Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5

Viestit - ansseus

Kai ne nuo merkkivaraosat ovat hintavampia ja alennusta ei tiskiltä kysyttäessä heru, kun hinnoista täytyy jakaa provikat aina huoltomiehelle ja vuoden lopuksi vielä kaikista huoltomiehen kautta menneistä osista uusi lisäprovikka,olen kuullut.Oikaskaa jos olen väärässä
Onko porukalla kokemuksia noista pienistä N4 malleista? Etukuormaajakäyttöä enimmäkseen,vieläkö turbiinikytkin puoltaa paikkansa?
Löytyy kolmipytty N103
Kyllä kait tuo mallin aikasempi versio N103 vm-16 on ainakin etukuormainkäytössä kätevä ollu,4000 tuntia ajellu ja turhat hömppäpakokaasukierrätysvermeet kun poistettu,niin tuntikulutus tippunu 15% ja tehot nousi 111hv -> 145hv
ja herää kysymys kuin paljon se kone onkaan kehittyny tuosta kymmenen vuotta vanhasta?   ja onko parempaan suuntaan?
No ainakin joku turvahömppä on viety pitemmälle,täytyy varmaan puhaltaa pilliin ennen paaluun aloitusta...
Voisi acgokin ottaa mallia,niin saisi ehkä järkeä varaosien nykyhintoihin(ainakin suomessa).Tosin taitaa suomessa olla vaikeaa sillä mistä sitten löytyisi lisärahoitusta suolahtelahtelaisten johtotason miljoonapalkkojen maksuun ja nousisiko merkkihuollon taksatkin jos jäis varaosista saatu lisämyyntihillo 20% saamatta merkkihuoltajilta sen vuoksi jos jostain muuta kautta varaosat asiakas löytäis

Quality Tractor Parts LTD.
https://www.qtponline.com
Mistähän hintalaput näkyis tuolla sivulla
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Palms
: 04.09.22 - klo:18:56
Nyt hankkija mainostaa innolla kronoksen metsäkoneita. Onko palms vielä 2merkkinä heillä?
Kuulin jostain että iisalmen farmiforestille menis
Kertokaas ulkomaisia traktorien varaosakauppoja nimeltä kun kerran vauhtiin pääsitte.Varsinkin valtran varaosat kiinnostais kun ei kehtais maksella esim.suolahden pääpomon 60 tonnin kuukausipalkkaa varaosien hintalisänä
Minulla olis joutilaana Songen teleskooppi työntövarsi
Onko muilla käyttökokemuksia näistä viime vuonna markkinoille tulleista ns.neljännen sukupolven pumpuista.Meikä meni ostamaan Bossilaisen,puoli vuotta meni kun vikakoodia pukkas.Meni sitten ulkoyksikkö takuuna uusiks.
Nyt sitten huomasin että lämppärin AUTO-asento ei tarkoitakkaan käytännössä sitä,että se pitäisi sisälämpötilan vakiona esim.21 asteessa.Tämä kävi ilmi kun aurinko porotti ikkunasta huoneen +25 asteeseen ulkolämpötilan ollessa +10 astetta.Jäähdytys ei mennytkään automaattisesti päälle vaikka säädetty oli sisälämpötilaksi +21.Ohjekirjasta sitten lukemaan ja myöhemmin maahantuojalta tarkistamaan,niin jäähdytys on mahdollista AUTO-asetuksella vain,jos ulkolämpötila on vähintään +18 astetta.
Kokemuksia muista merkeistä että löytyykö samanlainen pöljyys muistakin näistä uusimmista versioista.Tiedän että vanhemmissa malleissa täytyy kytkeä AUTO-asetus pois päältä  esim. leivinuunin lämmityksen yhteydessä.Tämä ominaisuus olisi pitänyt näihin uusimpiin versioihinkin säilyttää.
Tämän päivän maaskarissa juttua että hankkijalta sais yaran suomessa tehtyä
Oletteko jo kyselleet minkälaista hintaa firmat maksaa hankintapuulle? Iisvesi lupasi 30€ kuiduista ja 60€ tukeista🤪 järkytyin niin en muilta vielä ole kysellyt🤪
Pölkky kut 63€ ja mät 62€ heinäkuun lopulla kysytty tarjous ja tehty sopimus,nykyisin varmaankin vähemmän.Metsägrouppi perustel kuidun vakioperushintaansa 29€ ilman hinnannousuja sahoiltaan tulevalla hakkeella jota tulee tukin suuresta sahausmäärästä johtuen paljon
Hyvin pitkälti ainakin itse olen siirtynyt Viiman Erikoisrasvaan, joka on myös litiumkompleksisaentimella ja muutenkin ominaisuuksiltaan hyvin lähellä Mobil XHP222, ainoastaan halvempaa.

Muutama prässi on käytössä, yhdessä kaivurin mukana kulkevassa taitaa olla vielä kalsiumpohjaista. Veden kesto tietenkin tuolla hyvä. Harkinnassa on ollut siirtyä vielä pykälää parempaan synteettisellä perusöljyllä ja vismuttisaentimella tehtyyn rasvaan. Tuota rasvaa kuitenkin menee vain muutama laatikko vuodessa, ei ole hintakysymys. Jos hyvällä rasvalla ja tiheällä rasvausvälillä säästää yhdenkin laakerin vaihdon olen tyytyväinen. Ei se ainakaan pahasta ole käyttää laadukkaita voiteluaineita.

Ihmettelen miten paljon Universalia kannetaan koneisiin edelleen kaupoista ulos.

Ostin minäkin paketin Viima erikoisrasvaa EP-2, onko tästä vihreästä eväästä minkälaista kokemusta raatilaisilla jokapaikan rasvana.Myyjä  kertoi sen olevan alkuperäisrasvana Volvolla käytössä
On alkanut vallusta N103 hiipumaan etukuormaimen nostonopeus erityisesti pienillä moottorin kierroksilla joten lienee tullut kulumaa 90 litran hydepumppuun.Huoltomies väitti että nykyisin ei saa enää varaosia pumppuun vaan pitäs ostaa kokonaan uusi jota en nyt ihan heti usko.Eli mistäs ensiapua pumpun tiivisteiden uusimiseen voisi kysellä,tietäskö joku ja riittääköhän pelkkä tiivisteiden vaihto
Trimassa semmonen läpimenevä kauhankääntösylinteri. Yläpään putkessa olevasta pikkureijästä tiputtaa. Onko kellään kokemusta korjauksesta. Yläpään stefa ilm vuotaa, mutta miten saa vaihdetuksi, kun purettavissa vain alapäästä.
Minulla kävi kuluneiden tiivisteiden takia ihan korjaamossa asti,siellä meni aukastessa kierteet sylinterin päästä,sorvarihommia tuli ja lisäkustannusta törkeen kalliiden tiivisteiden lisäks,liekkö ollu muistaakseni 160 ekua pelkät tiivisteet kun ei ihan tarvikkeena ollu erikoisen mitan takia. Toinen korjaaja sano että aukastessa pitäs turparuuvi kuumentaa niin kuumaks että sylki pinnalla kuplii ennenku menee aukasemaan.
Pääsee kyllä, tulee suojausvaroitus, tms... , klikkaa kuvakkeen
Sivusta hiirellä, pääsee jatkamaan.....
Ei oikein tästä pääse...    http://eame.agcopartsbooks.com/PartsBooksE/login.aspx?region=EAME
Sivuja: [1] 2 3 ... 5