Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 50

Viestit - oltsik

propionivilja käytössä. suhtautuisin hyvin varauksella mihinkään järjestelmiin joissa on automatiikkaa. ainakin jos ajatus olisi säilöä märkää viljaa kuivauskuluja vättääkseen. kostea propionisäilötty vilja holvaa ja jumittaa, sisältää olkea mikä keräytyy ruuveihin tms. meillä myllyn päällä hyvin kapea ja korkea säiliö jolloin ei holvaamista ja suoraan alta apevaunuun pienkuormaimella niin tälleen homma on skulannu, ja toisaalta viime vuosina on saatu viljat. 20 kosteudessa säilöön jolloin vilja on helpommin käsiteltävissä.

ja muutenkin niin kuin edellä kirjoitettu, propionisäilönnästä tulee helevetin kallista kosteuden mennessä n. 25. kuivurilla vaikka n. 20een ja sitten happoa jos tällaista mietit. ja säilyvyydenkin riskit kasvaa eksponentiaalisesti kun mennään raakaan ja yli 25 kosteuksiin...
Puhaltimiin käsiksi pääsy on perseestä niinkuin yllä jo sanottu(penkki pois tms) niin pitkälti siksi kyselin että voisko se olla jokin muu mikä prakaa. Kun noi ohjainlaitteet maksaa niin pirkuleesti niin sitä vain vähän yritin tiedustella että onko niitä kellään hajonnu. Puhaltimet puhaltaa käytännössä samaan kanavaan niin niinhän siinä on voinut käydä et nyt pimeni toinen jolloin lakkasi tulo kokonaan, kone tuli käytettynä niin mistäs sitä tietää jos oli jo tullessaan ensimmäinen rikki. Kiitos kaikille avusta
Joo samat puhaltimet ja siellä alla. Mut voisko ne molemmat pimentyä samaan aikaan? Vai eikö vaan olla huomattu ensiksi toisen pimentymistä? Toisaalta siitä ohjainmodulista vissiin pitäisi vikakoodeja mitä ei ole ilmaantunut joten kai se on puhaltimista aloitettava
Kellään kokemusta mikä mahtoi pimentää 6630 premiumin sisäilman puhaltimen, ei siis höngi hyttiin millään asetuksella. Varaosakirjaa kattelin ja tässähän ei oo niitä vastuksia niin kuin vielä 20 sarjan koneissa vaan oikeistaan muuta en löydä kun itse puhaltimet ja sen puhaltimien ohjausyksikön varaosana...
Päälle 10 000 h ajetussa JD 6420 on vikana että ei meinaa kippi nousta kivikärrystä tai etukuormain nostaa paivampaa kauhaa jotka on ennen kyllä nousseet. Säätyvätilavuuksinen 96 l pumppu. Onko arvon raadilla käryä voiko olla muu kuin pumppu vain mennyt väljäksi käytössä, voiko olla jokin säätö mikä vaikuttaa?

Kiitos
Viimeisissä 10-sarjan ja ensimmäisissä 20-sarjan jonnuissa oli valmistusvikaa hydraulipumpun asentolukituksessa, tai jossain, en muista enää ihan tarkkaan...Vaihtoivat vielä tehdastakuuna noita juuttuvatilavuuksisia 2008. Itsellä hajosi sitten vuonna 2010... Ei auta putsaus tai hoonaus. Uutta pumppua vaatii. Rest in peace, loput osina. Hirveästi tuli kyllä kokemuksia john dear-vioista jo yhdestä vekottimesta. Oli kyllä paska traktori... :'(

Tismalleen sama vika korjaantui 2004 vuosimallin 6420sta hydraulipumppua vaihtamalla. Pieni tappi joka kääntää pumpun "kulmaa" jumittaa, ei voi korjata kuin vaihtamalla koko pumppu.
JD 6420, alkupään ei-commonrail koneella. Ei nosta lämpöjä. Maantieajossa paalikärryn kanssa jaksaa paremmin nostaa lämmöt normaaliksi mutta nopeasti laskevat nurkka-ajossa kotona.

-Termostaatti vaihdettu
-Vesipumppu vaihdettu
-Kansipahvi vaihettu jokunen tuhat tuntia sitten.
-Ei syö nestettä eikä myöskään lisää öljymääräää:)

Mikä ihme voisi moista tehdä?

Pikainen kysymys: ONko kukaan säilönyt propion -hapotettua viljaa suoraan ylivuotisen viljan päälle ilman että välissä on esim aumamuovi? Kysymys on siis kokojyväsäilönnästä suoraan kasaan eikä mistään murskeviljatouhuista.

Vanha isäntä oli vähän sitä mieltä et ei sais laittaa vanhan päälle uutta ilman kalvoa välissä mut se kalvo on aika ongelma kasaa purkaessa pienkuormaimella.
Laakerin lämmityksessä ei pidä hätäillä. Sisäkoolia jos liian nopeaan lämmittää liian lämpimäksi saa laakerin pilalle, sisäkooli painautuu laajentuessaan viilempiä ulkokoolin paikallaan pitäviä vierintäelimiä eli kuulia tai rullia vasten ja painaa vierintäkehälle jäljet -> aika pian entinen laakeri. Lämmön pitäisi noin niinku teoriassa keritä johtua ulkokehällekin asti että sekin laajentuisi.

Eikä missään nimessä lähellekkään punahehkua jo pelkästään laakerin lämpökasittelyjen takia, sanotaanko et jos lämmittäs induktiolämmittimellä niin siinä vaiheessa kun kuivan laakerin tehdasrasvat lähtee vähän höyryämään niin se on passeli. Kaasulla jos lämmittää niin tosiaan joku sormia poltteleva on sopiva.

JD 6610 Premium malli on nyt keväällä peltotöissä pukannu liian lämpimien peräöljyjen merkkivaloa. Onko aavistusta mitä mahtaisi olla?

Käytännössä vilkuttelu on suht satunnaista, valo syttyy pellolla ihan kevyissäkin töissä(apulannan levittäminen), ei välttämättä kestä pitkään ja sammuu aina lopulta maantiellä vaikka vetäisi painavaa lantakuormaa...

Luin jostain et vois olla kannentiiviste, miten sen hajoaminen voi vaikuttaa peräöljyjen lämpenemiseen?

Tästä oli joskus puhe mut en millään löydä siitä enää keskustelua:

JD 6610stä alkaa olemaan se mittariston nestekidenäyttö siinä kunnossa et ei näe esim tuntimäärää niin oliko sille joku elektroniikkaseppä joka näitä korjas? Ei viittis koko mittaristoa uusiksi laittaa...
Millä voiman siirrolla tämä 15-12 vaunu mahtaa olla?

Siis se 2 kelainen pystymalli, se perusmalli. kelojen korkeus sama kuin 16-12 joten uskon että on sama kuin siinä. Tarkemmin en osaa sanoa.

Hankala tuota nyt on mistään muusta haukkua kuin konseptista. 1-akselisuus on meistä aika iso rasitus tieverkolle sanoivat mitä tahansa myyjät ja tuo on kyllä ihan muutaman vuoden kokemuksella havaittu. Sitä kannattaa miettiä näitä miltä tahansa valmistajalta ostettaessa. Valtion hiekkateille ei enää rahaa anneta kunnostukseen ja porukan teilläkin on aika hankalassa asemassa alkaa rahaa kinuamaan tieverkon parantamiseen jos kaikki muut ajelee henkilöautoilla:)

Ketju: Sitä varmaan jostain saattais löytääkin(mm certex toimitti ketjut ryssään mallikkaasti) mut en en edelleenkään usko et siinä on mitään hyötyä - ketjuissa on hitsatut laput kolien kiinnitykseen joten jos jostain löydät käypäsen lujan eli karkaistun ketjun -> joudut sitä itse hitsaamaan jolloin ainakin ne lenkit ei ole enää sitä lujaa...
 
Muutama huomio Jentilin 15-12 vaunusta.

+Levitysjälki ihan hyvä päälle 12 m tollasella emo/sonnipaskalla oljella kuivitettuna. Olki luokkaa 10-15 cm pitkää. Ja on se profiilikin suht tasanen, pienellä limityksellä viimestään saa sillee et ei jäljessä huomaa epätasaisuutta. Taidettiin alussa jopa ottaa osa niistä lapioteristä pois kun levitti liikaa sivuille eikä taakseen

+Se takuu on ihan hyvä. Kulmavaihteen paukahdus alla ja muistaakseen 2 päivän seisokki ja koko kulmavaihdepaketti uusiksi alla...

-Kuutiotilavuus ei ole kyllä sitä mitä lupaillaan. Muistaakseen toi tehtaan merkitsemä koko on ilman peräporttia ja kukkukuormalla jolla näitä myydään ranskassa kai paljonkin -> voit ottaa kuution kaksi pois nimellistilavuudesta. Vaikka tekisit kukkuakin.

-Kulmavaihde tosiaan paukahti toisena keväänä. Saattto olla omaakin syytä

-Mut ehkä yks mikä ei tule mieleen -> 1 akselisuus käy kyllä tieverkon päälle. Tätä ennen ajettiin ehkä kuution pienemmällä ryssäläisellä ilman painumia tiessä. Nykyinen vaunu kyllä keväällä märillä tiepohjilla saa penkat leviämään ja ojat pienenemään ja rummut koville. Ollaankin yritetty minimoida tieajoa porukan teillä.

-kyyllä se pohjakuljetin venyy. Mut mitä sillä on väliä, onko se vaikka 1000 euron ketjukustannus vaikka viidenkin vuoden välein mikään kustannus jos vaunustaan maksaa luokkaa 50 tonnii...
Tuli hommattua McHale Fusion2:n ja olis tarkotus sovittaa se vähän piristetyn JD 6610 taakse. koska vetokoneen tehoreservi ei ole hääppönen(130 hp) halu on kova säästä kaikki likenevä teho tappitehoksi joten hydraulitehon säästämiseksi haluan kytkeä paalaimen traktoriin powerbeyond liittimen kautta niinkuin ohjekirjakin suosittelee. Eli paalain itse ohjaa traktorin säätyvätilavuuksista pumppua ja ottaa vain tarvitsemansa öljyn.

Mutta JDssä ei ole powerbeyound -liitintä ja tuntuu olevan huoltomiehilläkin erinäkemyksiä mitä vermeitä tarviin. Toisen mukaan pelkkä signaalilinja pumpulle riittää ja painelinja josta kone ottaa öljynsä kytketään johonkin traktorin omista venttiileistä. Toinen sanoo et tarviin sekä signaali- että painelinjan asentaa eli paalain saa öljynsä erillistä linjaa pitkin traktorin omien venttilien ohi.

Eli miten te olette arvon kommentoijat kytkeneet Fusion paalaimet powerbeyondiin ja kuinka monella liittimellä? Jos kytkette traktoriin omiin lohkoihin painelinjan niin missä asennossa on traktorin venttiili, kellunnassa vai missä?

Olli
joillaan on vain vara.. ei tollasessa kyllä mitään järkeä ole..
Sivuja: [1] 2 3 ... 50