Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe propion säilötyn viljan säilöntä viime vuotisen päälle  (Luettu 2246 kertaa)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Pikainen kysymys: ONko kukaan säilönyt propion -hapotettua viljaa suoraan ylivuotisen viljan päälle ilman että välissä on esim aumamuovi? Kysymys on siis kokojyväsäilönnästä suoraan kasaan eikä mistään murskeviljatouhuista.

Vanha isäntä oli vähän sitä mieltä et ei sais laittaa vanhan päälle uutta ilman kalvoa välissä mut se kalvo on aika ongelma kasaa purkaessa pienkuormaimella.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
on laitettu ja ei mun mielestä mitää onkelmaa? ainut on että viime vuotisten väkisin puintien seurauksena vihreitten säilömisraja tuli vastaan, mutta ei liity tohon sun asiaan.. muutenhan se on helppoa ja hauskaa ;D
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

KemikaaliAli

  • Vieras
laita ainaski reilusti alkuun propionihappoa tai kastele hpolla se vanhan viljan pinta,muivikalvo vissiin paras

Juu, tuallaissi taval minäki tein, happoa pinta kastelukannul.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
nyt täytyy kysyä että miksi muovi väliin? ja entäs mikä taika tuolla hapolla kastelemisella on?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

mah

  • Vieras
Sen verran kokemusta propionisäilönnästä, että luulen tuolla muovilla juurikin saatavan sen homekerroksen siihen väliin. Itse en muovia laittaisi. :-X