Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 13

Viestit - metvil

Nosta ruiskutus painetta manuaalisesti.Ainakin twinissä pitää muistaa jos paineet ovat jääneet alas viimeisen ajon jälkeen niin ei vedä ellei manuaalisesti nosta paineita ylös.
Ei muuten ole lipputanko kones..
Riippuu pinta-alasta onko tavallinen vai ilma-avusteinen.Omalla ilmakone reppumallilla
etusäiliöllä vetää 38ha kerralla,ei tarvita tankkiautoa perään!Myöskin voi vähentää tehoaine määriä huomattavasti normi kastelukoneeseen nähden.Eli kerta investointi
tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi.Ja hardin saa unohtaa.Olen niitä kaksi ajanut hautaan....
Insmat ollut pitkäikäisin tähänmennessä!No vanha
Nokian metsurimalli toimi kanssa sen kolmevuotta.
Akun ostin keväällä uuden ja taas menee viikon lataamatta.
Toki kaikki turha on pitänyt jättää pois käytöstä.
Mutta puhelin on puhelin ei muuta...
Kasvintuotanto / Vs: Puinnit 2017
: 09.09.17 - klo:22:34
No onneksi saatiin vajaa kolmetuhatta hehtoa talteen murskeviljaa alkuviikolla
ennen sateita mullitilalliselle.Kuivaajaa menevistä saa vielä vain haaveilla.
Eli saapi omastapuolesta sataa,vaan asiakkaille pitäisi saada tavaraa siiloon!
Hieman ehkä rupeaa huolestuttamaan kelit.Niille kun ei saa mitään,niin
NÄILLÄ MENNÄÄN!
Kasvintuotanto / Vs: jättibalsami
: 08.06.17 - klo:21:06
Ariane s ainakin tehoaa nopeesti.Olettaisin että ihan mcpa:lla lähtee kanssa.
Viime vuonna vielä ajoin muutaman vanhan kesantolohkon
joissa oli "hieman"heittoja.Niiden jäljiltä laitoin puomiston
Jousituksen ja iskunvaimennuksen uusiksi,nyt toimii.
Enää en suostu isäntien vaatimukseen ajaa vanhoja
raiskijoita jos pelto ei ole
ÄESTYKSENJÄLJILTÄ!
Parhaat on olleet caprise Classic paikkoja 1+2+3.Eli eteen kaksi aikuista
ja koroke,taakse kolme vanhempaa.Audi A8 jää vain etupenkin osalta huonommaksi.
Molempien konttiin mahtuu parit vaunut heittämällä.Tukkimalla kolmannetkin!
Ja käytettyinä (kilohinnalla)aina ostettu! ;)
Hmm..
Eilen tuli paikalliselta ABC:ltä mauto eteen,ilman valoja helkutinmoisessa räntäsateessa.
Sain himmattua,kun olin vaihtanut alle maastokumit.
Sai palautteen nopeasti pitkillä valoilla höystettynä rääkällä ja välkyillä.
Ajettuani ohi tuli mieleen kuskin kunto.Jarruttelin ja meinasin käydä
kysymässä kuntoa,että tarvitsiko välkkyautoa edelle varoittamaan kanssa-autoilijoita.
Jäi tekemättä kun olin menossa pelastamaan naisautoilijan rengasrikosta.
Jankkurointia ole käyttänyt menestyksellä ongelma kohtiin,en siis lohkoille!
Käytännössä päisteet ja notkanteet jotka tahtovat tallaantua.
Toki maanrakenne ratkaisee paljon.Jankkuroinnilla saa pelastettua
omat aikaisemmat mokat!Kunhan oppii virheistään. ::)
Eihän nyt vielä ole talvi!
Viimeiset(todennnäköisesti)ruisvehnän lumihome ruiskutukset
tuli tänään tehtyä,eli saa laittaa pakkasnesteet koneeseen.
Lähinnä amatsuunin nivelet pistää silmään,kun on tottunut järeämpiin.
Ja kyllä niitä on tehty natevampiakin rautaosiltaankin!
Aikanaan ensimmäisen ilma-avusteisen hankintaan vaikutti eniten
asiakas joka vaati koneen jolla voi aidosti pudottaa tehoaine määriä,
ilman tehon vähenemistä!
Se muuten pätee.Puhalletaan kasvustoon sumua joka menee myös
lehtien alapinnoille,eikä kastella kasvustoa ylhäältäpäin joka valuu myös maahan!
Maavaikutusta on nykyään harvalla aineella.
Ei omasta ole mennyt vielä yhtään jousta poikki,vaikka edellinenkin
omistaja veteli sitä 250hv koneella.
Kulutusosia saa vaikka kuinka.Omassa c5 mallin siipiterät,hieman ehkä
Turhan leveät,mutta menee kohtuudella kun ei hurjastele liikaa.
Amatsonin rimpulapuomisto vastaan hardin hinta...
Pari puhallinhardia vaihtoon ajaneena ja koneitten renkaisiin kustuani hylkäsin molemmat!
Tuommoisella 3000l pytyllä ajanee 15ha 200l/ha määrällä.
Omalla X:merkkisellä 1850l(etupytty+nostolaite takapytty) ajaa
37ha +pesuvesisäiliö yli 2ha.pienellä ylitäytöllä 40ha!
Ja hinta ei ole likikään puhallin hinattavan tasolla.
Puhallinkoneita tekevät muutkin....ja ei se Ei ole lipputankokone
mikä maksaa mahdottomia ainakin vielä.
Sivuja: [1] 2 3 ... 13