Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Aiheet - aretus84

Kuuluuko tuon amazonen ruiskun paineen nousta kun koneeseen lisää kierroksia? Eli jos 1500 on amaspraystä säädetty paine 3bar ja polkasee lisää kierroksia niin paine nousee ylemmäs. Eikö tuon paineensäädön tarkotus ole et se pitää tuon paineen määrätyssä arvossa :O
Onkos agronettiläisillä kamerakoptereita?  Moinen harrastus on kiinnostanut jo pitkään ja  kokeeksi tilasin harjotteluun semmosen pienen hubsanin x4 kopukan.  Ajatus oli opetella tuon kanssa jollaintapaa hallitsemaan moinen kapistus ja mikäli kiinnostus ei hiivu siihen niin mahdollisesti ostaa joku hiukan laadukkaampi esim Walkeran kone.

Mitenhän tuommoiseen kapistukseen suhtautuu esimerkiksi verottaja, voiko sen lätkäistä ihan pokkana verotukseen perustellen peltojen kasvustojen ja metsien metsätuhojen yms kuvaamista?
Kasvintuotanto / Lannoitesuunnitelma 2015
: 26.01.15 - klo:09:56
Miten olette tehneet lannotussuunnitelmat keväälle, kun ei vielä ole lopullista selvyyttä noista fosforin kylvömääristä?

Itellä kävi mielessä tehä samaan tapaan suunnitelma kun edellisvuonnakin ja tilata kaveriks kasa salpietarisäkkejä. Kun jossainkohtaa tuo cap sitten vahvistetaan ja mahollisesti fosforin takia joutuu lannoitemääriä tiputtamaan niin puuttuvan typen voisi korvata sit ajamalla kylvön jälkeen pintalevityksenä salpietarin vaikkapa viljan pensomisvaiheessa.

Nonniin ei päivää ettei murhetta (näköjään)
Eli tuo iki-ihana ongelmapesä 6430 kiukuttelee jälleen kerran. Tuossa päivänä eräänä se alkoi puskemaan kaikista jäähdytysletkujen liittimistä hiljakseen nesteitä pihalle, ja samalla käynnissä ollessaan nestesäiliön pinta soutaa edestakaisin (yleensä pinta nousee ihan säiliön yläreunaa vasten). Kun koneen sammuttaa niin nestepinta vajoaa alas. Elikkä painetta tulee jostain kovasti järjestelmään.  Samoin ajaessa moottorin lämmöt pomppii 78-84 välissä edestakaisin kokoajan. Kovasti on alkanu epäilyttämään kansipahvi, mut jotenkin tuntuu kummalta et sekään ei enää kestä 3500h pitemää. Lämpöjä tuo vehe ei ole liikaa ottanu missäänvaiheessa.

Onkos kenelläkään ollut mitään vastaavaa "ominaisuutta"?
Milläs pulteilla agronettiläiset laittaa lumiauroihin terät kiinni? Starkkilaisessa on ilmentyny ongelmaks pulttien kestämättömyys, niitä napsuu kokoajan poikki. On kokeiltu 8.8, 10.9 ja 12.9. Kaikissa sama homma, terät lentää metikköön kun kivisempiä mettäreittejä koluaa menemään. Oon alkanu miettimään et voikohan tuo akkukäyttönen pulttikone hakata nuo liian tiukalle kiinni ja sen takia pettäävät vai missä ihmeessä on vika :O
Onkos täälä muita epäonnisia ketkä ovat erehtyneet ostamaan tuon talkkarin 250V Alennusvaihdelinkoa? Lingon mukanahan tulee sellainen pulttikytkimellä oleva nivelakseli mukana. Onkos kukaan saanut koskaan siitä akselista sitä pulttia poikki? Ite oon saanu kyl koneen sammutettua monta kertaa ja lingon siivetkin solmuun mutta murtopultti ei vaan anna periksi. Saiskohan tuon murtopulttisysteemin toimimaan ohuemman pultin kanssa vai hakkaantuukohan se kokoajan poikki kun on väljä.
Moro!

Mitäs öljyjä foorumilaiset käyttää 30 sarjan jontikoiden moottorissa? alkaa olemaan tynnyri tyhjänä ja pitäis uutta tilata, tuo jd:n oma öljy näyttää olevan reilu 300e kalliimpaa kun teboilin voiteluainesuosituksista löytyvä Super HPD ECV 15/40.

Onkohan tuo Jd:n oma niin paljon parempaa että siitä kannattaa moinen hinnanero maksaa?
Onkos kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia näistä 30 sarjan koneista. Ajaessa putkesta tulee välillä ulos putken täydeltä mustaa savua ja samalla koneesta tuntuu katoavan voimat pois, tätä tapahtuu välillä jopa muutaman minuutin välein tai sitten kerran pari päivässä. Joskus huollossa valittelin asiasta niin kuului kuulemma asiaan kun kone puhdistaa egr venttiiliä. Nyttemmin olen sitten samaisesta huollosta kuullut ettei se nyt ihan normaalia välttämättä olekkaan.
Tuo temppuilu muistaakseni alkoi sen jälkeen kun takuuseen vaihdettiin tuo egr venttiili. Voisikohan tämä savutushomma jotenkin liittyä siihen?
Sivuja: [1]