Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtun "stepless"  (Luettu 15643 kertaa)

Heka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Valtun "stepless"
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???

Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!

Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.

Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille

Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.

Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.   

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Valtun "stepless"
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???

Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!

Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.

Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille

Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.

Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.   

Täyttä höpäjätiä.
Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valtun "stepless"
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???

Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!

Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.

Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille

Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.

Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.   

Täyttä höpäjätiä.

Eiku fiktiota.
tethering holes to their concave windings

Heka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Valtun "stepless"
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???

Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!

Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.

Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille

Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.

Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.   

Täyttä höpäjätiä.

Eiku fiktiota.

Eikö se teoria toimi!? mutta käytännön toteutus voi olla vaan hankalampi että saatas kestää 300hp tehonsiirtoja..

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Valtun "stepless"
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???

Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!

Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.

Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille

Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.

Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.   

Täyttä höpäjätiä.

Eiku fiktiota.

Eikö se teoria toimi!? mutta käytännön toteutus voi olla vaan hankalampi että saatas kestää 300hp tehonsiirtoja..

MIihin ne ylimääräset lamellit piilotetaan siellä kapeammass päässä?

hammasgeometria on sen verran tarkka ja monimutkainen asia et vois olla lyhyt ikäset hampaat jostain lamelleista tehtynä

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Valtun "stepless"
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???

Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!

Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.

Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille

Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.

Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.   

Täyttä höpäjätiä.

Eiku fiktiota.

Eikö se teoria toimi!? mutta käytännön toteutus voi olla vaan hankalampi että saatas kestää 300hp tehonsiirtoja..
Kyllä teoria varmaan toimii, mutta yritäpä saada kuvatun kaltaiseen lamellipyörään riittävä painotus, ettei lipsu tai lamellit taivu. Ehkä moinen vois toimia 0,003hv:n tehon siirros, mutta pilkku ei oikealle siirry todellisuudes koskaan.
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valtun "stepless"
Ei sellaisia kartiohammasvälityksiä ole eikä tule.Hypoidivetopyörästö on joka vehkeessä ja ainut missä toinen on kartio.

Ja myös tasauspyörästössä kartiot,meinas unohtua.

Viimeksi muokattu: 14.02.08 - klo:21:32 kirjoittanut mike

"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Valtun "stepless"
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???

Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä?
Oikea vastaus: 15

Vähä pykäliä siinä hammaslukumäärän muuttues... eikä enää portaaton...  ;)
Ei siitä saa teherä nuon vaikiaa! Hampahien lukumäärä kartiorattaalla vaihtuu portaattomasti välillä 10-15, ja taas samalla lailla välillä 15-20!

Tämä alakaa olla valamis.

jikow

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Valtun "stepless"
 Valtra Bracil CVT näyttää olevan valmis sarjatuotantoon.

www.youtube.com/watch?v=pyYNvwKPAKA

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valtun "stepless"
Tähän mennessä niillä on ollut keppiviidakko nyt tulee veivi. no onhan sekin edistystä. :P
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"