Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe jd6430 savupilvet  (Luettu 16741 kertaa)

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
jd6430 savupilvet
Onkos kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia näistä 30 sarjan koneista. Ajaessa putkesta tulee välillä ulos putken täydeltä mustaa savua ja samalla koneesta tuntuu katoavan voimat pois, tätä tapahtuu välillä jopa muutaman minuutin välein tai sitten kerran pari päivässä. Joskus huollossa valittelin asiasta niin kuului kuulemma asiaan kun kone puhdistaa egr venttiiliä. Nyttemmin olen sitten samaisesta huollosta kuullut ettei se nyt ihan normaalia välttämättä olekkaan.
Tuo temppuilu muistaakseni alkoi sen jälkeen kun takuuseen vaihdettiin tuo egr venttiili. Voisikohan tämä savutushomma jotenkin liittyä siihen?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: jd6430 savupilvet
Ahtimen säätyvät johdesiivet voivat jumittaa myös.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

muumipeikko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: jd6430 savupilvet
Kyllä se EGR jumittaa..Ihan tuttua autopuolelta..Taidat ajella aika hissutellen sillä vehkeellä. Noessa koko laite..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: jd6430 savupilvet
Ei muutako ohjelmoitsija paikalle ja egr kiinni..

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: jd6430 savupilvet

Ei tuollaista havaittu vielä ekassa tuhannessa tunnissa, kollega kertoili enemmän ajetussa että venttiili jumii (puhuikohan jäätymisestä  :o) mutta en ole koskaan sen nähnyt tupsauttelevan. Harmaata tuo oma sen sijaan puskee silloin tällöin, olen päättänyt olle huolestumatta asiasta.  ::)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: jd6430 savupilvet
hissuksiin.. pääasiassa tuolla kiskotaan 3m catrosta, 3m jukoa, 5m vädestadia ja talvella starkin al3400 alueauraa.. mikään noista ei tuolla koneella ihan tyhjäkäynnillä kulje.. että kylläpä sille löylyä annetaan ihan tarpeeks. Tuo auraus noista hommista on ainoa missä tuo savutemppuilu ottaa pattiin. mäessä kun tuupataan savut pihalle niin tunne on kun ajais päin seinää. Ensimmäinen egr teki tuolle koneelle kaasun löysätessä yskimisreaktion, liekkö tämä toinenkin jo sitten tiensä päässä..

Tuo egr:n kiinnilaitto on kiinnostanut jo pitemmän aikaa. siitähän kaikkien kirjoituksien perusteella ei tunnu olevan kuin hyötyjä, mutta onkohan asia oikeasti näin? samalla toki vois tehä tehonlisäyksen mutta paljonkohan tuolle uskaltaisi potkua lisätä?

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: jd6430 savupilvet
Miten paljon traktoreissa menee ilmaa egr:n läpi?  Vaikuttaako vetoihin noin huomattavasti.
Autoissa tais egr:lle olla aika ohkaset letkut/putket että ei välttämättä sen takia vetoihin juuri vaikutusta vaikka olis auki/tukossa tms. ?

Mutta ilmaahan tuo ei saa jos mustaa hönkii, voisko ahtojen noustessa jostain liitoksesta laskea imuilmaa ulospäin, jolloin ei ahtoja ja mustaa pukkkaa. Halkeama liitosletkussa tai vastaavaa. Tuli vaan mieleen ::)

aretus84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 278
Vs: jd6430 savupilvet
Mutta ilmaahan tuo ei saa jos mustaa hönkii, voisko ahtojen noustessa jostain liitoksesta laskea imuilmaa ulospäin, jolloin ei ahtoja ja mustaa pukkkaa. Halkeama liitosletkussa tai vastaavaa. Tuli vaan mieleen ::)

Niin tuo letkujen juttukin on käynyt mielessä, mutta eikös sen pitäisi sit tehä sitä savutusta aina eikä vaan sattumanvaraisesti. vetotilanteessa tosiaankin tuntuu kun turbo häviäis kokonaan pelistä ja voima loppuu siihen paikkaan. Ja yhdistävä tekiä tuohon hommaan on että yleensä aina kun se on tuota tehnyt on ollut lusikka lattiassa. Sillä ei sitten sen suurempaa merkitystä ole että onko tuo kone rasituksen alaisena vaiko ei. Samanlaisen savupilven se saa aikaiseksi vaikka ajaa tyhjiltään maantiellä.

Voisikohan tuola softapuolella sitten olla jotain häikkää, puskee liikaa löpöä koneeseen tms? tai vastaavasti puskee ilmaa löpön seassa koneeseen. Nuo jd:n polttoaineputket näyttää olevan ihan täyttä *skaa. vasta vaihdoin toisen lauhduttimelle menevän putken kun löpö haisi pihalla.. no nyt eilen kun kävin koneen alla niin koko runko on löpön peitossa, eli taas se vuotaa jostain ilmeisesti tälläkertaa sieltä lauhduttimelta  öljykorkin kohdille liittimeen tuleva putki on suhana.

edit:
Tai sitten vähän useampikin putki on sökönä.. tuo polttoainepumppu jurskahtelee niinkun se vetäis ilmaa väliin, ja on yltäpäältä löpön peitossa, mutta mitään järkevää paikkaa en lampulla nähnyt että mistä se vuotaa. Kertokaapas fiksut, miten tuonne moottorin ja rungon väliin pääsee jotain tekemään? nostamalla moottorin pois?  :o

Viimeksi muokattu: 08.02.14 - klo:15:34 kirjoittanut aretus84

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: jd6430 savupilvet

 Avaamalla M8 mutterit siitä runkopalkin päältä, niin saapi siirtopumpun nostettua pois kätköstään. Onko mitään vikakoodia ilmennyt?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

commonrail

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: jd6430 savupilvet
John Deere huoltoon ja  JD Advisor  testeri koneeseen kiinni.    Traktori  dynamometriin kiinni ja kuormitustesti päälle.   
Todennäköisesti  viat saa korjattua nopeasti.   Kun traktori kunnossa  ohjelmointi  samantien.     Netti auki ja hakusanalla " lastutus"
löytyy monta ohjelman tekijää. Suosittelen Suomalaista  pajaa.

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti

klapikalle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: jd6430 savupilvet
Onkos kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia näistä 30 sarjan koneista. Ajaessa putkesta tulee välillä ulos putken täydeltä mustaa savua ja samalla koneesta tuntuu katoavan voimat pois, tätä tapahtuu välillä jopa muutaman minuutin välein tai sitten kerran pari päivässä. Joskus huollossa valittelin asiasta niin kuului kuulemma asiaan kun kone puhdistaa egr venttiiliä. Nyttemmin olen sitten samaisesta huollosta kuullut ettei se nyt ihan normaalia välttämättä olekkaan.
Tuo temppuilu muistaakseni alkoi sen jälkeen kun takuuseen vaihdettiin tuo egr venttiili. Voisikohan tämä savutushomma jotenkin liittyä siihen?


On kokemusta yhdestä 6330 joka tupsautteli myös älyttömät savut tietyssä tilanteessa.
Ihan uudesta asti ilmeni tätä.
Sen sai helpoiten aikaan siten että, kevyehköllä tasaisella kuormituksella härnäsi kaasupolkimella. kierroksia koneessa tarvis olla siinä 1500-1700. tuntus siltä et joku moottorin ohjauksessa tökkis justiins siinä kohtaa. Ja kun sen pystyi haluttaessa aina toistamaan.


sittemmin moottori on ohjelmoitu ja tehoa lisätty,  en muista minkä firman toimesta. Mutta enään se ei savuttele.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: jd6430 savupilvet
Harmaata tuo oma sen sijaan puskee silloin tällöin, olen päättänyt olle huolestumatta asiasta.  ::)
Mun 6920s työnsi kunnolla valakiaa/harmaata kun oli suuttimet jumissa. Alkuun varotteli tuprautuksilla.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

montöör

  • Vieras
Vs: jd6430 savupilvet
Alkaa tuntua vahvasti siltä, että sinisellä
ajo onkin yhtä juhlaa. Onneksi? JD myyjää
ei pahemmin kaupanteko kiinnostanut. :)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: jd6430 savupilvet
Harmaata tuo oma sen sijaan puskee silloin tällöin, olen päättänyt olle huolestumatta asiasta.  ::)
Mun 6920s työnsi kunnolla valakiaa/harmaata kun oli suuttimet jumissa. Alkuun varotteli tuprautuksilla.

Tuo on vähän koominen kun joskus tuprauttaa esimerkiksi silloin kun on lähdössä liikkeelle ja siirtää vaihdevivun pykälään.  ::) Huolto ei vikaa löytänyt ja pitkä takuu joten hanaa..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä