Suorastaan helähtää tulille. 8) *****.
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: KJL - 20.01.08 - klo:20:49
Kuinka lähtee ?
Käyntiin, liikkeelle, hydrauliikan lämmitys yms ?

Kuuluu olevan pientä eroa Varioon ?

Fendt Vario, aito alkuperäinen

Vitustako vielä voi tietää. Kun ei ole vielä DynaVT:tä näkynny.

Ja vitustako voi tietää, ku ei oo pakkasiakaan näkyny. Ja toisekseen... Timppaki tarvii Dyna veeteetänsä vasta keväällä...
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: mike - 20.01.08 - klo:20:51
Ojala on taas juovuksis,on pitäny kossua 15 asteen pakases.
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: agrobaatos - 20.01.08 - klo:21:00
Kyllä onkin hyvä ettei heti lähde kerkee vähä notkistuu.Käyntiin lähtee avaimia taskussa kilistelemällä nämä uudet Kuninkaalliset PääMoottorit.Suorastaan helähtää tulille. 8) *****.

1106C on kyllä aikas kankea käynnistymään. Tosin kerran herättyään muuttuu melkoisen vetreäksi...

1106D on toivon mukaan virkeämpi...  8)
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: renki68 - 20.01.08 - klo:21:48
Viime talven pakkasilla ei mitään ongelmaa. 7 pv/ viikko sai Dyna VT liikuntaa ja aina helähti tulille. Jos oli pakkasta yli -10 niin laitoin käyntiin ja painuin kahville kymmeneksi minuutiksi niin sinä aikana hydrauliöljytkin vähä notkistu. Sitte kärry perään ja menoksi. :)

Tätä talvea ei tarvinne kommentoida...
 
Ilmeisesti jollakin on ollut ongelmaa ku tällasta kyselet vai onko tää perinteistä Ventti vastaan Verku jutustelua?
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: mike - 20.01.08 - klo:21:50
Kylläs tiät misä ne ongelmat on.Keskustelunaiheuttamista.  ;)
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: renki68 - 20.01.08 - klo:22:14
Ehkäpä ongelma on että Vario ei ole lähtenyt viime talven jälkeen käyntiin, saati liikkeelle. Jämähti umpi jäähän ja seissyt kesän varjon puolella. ;D

Nyt sitte kaikessa hiljaisuudessa Ojala kattelee uutta Dynaa ja kyselee täällä kommentteja... :D
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: lappalainen - 20.01.08 - klo:22:47
Ehkäpä ongelma on että Vario ei ole lähtenyt viime talven jälkeen käyntiin, saati liikkeelle. Jämähti umpi jäähän ja seissyt kesän varjon puolella. ;D

Nyt sitte kaikessa hiljaisuudessa Ojala kattelee uutta Dynaa ja kyselee täällä kommentteja... :D
ja harmittelee ku venttiin ei saa auto ilmastointia , sähköpeilejä ja lämmitystä niihin  :D
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: KJL - 20.01.08 - klo:23:01
Ehkäpä ongelma on että Vario ei ole lähtenyt viime talven jälkeen käyntiin, saati liikkeelle. Jämähti umpi jäähän ja seissyt kesän varjon puolella. ;D

Nyt sitte kaikessa hiljaisuudessa Ojala kattelee uutta Dynaa ja kyselee täällä kommentteja... :D
ja harmittelee ku venttiin ei saa auto ilmastointia , sähköpeilejä ja lämmitystä niihin  :D

Ja toi -15 on tossa sen takii, kun vajan sisälämmöt putoo kovimpien pakkasten aikaan vain -15 asteeseen.
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: apemies - 20.01.08 - klo:23:31

Vitustako vielä voi tietää. Kun ei ole vielä DynaVT:tä näkynny.

***Taidetaan saada odottaa kesään saakka....
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: Solifer1 - 21.01.08 - klo:00:25
Eihän tätä tietekkään sais sanoa täällä ääneen  ::) Kerran oli pakko lähtä ja laittaa päksteri käymään -25 pakkasessa ja lämmittämättä. Käytin avainta vain niinkö käyttämällä starttiasennosta tarkoituksena "herättää akku". Mutta koneppa helähti heti tulille.
Niin mikäkö? No valmet 455  ;D
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: Jätkä - 21.01.08 - klo:07:33
Eihän tätä tietekkään sais sanoa täällä ääneen  ::) Kerran oli pakko lähtä ja laittaa päksteri käymään -25 pakkasessa ja lämmittämättä. Käytin avainta vain niinkö käyttämällä starttiasennosta tarkoituksena "herättää akku". Mutta koneppa helähti heti tulille.
Niin mikäkö? No valmet 455  ;D

Ja tuhannen tunnin kulumat tuli koneelle  :'(  ,vaan onko rauta vieläkin niin halpaa että kannattaa pakkasen takia lyhentää käyttö ikää?
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: KJL - 21.01.08 - klo:10:05
Eihän tätä tietekkään sais sanoa täällä ääneen  ::) Kerran oli pakko lähtä ja laittaa päksteri käymään -25 pakkasessa ja lämmittämättä. Käytin avainta vain niinkö käyttämällä starttiasennosta tarkoituksena "herättää akku". Mutta koneppa helähti heti tulille.
Niin mikäkö? No valmet 455  ;D

Ja tuhannen tunnin kulumat tuli koneelle  :'(  ,vaan onko rauta vieläkin niin halpaa että kannattaa pakkasen takia lyhentää käyttö ikää?
Pakko on aina pakko, niisanotusti forssan majori (Force majeure). Kerran oli pakko surukseni räjäyttää 165 käyntiin -35 asteesta (yöllä oli ollu -39), että sai vietyä pajalle lämppärin asennukseen. Tapauksesta on jo 20 vuotta aikaa.
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: Make - 21.01.08 - klo:10:06
Samalla lailla 605 vallulla. Piti saada lehmille rehua ja oli tullut jätettyä sähköttömään paikkaan. 10700 tuntia on nyt.
Vanhaisäntä ei muutenkaan juurikaan käyttänyt lohkaria, kun muutenkin lähti. Nuorempana se oli rehunajossa pari-kolmekertaa viikossa.
On se naapurin Dynä näkynyt pakkasillakin liikkeellä, eikä taida mahtua lämpimään.
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: KJL - 21.01.08 - klo:10:11
Samalla lailla 605 vallulla. Piti saada lehmille rehua ja oli tullut jätettyä sähköttömään paikkaan. 10700 tuntia on nyt.
Vanhaisäntä ei muutenkaan juurikaan käyttänyt lohkaria, kun muutenkin lähti. Nuorempana se oli rehunajossa pari-kolmekertaa viikossa.
On se naapurin Dynä näkynyt pakkasillakin liikkeellä, eikä taida mahtua lämpimään.

Tulee vaan mieleen, että kuinka pitkään moottorit kestäiskään ilman talvee. Niin näkeehän siitä, kun urakkakoneet ei ehdi juuri jäähtyäkään. Mutta miten on selitettävis se, että kone vetelee viimesiään muutaman tuhannen tunnin paikkeilla vaikka aina on lämpimästä lähdettykin?
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: bouli - 21.01.08 - klo:18:34


Tulee vaan mieleen, että kuinka pitkään moottorit kestäiskään ilman talvee. Niin näkeehän siitä, kun urakkakoneet ei ehdi juuri jäähtyäkään. Mutta miten on selitettävis se, että kone vetelee viimesiään muutaman tuhannen tunnin paikkeilla vaikka aina on lämpimästä lähdettykin?

Ei se kauheesti lohduta vaikka lähtis lämpimästä jos ajetaan pieni homma eikä kone ehdi lämpöiseksi.
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: mike - 21.01.08 - klo:19:34
Teuvalla aikoinaan känninen kaverusjoukko pilotilla herätteli majoria,joku vaan sattui hehkuttamaan.Majori kiertää maapalloa varmaan vieläkin ???
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: Täpinäreiska - 21.01.08 - klo:19:53
Teuvalla aikoinaan känninen kaverusjoukko pilotilla herätteli majoria,joku vaan sattui hehkuttamaan.Majori kiertää maapalloa varmaan vieläkin ???

Majorissa hehku..?  ???
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: mike - 21.01.08 - klo:20:01
No joo tarina saattanut matkalla muuttua hieman.Eihän tuo muutenkaan niin kovin totista. ;)
Otsikko: Vs: Dyna-6:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: Ojala - 21.01.08 - klo:20:04
Jaa, se oli tää Dyna SEX joka teetti töitä niim
perusteellisesti ennenku suostu liikkumaan,
Lappalainen oikas mua.
Dyna VT lähtee ok mut se hydrauliikan lämmitystoiminto
taitaa puuttua mikä Fendtissä on  ::)

Fendt Vario, vakiona kaikki tarpeelline  ;D
Otsikko: Vs: Betonimyllyn lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: Ojala - 21.01.08 - klo:20:09
Viime talven pakkasilla ei mitään ongelmaa. 7 pv/ viikko sai Dyna VT liikuntaa ja aina helähti tulille. Jos oli pakkasta yli -10 niin laitoin käyntiin ja painuin kahville kymmeneksi minuutiksi niin sinä aikana hydrauliöljytkin vähä notkistu. Sitte kärry perään ja menoksi. :)

Tätä talvea ei tarvinne kommentoida...
 
Ilmeisesti jollakin on ollut ongelmaa ku tällasta kyselet vai onko tää perinteistä Ventti vastaan Verku jutustelua?

Kuopion Agrimarketis olin Rapiirikurssilla niin Sampoa sahasivat
käyntiin sieltä +5 asteisesta hallista ja VOI KAMALAA !
Pyöritti ja hehkutti piitkään, yski ja nilikutti, mahooton valkone
kitku täytti hallin !
Agrimyyjältä kysyin: Mikäs vika tuos oli kun huonosti käyntiin...?
-kaikki ne on tämmösiä, ei täs mitään vikaa.

Jotenki kummastutti tuo ja muualtaki on moisia kuulunu, puuttukohan
puimmurisovituksesta se 2kw vastus sieltä imusarjasta ?
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: Timppa - 21.01.08 - klo:20:22
Sampon kun laittaa syksyllä käyntiin, niin on tosiaan mäki täynnä savua.

Kuuluu kuulemma asiaan.

Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: Maitopoika - 21.01.08 - klo:20:31
Kuinka lähtee ?
Käyntiin, liikkeelle, hydrauliikan lämmitys yms ?

Kuuluu olevan pientä eroa Varioon ?

Fendt Vario, aito alkuperäinen
Ojala sitten on harkitsemassa traktorin vaihtoa kun massikan ominaisuuksista on kiinnostunut.Mahtaneeko ne kuitenkaan kyllin keskosliikkeessä arvostaa tuota *****tettua ylivoimaa jota vaihtokoneena tarjoat.Ne kun nuo harvinaisuudet eivät ole vaihtokoneena kovin suosittuja.
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: renki68 - 21.01.08 - klo:23:10

Tulee vaan mieleen, että kuinka pitkään moottorit kestäiskään ilman talvee. Niin näkeehän siitä, kun urakkakoneet ei ehdi juuri jäähtyäkään. Mutta miten on selitettävis se, että kone vetelee viimesiään muutaman tuhannen tunnin paikkeilla vaikka aina on lämpimästä lähdettykin?
[/quote]

Ainakin sellaselle koneelle, jolla ajetaan 1500 tuntia ilman öljynvaihtoa, ei voi povata kovin pitkää ikää. Ihmettelen miten joku sijottaa  pienen omaisuuden traktoriin ja pihtailee sitte perushuolloista ???
Onko rahaa niin paljon ettei millään ole mitään väliä vai vetikö koneen vaihto budjetin miinukselle niin ei voi sitä öljypänikkää ostaa??

Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: articla - 22.01.08 - klo:10:55

Tulee vaan mieleen, että kuinka pitkään moottorit kestäiskään ilman talvee. Niin näkeehän siitä, kun urakkakoneet ei ehdi juuri jäähtyäkään. Mutta miten on selitettävis se, että kone vetelee viimesiään muutaman tuhannen tunnin paikkeilla vaikka aina on lämpimästä lähdettykin?

Ainakin sellaselle koneelle, jolla ajetaan 1500 tuntia ilman öljynvaihtoa, ei voi povata kovin pitkää ikää. Ihmettelen miten joku sijottaa  pienen omaisuuden traktoriin ja pihtailee sitte perushuolloista ???
Onko rahaa niin paljon ettei millään ole mitään väliä vai vetikö koneen vaihto budjetin miinukselle niin ei voi sitä öljypänikkää ostaa??


[/quote]


Joo, ja näitä juuri sisään ajettuja "huippu vaihokkeja" on liikeitten kenturat väärällään.
Ja ulukomailta pukkaa lisää huippukoneita, vähän ajettuja.
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: RockBull - 24.01.08 - klo:18:22
Valmetin commonrailit huonoja käynnistymään. Kerrottu sekä Valtramiehen että VeeTeemiehen suulla.
Kun -25 menee rikki niin ympärivuorokautinen lämmitys ja akunlataus tarpeen eikä ole varmaa sittenkään.
No,ne sitten kestää ikuisesti ;D
Otsikko: Vs: Dyna VT:n lähtö -15 pakasesta ?
Kirjoitti: samppaj76 - 24.01.08 - klo:20:04
kyllä se suurin säästö traktorinmerkistä riippumatta tulee siitä että käynnistää lämpimästä. itse laitoin lämpimän hallin mihin mahtuu kaksi traktoria ja pyöräkone kun niitä tulee käytettyä joka päivä oli pakkasta vaikka 40 astetta. kylmästä käynnistäminen kuluttaa koneita hirveästi ja polttoainetta palaa. hallissa on lämpöä 7 astetta, lattialämmitys. kyllä on aamulla mukava istua lämpimään hyttiin. jos kerran on varaa ostaa kalliita koneita niin kannattaa panostaa myös niiden kunnossa pysymiseen. kun tunteja alkaa olla paljon niin huomaa että sellaiset remontit mitä ennemmin tahtoi olla koneissa joita käynnisteltiin kylmästä on jääneet pois esim. letkurikot. on mukavaa myös että lumi ja jää sulaa pois. laitteet toimii paremmin. ja kevyemmin :).