Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Aiheet - WoTi

Ongelmana ko. laitteen paineensäädön toimimattomuus. Lähemmin säätömoottorin päässä olevan koplinkin luistaminen. Kytkimessä on valu päätylevyt ja välissä muovintapainen kitkalevy. Kiristetään sopivasti että vetää, mutta karan ajautuessa jompaan kumpaan laitaan alkaa luistamaan. Vanhassa ruiskussa riitti kiristäminen kun oli päässyt löysään, tässä on kuluneempi ja oli jo piukassa mutta ei pidä.
Varaosakirja ei tunne kuin koko moottoripaketin eikä sitäkään enää saa.
Saahan tuon jollain kikalla pitämään mutta josko jollain olis tietoa saako esim. uutta kitkalevyä kuitenkin jostain hankittua.
Oletteko pitäneet 80 luvun sivuprofiililtaan kolmion mallisessa esipuhdistimessa imurilaippaa paikallaan koko ajan. Kuivauksen ajaksi kääntää vaan 90 astetta jotta ilmaohjain on pystyssä.
Vanhassa tynnyrimallissa oli helpompi vaihto ja imuriteho ehkä parempi
Mites mahtaa Grubberin 2 rivinen harasysteemi tasottaa savimaalla.  Nykyään koneessa on Kvernelandin turbo 2 lautas hässäkkä, se ei kokkareisemmassa maassa ainakaan toimi kovinkaan hyvin, jättää aika perunavakoa, joka ei tänä vuonna idä kun ihan niin syvälle tule äestettyä.
Edellisessä koneessa oli 2-rivinen pysty S-piikki, se oli parempi.
Pitäs ko. Rumpulajittelijalla rukiista ottaa torajyviä. Ei ole kuin vakio seulat ja niillä kyllä lähteekin, mutta ei tarpeeksi. Mikä mahtas olla sopiva toisio seula 3.75 vakion tilalle. Ei taida muualta saada kuin Hankkijalta.
Onkos jollain kokemusta miten x001 Catroksen nostolaite version pakkeri kestää hinattavana. Pakkerin rakenne kai erilainen kuin virallisesti hinattavassa.
Lautasmuokkainta ajatellut syysviljamaan kynnöksen rikkomiseen, aiemmin ajattelin cultipackia mutta kai se on liian  kevyt eikä niitä juuri ole myynnissä.  Hammastettu kiekko tosin ehkä rikkoisi kokkaraa paremmin.
Onkos jollain Antin 80-luvun 4-syöttölaitten jalustan alalähtö alempana kuin tyypillisessä noin vajaassa 2m. Korkeus kuivurissa hiukan kortilla ja pitäs lisätä yksi lämpökenno. Nyt on 3 lämpö+4 kylmä. Ajattelin jos tekis ilman tulopäähän erikoispäädyn puoleen väliin kahta alinta kennoa, voisi nippa nappa saada tuolla noin 45 sentin pudotuksella putken kulman pidettyä samana.

Eikös 250 kattilassa riitä hönkä vielä tuohon 4 kennoon. Kokonais tilavuus taitaa olla reilun 160h
2000 mallinen UF 1000, jossä pelkkä alkuperäinen paineensäätö/lohko boxi, ei automatiikkaa.  Paineen säätö tuppaa jumittamaan, ei lähde pyörimään, hiukan nytkähtää kun puolelta toisella aäätöä nytkyttää. Lopulta aina lähtee liikkeelle ja saattaa taas toimia jonkin aikaa. Missä vika, kytkin, moottori vai mikä. Käsin paineen säätö pyörii kevyesti.
Toinen ongelma on ettei paine tahdo pysyä säädössään, yleensä pikku hiljaa ajelehtii isommaksi ja pitää hiukan säätää pienemmälle. Onko kara kulahtanut?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Cultipack
: 02.10.21 - klo:15:10
Olisikos cultipackista kyntömaan rikkomiseen syysviljaa varten. Tänäkin syksynä Magnum joutui tahkoamaan savikokkaraa rikki lukuisia kertoja eikä siltikään jälki ollut tyydyttävä joka kohdin.
Muuten en juuri lautasmuokkaimesta perusta ihan jo painon takia mutta josko tuohon tuollainen kevyempi riittäisi.
Korkkas kääntösylinteristä suuholkki. On tullut käytettyä syysmaan muokkauksissa 18"-20", aika rajua touhua kääntäminen, täydellä leveydellä, näissä ei vielä muistisylintereitä.
Onkohan miten tarkka laakeroinnista ettei sylinteri pohjaa, isommin ei väljää kyllä tuntuisi olevan.
Onko käännönkampi jollain mennyt kieruun jolloin ehkä iskumitan tarve kasvaa liian suureksi?
Alkoi vm. 2000 UF1000  6-kalvoinen lentokone moottori työntämään valkoista liejua öljysäiliön kannen välistä ulos pikku hiljaa tiputtamalla. Toimi ihan normisti säiliön tyhjäksi. Mutta öljyt oli tehokkaasti vaihtuneet johonkin muuhun.
Falskaako kalvo, ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa.
Kokemuksia otsikon Heva kultivaattorista. Toimiiko hyvin savimailla, eli pitääkö työsyvyyden, piikki on ainakin järeähkö. Miten vertautuu esim. Potilan KK
Kasvintuotanto / Viuhkat
: 14.05.20 - klo:20:14
Mites laajalla paine alueella ajatte perusviuhkoilla? Toimiiko sininen 03 n.2bar paineella  Ei ole triplettejä jolla jatkuvasti vaihdella suuttimia.. pääasiassa 175-200 l käytössä joskus n.130-150 vaan olis kiva.
PIti huiskahäntä perään laittaa, mutta kas ei nostolaite laske kunnolla. Nousee kyllä ja kaikki napit, säätöpyörä ja valot tuntuisivat toimivan ylöspäin. Laskun valon myös ilmaisee.
Muutaman sentin laskee todella hitaasti että noston saa hetkeksi päälle, mutta alas asti ei mitenkään..
Ei laske edes vaikka laskukaraa painaa mekaanisesti.

Koneeseen tuli kuormaaja syksyllä, voisiko lohkossa tai letkuissa yms. olla ollut joku köntsä joka jumin aiheuttaa.
Nostolaite on viimeisenä ketjussa.
Mites tuo Stollin käyttämä mäntätyyppinen vaimennin kestää kuormitusta? Ohjeissa sanotaan, että on poiskytkettävä raskaissa töissä.
 Tuli otettua fz20 sen enempää asiaa ajateltua ilman sähköistä kytkentää.
Mitäköhän tollanen modernihkon traktorin hytti mahtaa painaa. Kyseessä K-sarjan Agrotron.
Hytti on melko kevyt rakenteisen oloinen, riittäskö 500kg?
Jos etukuormaajalla uskaltautuisi nostamaan pois vaikka painoa aika pitkälle meneekin, trukkipiikkejä joutuu  jatkamaan että saa liinat eteen.

Englannin tuonti ei mennyt ihan putkeen. Mekaaninen 1-vaihde puuttuu, ei rutise, vaihde tuntuisi menevän
päälle, mutta mihinkään ei liiku. Muut pykälät toimivat, saman siirtäjän 2-vaihdekin moitteetta.
Myyjän mukaan oli kunnossa lähtiessään. Käytetty / ajettu täällä ehkä maks. 2h, 4300 koko tunnit.

Muutenkin huollon kädenjälki erittäin kyseenalaista, johtuu sitten omistajasta tai huoltajasta.
Niin tai näin katkaisemaan melko varmasti joutuu, hytin ainakin ottamaan pois.
Sivuja: [1] 2