Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Gaattori katolleen ?  (Luettu 12226 kertaa)

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Gaattori katolleen ?
Noissa on niin kovat akselipaino, että tiet ovat kovilla. Peltohan kestää mitä vaan...

Kysymys: Terran omapaino noin 15 tn ja lasti n. 15 tn. Akselipaino siis väh. 15 tn. Saako sillä ajaa yleisellä tiellä?

Näitä saa ajaa yleisillä teillä vain siirtoajossa työmaalta toiselle eli tieliikenteessä kuorman kanssa ei saa ajaa eikä nämä ole myöskään siihen tehty että tiellä ajettaisiin. Ajettavuus näissä on todella huono kuormapäällä.
ja vakuutuksen antaja nauraa jos tosissaan ei ole sallittua.. Ottajaa ei sit yhtään naurata..

klapikalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Gaattori katolleen ?
Noissa on niin kovat akselipaino, että tiet ovat kovilla. Peltohan kestää mitä vaan...

Kysymys: Terran omapaino noin 15 tn ja lasti n. 15 tn. Akselipaino siis väh. 15 tn. Saako sillä ajaa yleisellä tiellä?

vastaus: terran omapaino 22tn ja lasti 16 tn. josta yli puolet taka-akselilla. gaattorilla ei saisi ajaa lain mukaan kuormattuna tietä pitkin, ja tyhjänäkin taka-akseli paino on jo yli lainsalliman.

tiet ei yksinkertaisesti kestä tollaisia painoja, jo monena vuonna nähty, vaikka ajais kuivaan aikaankin. tässä kyseisessä tapauksessa oli puhetta että 1/3 tiestä olisi pettänyt alta...

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448
Vs: Gaattori katolleen ?
vastaus: terran omapaino 22tn ja lasti 16 tn. josta yli puolet taka-akselilla. gaattorilla ei saisi ajaa lain mukaan kuormattuna tietä pitkin, ja tyhjänäkin taka-akseli paino on jo yli lainsalliman.

Täysperävaunuyhdistelmän omapaino on noin 20 tn, lasti 40 tn. Miten hitossa terragaattori painaa noin paljon ja miksi? Kun kuorma on vetävien pyörien päällä, niin lisäpainosta ei ole mitään hyötyä etenemiseenkään.

Lietevaunu on kevyempi, mutta vaatii ison ja painavan traktorin vetämään.

Pitäsikö jonkun keksiä kevyempää itsekulkevaa levityskalustoa?

klapikalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Gaattori katolleen ?
Se multain perässä on  painava 2-3tn mallista riippuen. Ja kun koneen rakenteita katsoo läheltä, voi todeta et raudan ääressä valmistettu.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Gaattori katolleen ?
Se multain perässä on  painava 2-3tn mallista riippuen, ja kun koneen rakenteita katsoo läheltä, voi todeta et raudan ääressä valmistettu.
Samsonin pelkkä 24m letkulevitinkin painaa jo 3,5tn...  ::)   

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20219
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Gaattori katolleen ?
vastaus: terran omapaino 22tn ja lasti 16 tn. josta yli puolet taka-akselilla. gaattorilla ei saisi ajaa lain mukaan kuormattuna tietä pitkin, ja tyhjänäkin taka-akseli paino on jo yli lainsalliman.

Täysperävaunuyhdistelmän omapaino on noin 20 tn, lasti 40 tn. Miten hitossa terragaattori painaa noin paljon ja miksi? Kun kuorma on vetävien pyörien päällä, niin lisäpainosta ei ole mitään hyötyä etenemiseenkään.

Lietevaunu on kevyempi, mutta vaatii ison ja painavan traktorin vetämään.

Pitäsikö jonkun keksiä kevyempää itsekulkevaa levityskalustoa?

Keveys ei herätä luottamusta. Tekniikkaa käytännössä osaava mutta puutteellisilla teoreettisilla valmiuksilla varustettu koneenkäyttäjä arvostaa brändejä, kuten "haartoksia" ja paksuja ainevahvuuksia, vastaavasti ainevahvuuksien vähentäjät ja painoa pois hierovat optimoijat ovat vähän niikö "nörttineitejä", eivät ymmärrä kovien urosten kovia kuormia.

Tämän takia painot nousevat maatalouskoneissa, koska nimenomaan paino ja lujuus yhdistetään arkiajattelussa. Jos tätä lukee vaikkapa jokin lentokoneinsinööri, saattaa suupieliin nousta hu*****nut hymynkare.

Itse onnettomuudesta: Toivottavasti isäntä toipuu ennalleen, lantaa tulee joka vuosi lisää, että mitä sitä suremaan.

-SS-

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Gaattori katolleen ?
Noissa on niin kovat akselipaino, että tiet ovat kovilla. Peltohan kestää mitä vaan...

Kysymys: Terran omapaino noin 15 tn ja lasti n. 15 tn. Akselipaino siis väh. 15 tn. Saako sillä ajaa yleisellä tiellä?

vastaus: terran omapaino 22tn ja lasti 16 tn. josta yli puolet taka-akselilla. gaattorilla ei saisi ajaa lain mukaan kuormattuna tietä pitkin, ja tyhjänäkin taka-akseli paino on jo yli lainsalliman.

tiet ei yksinkertaisesti kestä tollaisia painoja, jo monena vuonna nähty, vaikka ajais kuivaan aikaankin. tässä kyseisessä tapauksessa oli puhetta että 1/3 tiestä olisi pettänyt alta...

Ei kai kukaan tai mikään laki kiellä tiellä ajoa yleisesti. Teitä on niin erilaisia. Toivottavasti kuski selviytyy ilman pahempia vammoja.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Gaattori katolleen ?
. Jos tätä lukee vaikkapa jokin lentokoneinsinööri, saattaa suupieliin nousta hu*****nut hymynkare.
-SS-

Jos joku pitää lentokone-inssejä erityisen fiksuina niin saattaa
 suupieliin nousta hu*****nut hymynkare.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4595
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Gaattori katolleen ?

Tämän takia painot nousevat maatalouskoneissa, koska nimenomaan paino ja lujuus yhdistetään arkiajattelussa. Jos tätä lukee vaikkapa jokin lentokoneinsinööri, saattaa suupieliin nousta hu*****nut hymynkare.

-SS-

No ei ne lentävät vehkeetkään enää ihan höyheniä ole vaikka onkin lentokoneinsinörtti ja alumiinia. Tuossa A380 superjumbon painot:

Massa tyhjänä (OEW): 277 000 kg
Suurin lentoonlähtömassa (MTOW): 560 000 kg
Suurin laskeutumismassa (MLW): 386 000 kg

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Gaattori katolleen ?
Se vaan on valitettava tosiasia että maatalouskoneissa useiten painon ja ulkomittojen suhde on suoraan verrannollinen kestävyyteen jos puhutaan saman yrityskulttuurin koneista eikä itäkoneista. Se millä matoa oikeasti säästetään on siirtymällä pienempiin kuórmapainoihin ja sitämyöden konetehoihin ja samalla pystytään tekemään kevyempiä runkoja.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Gaattori katolleen ?
Ihmetyttää kyllä miten ihmisten tiet kestää tuollaisia painoja. Yks kesä ollaan ajettu pienehköllä noukkarilla rehut ja teistä sen jo huomaa. Ojat kapenee ja tiet halkeilee. Mä luulen että meidän kylällä kaikki tiet olis paskana jos joku päättäis hommata tuollaisen kaluston.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20219
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Gaattori katolleen ?
. Jos tätä lukee vaikkapa jokin lentokoneinsinööri, saattaa suupieliin nousta hu*****nut hymynkare.
-SS-

Jos joku pitää lentokone-inssejä erityisen fiksuina niin saattaa
 suupieliin nousta hu*****nut hymynkare.

Jeps. Näin minä ajattelinkin, että se mielipideilmasto kallistuu olettamaani suuntaan.

-SS-

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Gaattori katolleen ?
Pitäisikö maataloustukea siis siirtää pikkuteiden kunnossapitoihin  ??? Esimerkiksi tässä tapauksessa isäntä olisi varmasti hyötynyt tästä linjauksesta.

Pitää tosiaan toivoa että tällaisia ei tapahdu lisää. Erityinen huoli on A- ja B-alueen lantakuskien puolella, siellä on paljon liikennettäkin, noiden omien Gatorien lisäksi  :'(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Gaattori katolleen ?
Pitäisikö maataloustukea siis siirtää pikkuteiden kunnossapitoihin  ??? Esimerkiksi tässä tapauksessa isäntä olisi varmasti hyötynyt tästä linjauksesta.

Pitää tosiaan toivoa että tällaisia ei tapahdu lisää. Erityinen huoli on A- ja B-alueen lantakuskien puolella, siellä on paljon liikennettäkin, noiden omien Gatorien lisäksi  :'(
Auttaisko se teitten parantaminen mitään? Naapuri kilpailun seurauksena isännät ostavat yhä suurempia ja suurempia koneita meidän pikku plänteille. Sama tilanne kuitenkin edessä. Painorajat teille joita pitää noudattaa.
Monet näistä urakoitsijoitten ostamista koneista on suunniteltu amerikan isoille kuiville pelloille joissa ajetaan takaveto traktoreilla. Ei meidän hehtaarin pelloille jotka on tehty vanhalle suolle.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Gaattori katolleen ?
Pitäisikö maataloustukea siis siirtää pikkuteiden kunnossapitoihin  ??? Esimerkiksi tässä tapauksessa isäntä olisi varmasti hyötynyt tästä linjauksesta.

Pitää tosiaan toivoa että tällaisia ei tapahdu lisää. Erityinen huoli on A- ja B-alueen lantakuskien puolella, siellä on paljon liikennettäkin, noiden omien Gatorien lisäksi  :'(
Auttaisko se teitten parantaminen mitään? Naapuri kilpailun seurauksena isännät ostavat yhä suurempia ja suurempia koneita meidän pikku plänteille. Sama tilanne kuitenkin edessä. Painorajat teille joita pitää noudattaa.
Monet näistä urakoitsijoitten ostamista koneista on suunniteltu amerikan isoille kuiville pelloille joissa ajetaan takaveto traktoreilla. Ei meidän hehtaarin pelloille jotka on tehty vanhalle suolle.

Mä olen harvinaisen samaa mieltä kanssasi  8)

Paitsi siitä että Lynxin pitää olla 5900 LTS  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.