Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 37

Viestit - Cultor

Jos ei tehtaalta, niin kyllä tekijä löytyy. Pirun miehekäs tuulilasinpyyhkijä on kyllä Massikassa, liekkö markkinoiden paras.
Onhan tuo linja-autokokoa.

kuka nyt valoilla ajelee.   tuo selittääkin valtujen tunnit.   kun mittari raksuttaa koko ajan.   ajoa ei sit just ollenkaan..
Oksa on taas pihalla kuin lumiukko. Ainakin omassa Valmetissa tuntimittari alkaa pyöriä vasta, kun laturi herää. Voisi käydä päivän tyhjäkäynnillä eikä tulisi minuuttiakaan mittariin.
Mikäli haluaa jotain kellon/radion ohituksia niin sitten plussa on käytännössä ainoa käytännöllinen mahdollisuus.
Jos on joku vanha plusmaadoitetu museopeli niin siinäkin tapauksessa sitten siihen plussaan :-)
Radion muistivirran ohitus onnistuu vallan mainiosti. Onnistuuko kellon ohitus, riippuu varmaan kellosta.

https://uusi.keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=89928.msg1590888#msg1590888
Överum'in tehtaalla 80-luvun lopulla tehdyissä paluuauroissa FK leikkurin akseli on kierteellä varressa kiinni. Varren läpi menevä pää on varmistettu putkisokalla löystymisen varalta. Oikea ja vasen on erikätisellä kierteellä.

Jotenkin noin, ainoa elonmerkki on merkkivalo. Radion muistipiirin tarvitsema virta on niin pieni, ettei se saa 2W lamppua hehkumaan. Mutta kun virta-avaimesta kääntää virrat päälle latausvalo vilkahtaa ja joku rele kojelaudan syövereissä napsahtaa sekä merkkivalo syttyy. Jos jättää virran päälle ja merkkivalon palamaan siksi aikaa kun könyää itsensä alas hytistä kääntämään päävirtakytkimen kiinni, radio tyhjentää muistinsa. Siihen ei montaakaan sekuntia tarvita eikä mitään muuta vahinkoa tapahdu. Jos kääntää virta-avaimen nollille heti ja nopeasti saa päävirran kiinni, radion muisti säilyy.

Ahaa, eli maataso nostetaan tämän lampun avulla niin, että potentiaaliero sähkölaitteiden plussassa ja miinuksessa on n. nolla volttia juurikin tuon lampun aiheuttaman vastuksen vuoksi. Ja jos lampun vastus pienenisi, sulake palaa. Ja nyt kun virta-avain virta on päällä pääkatkaisimen ollessa auki, radion maataso nousee sen verran ylös, että radio ei enää pysty pitämään kanavia. Eli vähän kuin irroittaisi radiosta johdot.
 Samasta syystä laturin valo sammuu.

No on siinä viritys.
Joo, mutta toimiva. Ei ole omaa keksintöä, jostain nettipalstalta luin.
Miinusjohdossa olevan päävirtakytkimen voi ohittaa ohuella johdolla, jossa on 1 A sulake ja 2 W merkkilamppu.  Omassani jos päävirtakytkin auki kääntää virran päälle, latauksen merkkivalo vilkahtaa, joku rele napsahtaa ja keltainen merkkivalo palaa keskellä kojetaulua. Kun virran kääntää heti pois ja välittömästi sen jälkeen päävirran päälle, radio säilyttää muistinsa. Radio on Sony,  kymmenkunta vuotta vanha, paketissa lukee "2009 New Model".

Nyt kannattaa turvallisuuden nimissä hiukan tarkentaa tuota ohitusjohdon tarkoitusta ja kytkentää, koska ohuesta johdosta saa helpommin savut pois ja toisaalta myös tupakin helpommin syttymään.
2w polttimen virta melko olematon n 0,17A ja yhden amperin sulake on varmuuden vuoksi, jos vaikka sattuisi lamppu kärähtämään oikosulkuun. 1 mm³ johto ei varmaankaan kuumene sillä virralla, jolla 1A sulake kärähtää. Sulakepesän ja paksun akkukaapelin välillä on noin viisi senttiä ohutta johtoa. Merkkilampulta johto menee radion persiiseen, tosi sehän yhteydessä runkoon, joten minkä tahansa sähkölaitteen maadoitus on sen kautta. Virta vain ei riitä muuhun kuin merkkivaloon, wolfram-langan kuumetessa hehkuun sen vastus kasvaa rajusti.

En yksinkertaisessa pääkopassani pysty hahmottamaan tuota kytkentää noilla tiedoilla. Kun en ole tuollaiseen varmaan törmännyt tai sitten en vaan tajua nyt tuota juttua. Eli lamppu on kiinni miinusnavassa ja toinen puoli rungossa? Maadoitus tapahtuisi sen lampun kautta, joka palaa sen mukaan kun saa jostain tarpeeksi jännitettä? Ja vastus on niin suuri, että sähkövermeet eivät toimi? Tai jotain?
Jotenkin noin, ainoa elonmerkki on merkkivalo. Radion muistipiirin tarvitsema virta on niin pieni, ettei se saa 2W lamppua hehkumaan. Mutta kun virta-avaimesta kääntää virrat päälle latausvalo vilkahtaa ja joku rele kojelaudan syövereissä napsahtaa sekä merkkivalo syttyy. Jos jättää virran päälle ja merkkivalon palamaan siksi aikaa kun könyää itsensä alas hytistä kääntämään päävirtakytkimen kiinni, radio tyhjentää muistinsa. Siihen ei montaakaan sekuntia tarvita eikä mitään muuta vahinkoa tapahdu. Jos kääntää virta-avaimen nollille heti ja nopeasti saa päävirran kiinni, radion muisti säilyy.
Kyllä sen päävirtakatkasian voi ihan hyvin laittaa - puolelle. Mutta silloin se on vaan mekaaninen ja katkaisee akun kaikki maat. Eikä mitään ohi kytkentöjä, silloin voi käännellä virta avainta ihan rauhassa.
Miinusjohdossa olevan päävirtakytkimen voi ohittaa ohuella johdolla, jossa on 1 A sulake ja 2 W merkkilamppu.  Omassani jos päävirtakytkin auki kääntää virran päälle, latauksen merkkivalo vilkahtaa, joku rele napsahtaa ja keltainen merkkivalo palaa keskellä kojetaulua. Kun virran kääntää heti pois ja välittömästi sen jälkeen päävirran päälle, radio säilyttää muistinsa. Radio on Sony,  kymmenkunta vuotta vanha, paketissa lukee "2009 New Model".

Nyt kannattaa turvallisuuden nimissä hiukan tarkentaa tuota ohitusjohdon tarkoitusta ja kytkentää, koska ohuesta johdosta saa helpommin savut pois ja toisaalta myös tupakin helpommin syttymään.
2w polttimen virta melko olematon n 0,17A ja yhden amperin sulake on varmuuden vuoksi, jos vaikka sattuisi lamppu kärähtämään oikosulkuun. 1 mm² johto ei varmaankaan kuumene sillä virralla, jolla 1A sulake kärähtää. Sulakepesän ja paksun akkukaapelin välillä on noin viisi senttiä ohutta johtoa. Merkkilampulta johto menee radion persiiseen, tosi sehän on yhteydessä runkoon, joten minkä tahansa sähkölaitteen maadoitus on sen kautta. Virta vain ei riitä muuhun kuin merkkivaloon, wolfram-langan kuumetessa hehkuun sen vastus kasvaa rajusti.
Onko näistä uusista nokialaisista kokemuksia? Kiinnostaisi tämä satasen hintaluokassa oleva simpukka 2720 flip. Onko käyttöliittymältään järkevä ja helppo käyttää.
Emännällä on tuollainen 2720 flip ollut käytössä muutaman kuukauden. Välillä on aika tuskastunut, eniten WhatsApp sovelluksen englanninkieliseen käyttöliittymään. Muutenkin KaiOS poikkeaa käytöltään edellisestä Nokia 3710 Flip'istä, joten on aiheuttanut runsaasti muutosvastarintaa. Minusta tuo on melko helppokäyttöinen, mutta selvästi keskentekoisena tuotu myyntiin, esimerkkeinä suomentamaton WhatsApp ja äänenvoimakkusnäppäimen huono sijoitus ja liiallinen herkkyys. Äänenvoimakkuus muuttuu tahattomasti aivan liian usein.
Kyllä sen päävirtakatkasian voi ihan hyvin laittaa - puolelle. Mutta silloin se on vaan mekaaninen ja katkaisee akun kaikki maat. Eikä mitään ohi kytkentöjä, silloin voi käännellä virta avainta ihan rauhassa.
Miinusjohdossa olevan päävirtakytkimen voi ohittaa ohuella johdolla, jossa on 1 A sulake ja 2 W merkkilamppu.  Omassani jos päävirtakytkin auki kääntää virran päälle, latauksen merkkivalo vilkahtaa, joku rele napsahtaa ja keltainen merkkivalo palaa keskellä kojetaulua. Kun virran kääntää heti pois ja välittömästi sen jälkeen päävirran päälle, radio säilyttää muistinsa. Radio on Sony,  kymmenkunta vuotta vanha, paketissa lukee "2009 New Model".
Sillä ajokoneellahan ei saa kuljettaa kuormaa tiellä lainkaan. Ainoastaan omia työhön käytettäviä polttoaineita ja omia työvälineitä.
Jos se on traktoriksi rekisteröity, niin miksi ei saisi?

Lokomo FMG ysikympissä, jolla viimeksi olen ajanut, oli normaali traktorin rekisterikilpi.
Miten paljon puristatte rasvaa noihin. Niistä ei oikeen näe milloin on sopivasti. Jotkut varoittaa, että mieluiten usein ja vähän. Onko syytä pyörittää pyörää rasvauksen aikana. Sitten vielä hämää, kun jotkut puhuvat, että ne nipat  on stefan voitelemiseksi. Eikö traktoreissa kuitenkin yleensä ole ihan rasvavoideltu tuo takapyörän laakeri, vai onko öljykylvyssä olevia myös.
Rasvausväli 800 h tai kerran vuodessa.
Lainaus
Paina rasvaa vain vähän laakerille, sillä liika menee vetopyörästön putken sisälle.

On myös öljyvoideltuja.
Missäpä tuo elisan sp maksullisuus näkyy, mulla sisältyy liittymän hintaan.Jos isomman laatikon tarvii niin sitten on maksua.
Tammikuun laskussa ja helmikuun 14. asti näkyi, kun en muistanut ajoissa irtisanoa.
Mulla taas oma domain ja oma serveri.. muutama kaverikin käyttää tuota.

Gmail toimii joillakin oikeilla s-postiohjelmilla vähän typerästi, enkä pidä Googlen asenteesta omistaa kaikki tieto mihin vaan pääsevät käsiksi.
Hyvin tuo on toiminut SeaMonkey Maililla. Vähän joutuu näkemään vaivaa oikeiden asetusten kanssa, mutta sen jälkeen on toiminut yhtä vaivattomasti kuin muutkin.
Arvon raati.. onko kokemuksia Nokian Tractor King renkaasta?
Sen kummempaa kokemusta ei itsellä ole, mutta paikallinen länkkärimies sanoi niiden hyvät olevan.  Vetopito kurassa on hyvä eikä tieominaisuuksissa ole moittimista, jos oikein ymmärsin. Kulutuskestävyydestä ei vielä voi sanoa mitään suuntaan tai toiseen.
itelläkin walliuksen mig seisoo käyttämättömänä kun ei jaksa alkaa sitä säätämistä tinaukseen, kun selviää paljon helpommin invenntterin kans ku puikot vaan hakee,    ja peltejä niiiin harvoin tinattavana.
Vaan kun ei ole sitä migiä itsellä, olen joutunut opettelemaan hitsaamaan puikolla ohutlevyäkin. Stigan äänenvaimenninpöntöstä irtirevenneen pakoputkenpätkän hitsasin 1,6 mm puikolla reilu 7 vuotta sitten kiinni tuossa paikallaan. Hitsauskone oli 200-amperinen Walliuksen kampisäätöinen tasasuuntaaja. Kiinni on pysynyt.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 37