Tuo painojuttu on kauhea, ja tuo 7 tonnia ei edes riitä useinkaan: Tiivistyminen tapahtuu kyntösyvyyden verran "alempana" ja vaossa kulkevalla pyörällä kun se on alempana, on enemmän painoa kun sängellä menevällä pyörällä. Paino alkaa olla sitä luokkaa että huonolla kelillä tiivistymistä syvemmällä tapahtuu riippumatta pyörän leveydestä. Olettaisin että eduksi on kyllä aina jos rengas on niin leveä ettei mahdu vakoon, ainakin 700:nen.
Millai ihmeessä voi tuollaisia 7000 tonnin painoja tulla vakopyörään, jos työntövarsi on "pitkässä" rei´ässä ja
traktori painaa 6tn ja fältit 1700kg. Siis suoralla kun fältit on maassa.
Ja päisteessä fältit ylhäällä taka-akselipaino on nuo painot yhteensä 8700kg (Jos tr nokka olis hiukka ilmassa) joten takarengasta kohti voi painoa olla max 4350kg.
Ja jos yhden pyörän paino oliskin painonsiirron takia esim. 7tn niin se tarkoittaa että fältin vantaat ja siivet nostavat
maata ylöspäin elikkä "keventävät" maata.
