Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5

Viestit - ansseus

Oliskohan kellään tietoa Karinaisessa PeeTeeTuotteella joskus 80-luvulla valmistetusta ko. lietevaunusta,pitäs löytää jostain lautasventtiili,eli siellä säiliön yläpuolella imu-ja puhallusputkessa on sellaiset jousikuormitteiset kumiläppätiivisteet messinkitangossa. Imupuolen putkesta koko venttiili puuttuu kokonaan vai onko siinä milloinkaan ollutkaan sitä kun käytettynä vaunun ostin niin en tiedä
Sen verran selvisikin että toisessa putkessa ei alunperin ole venttiiliä kun ei imupuolella tarvitse.Toinen putki on sekoitusta varten ja siinä täytyy venttiili olla että ei ala sekotusputken kautta imemään.
Oliskohan kellään tietoa Karinaisessa PeeTeeTuotteella joskus 80-luvulla valmistetusta ko. lietevaunusta,pitäs löytää jostain lautasventtiili,eli siellä säiliön yläpuolella imu-ja puhallusputkessa on sellaiset jousikuormitteiset kumiläppätiivisteet messinkitangossa. Imupuolen putkesta koko venttiili puuttuu kokonaan vai onko siinä milloinkaan ollutkaan sitä kun käytettynä vaunun ostin niin en tiedä
Kyllä ne kusivehkeillä rahastaa osaa ainakin täällä suomenmaassa.Viranomaiset pakottaa ensin pykälillään käyttämään/pitämään kunnossa laitteet ja varaosakauppiaat käyttää tilannetta sitten hyväkseen tyyliin varaosahinnoilla ei  mitään ylärajaa.Jos tuollaista rakua ite olisin hankkimassa niin tuo ureahärpäkkeiden poisto minulla edesauttais ostopäätöstä.
turkkilaiset ei jaksa tehä loppuun asti..   pitäs joku saku olla vahtimassa...
No eihän ne teekkään sitä loppuun asti vain pelkän valun. Koneistus sitten Linnavuoressa.
Aikoinaan uutena A93 vallu oli mulla,niin perä oli kuulemma Turkissa kasattu.Häiriön yhteydessä, eli kun ulosoton vipua hytissä ei saanut liikkumaan 750 asentoon ollenkaan, niin samassa yhteydessä paljastui perälaatikon avauksessa että perässä oli kasattu jokin tappi väärinpäin joka olisi aiheuttanut lähitulevaisuudessa pakan palamisen
Eikö täällä lueta autoalan lehtiä koskien näitä hybridejä? Esim. Tekniikan Maailma lehdessä oli taannoin silmiä avaava juttu näiden hybridien kestävyydestä Suomen oloissa.Jutussa oli näitä hybridiautoja työkseen korjaava/huoltava korjaamoyrittäjä,joka vastasi toimittajan kysymykseen että kannattaako käytettyä hybridiä ostaa,niin lyhyt vastaus oli: ei kannata.
Tietysti uudella autolla takuuaika olemassa,niin lienee tuo aika kukkaron kannalta turvallista hybridi omistaa,mutta ei muuten,arveleisin
Eihän täällä taida olla kuin yksi joka myöntää hairahtuneensa hybridiin ::)

Kai täällä on useita uudehkon auton omistajia. Useimmilta automerkeiltä ei enää saa muita kuin täyssähkäreitä tai hybrideitä. Siis joko kevythybridejä tai plugareita. Pitäiskö päätellä että pitäisi vältellä kaikkia muita uusia autoja paitsi sähkäreitä? Monen foorumilaisen mielestä kyllä, vielä useamman mielestä ei. Olisko totuus vähän monimutkaisempi.

Haapalako tuossa iltalehden, siis TM:n jutussa oli asiantuntijana? Tuttu ja osaava mies mutta osittain ontuva argumentointi kun plugaria moititaan pienen akun takia mutta kevythybridi ei kaipaa moitteita vaikka akku on paljon pienempi. Sehän vasta kuormittuu kun on jatkuvasti tyhjä ja taas täyteen ladattu. Vai olisko vaan kokemukset ensimmäisen sukupolven plugareista kun heille ei vielä uudemmat tule.
Juu Haapalan Jesse ja TM nro 20/24
Eikö täällä lueta autoalan lehtiä koskien näitä hybridejä? Esim. Tekniikan Maailma lehdessä oli taannoin silmiä avaava juttu näiden hybridien kestävyydestä Suomen oloissa.Jutussa oli näitä hybridiautoja työkseen korjaava/huoltava korjaamoyrittäjä,joka vastasi toimittajan kysymykseen että kannattaako käytettyä hybridiä ostaa,niin lyhyt vastaus oli: ei kannata.
Tietysti uudella autolla takuuaika olemassa,niin lienee tuo aika kukkaron kannalta turvallista hybridi omistaa,mutta ei muuten,arveleisin
Kai ne nuo merkkivaraosat ovat hintavampia ja alennusta ei tiskiltä kysyttäessä heru, kun hinnoista täytyy jakaa provikat aina huoltomiehelle ja vuoden lopuksi vielä kaikista huoltomiehen kautta menneistä osista uusi lisäprovikka,olen kuullut.Oikaskaa jos olen väärässä
Onko porukalla kokemuksia noista pienistä N4 malleista? Etukuormaajakäyttöä enimmäkseen,vieläkö turbiinikytkin puoltaa paikkansa?
Löytyy kolmipytty N103
Kyllä kait tuo mallin aikasempi versio N103 vm-16 on ainakin etukuormainkäytössä kätevä ollu,4000 tuntia ajellu ja turhat hömppäpakokaasukierrätysvermeet kun poistettu,niin tuntikulutus tippunu 15% ja tehot nousi 111hv -> 145hv
ja herää kysymys kuin paljon se kone onkaan kehittyny tuosta kymmenen vuotta vanhasta?   ja onko parempaan suuntaan?
No ainakin joku turvahömppä on viety pitemmälle,täytyy varmaan puhaltaa pilliin ennen paaluun aloitusta...
Voisi acgokin ottaa mallia,niin saisi ehkä järkeä varaosien nykyhintoihin(ainakin suomessa).Tosin taitaa suomessa olla vaikeaa sillä mistä sitten löytyisi lisärahoitusta suolahtelahtelaisten johtotason miljoonapalkkojen maksuun ja nousisiko merkkihuollon taksatkin jos jäis varaosista saatu lisämyyntihillo 20% saamatta merkkihuoltajilta sen vuoksi jos jostain muuta kautta varaosat asiakas löytäis

Quality Tractor Parts LTD.
https://www.qtponline.com
Mistähän hintalaput näkyis tuolla sivulla
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Palms
: 04.09.22 - klo:18:56
Nyt hankkija mainostaa innolla kronoksen metsäkoneita. Onko palms vielä 2merkkinä heillä?
Kuulin jostain että iisalmen farmiforestille menis
Kertokaas ulkomaisia traktorien varaosakauppoja nimeltä kun kerran vauhtiin pääsitte.Varsinkin valtran varaosat kiinnostais kun ei kehtais maksella esim.suolahden pääpomon 60 tonnin kuukausipalkkaa varaosien hintalisänä
Minulla olis joutilaana Songen teleskooppi työntövarsi
Onko muilla käyttökokemuksia näistä viime vuonna markkinoille tulleista ns.neljännen sukupolven pumpuista.Meikä meni ostamaan Bossilaisen,puoli vuotta meni kun vikakoodia pukkas.Meni sitten ulkoyksikkö takuuna uusiks.
Nyt sitten huomasin että lämppärin AUTO-asento ei tarkoitakkaan käytännössä sitä,että se pitäisi sisälämpötilan vakiona esim.21 asteessa.Tämä kävi ilmi kun aurinko porotti ikkunasta huoneen +25 asteeseen ulkolämpötilan ollessa +10 astetta.Jäähdytys ei mennytkään automaattisesti päälle vaikka säädetty oli sisälämpötilaksi +21.Ohjekirjasta sitten lukemaan ja myöhemmin maahantuojalta tarkistamaan,niin jäähdytys on mahdollista AUTO-asetuksella vain,jos ulkolämpötila on vähintään +18 astetta.
Kokemuksia muista merkeistä että löytyykö samanlainen pöljyys muistakin näistä uusimmista versioista.Tiedän että vanhemmissa malleissa täytyy kytkeä AUTO-asetus pois päältä  esim. leivinuunin lämmityksen yhteydessä.Tämä ominaisuus olisi pitänyt näihin uusimpiin versioihinkin säilyttää.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5