Mulla oli 420 Welgeri joka kaikkien onneksi paloi. Suurin ongelma oli epämääräinen sidonta, verkkoa sullojassa ja teloissa ja paalissa yleensä mahdottomasti liikaa, kiitos todella epätarkan määrän säädön. 10% paaleista ongelmia. Liian kapella karholla tai vähän tois puoleisella karholla täytyi vaihtaa ajosuuntaa kesken paalia ettei hihnat lähtenyt vaeltamaan toiseen reunaan pääleikkäin ja kierteelle, oli unhtunut ohjaimet hihnoilta. Siinä hommassa meni sitten usein noukin tukkoon kun joutui vauhdissa vaihtaan karhoa. huono noukin,täytyi ajaa hiljaa et ehti noukkimaan ja aina jäi maahan TODELLA paljon jos oli sotkettua karhoa,päisteet. Epämääristä kolinaa oli koko ajan.
Syksyllä oli hetken NH 750 lainassa,ihan ok kone kai? Krone muuttukammioisella paalattiin noin 1000 paalia pahnaa,pelas hyvin kun oli hyvässä säädössä sidonta edellisen omistajan jäljiltä. Sitten tuli Vicon 1601 jolla on nyt ajettu 5000 paalia ja se tuntuu pelaavan liki yhtä hyvin kuin junan vessat.
[/quote]520 koneessa ainakin tarkka verkon säätö. Verkkoa menee juuri sen verran kun on asetettu. Olikohan ihan tehtaalla unohtunut hihnanohjaimet vai oliko edellinen omistaja jostain syystä hukannut? No ohjarit on pakko remmipaalaimessa olla. Muuten ei kapea tai toispuoloinen karhe voi onnistua. Kun riittävästi paalaa kapeaa karhetta niin oppii vaatimaan oikean levyistä. Noissa noukkimissa ei paljon eroa eri merkkien välillä ole. Claasin noukin on aika samanlainen kun welgerinkin (kevennys kyllä jotenkin outo). Jos noukinpiikit menee maanpinnassa ja liikkuu oikeassa kulmassa niin paljokaan ei karheesta maahan jää. Jos koko ajan oli ylimääräinen kolina niin et sitten tutkinut mistä se johtui? Koneen pitäisi kyllä olla hiljainen.