Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5

Viestit - klapikalle

mistä kohtaa erityisesti letkutukset ovat huonot? tuo jatkeiden takapuolella oleva letkutus kouralle kaksine rautatelineineen on kyllä paljon irti puomista ja se on helposti vaurioituva kuormaajaa risukkoon työnnettäessä. muuten letkutukset on mielestäni hyvin suojattu.
On kiikarissa otsikon mukainen käytetty kuormaaja. onko mallissa jotain erityistä ns.tyypivikaa johon pitäisi kiinnittää
huomiota? myös muista merkin kuormaajamalleista käyttö kokemukset ovat tervetulleita.
Noissa on niin kovat akselipaino, että tiet ovat kovilla. Peltohan kestää mitä vaan...

Kysymys: Terran omapaino noin 15 tn ja lasti n. 15 tn. Akselipaino siis väh. 15 tn. Saako sillä ajaa yleisellä tiellä?

vastaus: terran omapaino 22tn ja lasti 16 tn. josta yli puolet taka-akselilla. gaattorilla ei saisi ajaa lain mukaan kuormattuna tietä pitkin, ja tyhjänäkin taka-akseli paino on jo yli lainsalliman.

Onko paskatykki ajoneuvo ja mikä on tie. Kyllä minä ainakin ajelen monella "tiellä" ihan millä painoilla huvittaa. Noi pykälät koskee mielestäni vain yleisiä teitä. Moni aika isokin tie on yksityistie tai sitten tie ilman tienhoitokuntaa. Niihin ei kaikki lait päde. Kyllä minä päätän itse millä akselipainoilla omilla teillä ajelen. Siitä huolimatta se rantu missä ajetaan autolla on tie.


Ymmärrän että ajelet niin isolla akselipainolla kuin huvitaa, kunhan tie kestää sen, ei siinä mitään.  gaattorin yksittäisen takarenkaan kuormitus on kuormattuna siinä 12 tn siis akselipaino on 24 tn. ja ongelma on siinä ettei tiet sitä kestä. omilla teillä ei ongelmmaa jos painuukin, mutta tiehoitokunnan tie joka on pettänyt niin pahasti että henkilöautolla ei enää pääse ajamaan, ei se olekkaan enää oma asia vaan haittaa lisäksi muitakin.
Se multain perässä on  painava 2-3tn mallista riippuen. Ja kun koneen rakenteita katsoo läheltä, voi todeta et raudan ääressä valmistettu.
Noissa on niin kovat akselipaino, että tiet ovat kovilla. Peltohan kestää mitä vaan...

Kysymys: Terran omapaino noin 15 tn ja lasti n. 15 tn. Akselipaino siis väh. 15 tn. Saako sillä ajaa yleisellä tiellä?

vastaus: terran omapaino 22tn ja lasti 16 tn. josta yli puolet taka-akselilla. gaattorilla ei saisi ajaa lain mukaan kuormattuna tietä pitkin, ja tyhjänäkin taka-akseli paino on jo yli lainsalliman.

tiet ei yksinkertaisesti kestä tollaisia painoja, jo monena vuonna nähty, vaikka ajais kuivaan aikaankin. tässä kyseisessä tapauksessa oli puhetta että 1/3 tiestä olisi pettänyt alta...
mulla oli kans samankaltaisia oireita 6210:ssa

vikana oli 2 kpl magneettiventtiilin keloja suunnanvaihdon hallintaventtiileistä jotka olivat rikki, saattoi välillä toimia ja välillä ei.
Vapaa sana / Vs: Taas se alakaa!
: 02.12.12 - klo:11:11
Tää on hyvä joulu laulu: http://www.youtube.com/watch?v=a9nOc1iQfBE     ruonansuu osaa:)

 ikinä en oo tätä kuullu radiosta
Metsätalous / Vs: Polttopuusäkit
: 04.09.12 - klo:22:18
tommen merkkisiä säkkejä olen käyttänyt, vanhimmat jo viidettä kertaa ja vuotta kierrossa.uv säteily ei ole haurastuttanut, ainoot reijät on tullu trukkipiikin lävistäessä säkin, kuskin huolimattomuudesta johtuen.

agrimarketista ja y-maataloudesta niitä ainakin saa.
muutama vuosi sitten oli hellan valokuvastossa sinne sopiva xenon. nyt ku itelläkin on 10-sarjan jonnikka ni tekis kyl mieli sellanen xenon sinne laittaa.
No muttas luonnon lammissa kakii kalat. Hyi olkoon.


Haitanneeko tuo mittään.
Vapaa sana / Vs: Päivän naurut tästä:
: 16.02.12 - klo:17:44
täähän menee just näin. ainakin meillä ;)
tänään korjattiin jd 6210 suunnanvaihto vika. kylmänä toimi hyvin, lämpimällä koneella ei välttämättä lähtenyt liikkeelle kumpaaankaan suuntaan ja joskus heitti vauhdista vapaalle n-valo vilkkuen äänimerkin kera.

vikaa etsittiin huoltomiehen kanssa kaksi päivää. johtosarja vaihdettiin, vikakoodeja luettiin, eikä mitään meinnannu löytyä, kunnes mangneetti venttiilin keloista mitattiin vastusta joka oli kylmänä normaaali, mutta kuumailma puhaltimella lämmittämällä vastus alkoi nousta kahdessa kelassa kolmesta. ne kaksi rikkinäistä vaihdettiin ja äsken koe ajolla kone tuntui toimivan.
joo on kyllä säistä (pakkasista) riippuvaa hommaa. välillä saa mennä pää kolmantena jalkana ja sit pitkään hiljaista.
kiireisimmät klapin ostajat soittaa juuri kun on mennyt sopimaan jotain muuta työtä, sit pitää illasta vaan venyttää, et käviskö et tuon vasta kahdeksalta.

sama on huomattu et lauantai iltana kännissä saunapuita vielä samana iltana tarvitsevia ei enää ole soitellu,
kun on kunnon ilmoitus nimellä lehdessä ja toiminnalle tulee korkeampi tasoinen vaikutelma. versus. pelkkä ilmoitus jokamiehen markkinoilla.
oiskohan kuukauden homma.

4-irtomottia tuntiin keskimäärin x160tuntia=640irtomottia




myyntityö. keskimääräinen toimitus olis 5-irtokuutiota ja se vie tunnin

700/5=140-tuntia



muuta ajankulua esim. puiden siirto kuivuttua sisä varastoon, asiakkaille puhelimessa höpöttely ym veisi vielä arviolta yhden kuukauden


eli yhteensä kolme kuukautta arvioisin 700-motin vievän työ aikaani.

mitäs mieltä olet klapikauppias?
meidän vanhaan 40- sarjan jonnikkaan käännettiin pikavaihde ylentäväksi niin saavutettiin 40km/h tienopeus. kuulemma sais kulkemaan vaikka 70km/h. en tiedä mitä palikoita vaihteistossa muuteltiin, mut toiminu on.
tehtiin samalla sen lukkorengas remontin yhteydessä ku oli muutenkin auki, hinta oli 10000 markkaa siitä huvista että pääsee neljääkymppiä. tätä ei tehty laukkasella että osataan jd:tä muuallakin operoida
Sivuja: 1 2 [3] 4 5