Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5

Viestit - ansseus

eiks marjakangas tuo italiasta nuita osia?     itellä pitäs ettiä lämppärin moottorin katkasija.   sellanen jossa on liittimet ulospäin eikä päällä...     kuha joutas kahtelemaan.   entinen on niin sökö et ei toimi kuin täysillä..

Marjakankaasta sen verran että kerran tilasin sieltä hydepumpun tähän 80-90 fiiattiin,mainitsin tilattaessa että jos rexrottina sellainen olisi,ja kun siellä sellainen kuulema oli, niin tilaus tulemaan.Sitten kun tilaus tuli niin kovin näytti pumppu samalta tarvikepumpulta mitä ikh:ssakin silloin myivät n.190 ekulla.Erona oli vaan marjakankaan laskussa oleva pumpun hinta"rexroth-lisineen" 280 €. Soittelin sitten sinne että tarvikettako yritätte myydä rexrothin sijasta niin vähän aikaa asiaa selvitettyään selitys oli että peijakas kun on nyt sattunu virhe,on näköjään tullu otettua väärältä hyllyltä pumppu,pannaanko oikea rexrotti tulemaan? Siihen minä että ei kuule tarvitte enää, perutaanpa kaupat...
Onko jäähdyttäjän korkki kunnossa. Ei oikein vesi nouse hytin kattoon, jos korkki falskaa.

Mulla kans 80-90 fiiu ja tyhjäkäynnillä tai pienillä moottorin kierroksilla ei tule lämpöä.vasta maantieajossa korkeilla kierroksilla alkaa tulemaan.Oisko tuo syylärin korkki tosiaan syynä
Millä te hoidatte lumityöt?

Linko? Aura? Perälevy? Kola? Kauha?
Ekassa ala-talkin ruuvilinko + etukuormaimessa starkin siipikauha,toisessa kans ala-talkin ruuvilinko+etukuormain camionin  hammaskauhalla, kolmannessa varakoneessa oxsan v-linko 230 evo + etukuormain.Pääasiassa rivitalojen pihat/parkkialueet.

[/quote]Ei kai sitä tehoa ole pakko käyttää, vaikka sitä olisikin? Kulutus pienenee varmasti.

Mittasinpa pitemmältä aikaväliltä kulutusta,200 litraa riitti 42,5 ajotuntiin lähinnä maa-ainesten siirtoajoja
 2 vuotta vanha reilu tuhat tuntia ajettu valluni N103 H5 alkoi kärsiä oudosta moottorin yläkierrosten rajoittumisesta 1800 kierrokseen jotain varttitunnin ajon jälkeen.Ongelma hävisi aina vähäksi aikaa kun koneen sammutti(eli ilmeisesti joku muisti nollautui vähäksi aikaa) mutta aina se palasi kun jonkun aikaa koneella ajeli.Ekalla kertaa kun häiriö tuli niin näytti vikakoodia,joka liittyi pakokaasujen kierrätysjärjestelmään mutta viimeiset puoli vuotta ajeltuani koodia ei enää näyttänyt vaikka häiriö aina edelleen tulikin.
Lopulta nyt tympäännyin, ja sen sijaan, että olisin investoinut johonkin egr hömppä-ylihinnoitellun osan hankintaan,kutsuin optimoijan paikalle.Hänen kytkettyä piuhat koneen muistijärjestelmään ei vikamuistista kuitenkaan löytynyt merkkejä mistään häiriöistä mutta egr-puolelta katsottuaan löytyi tämän venttiilin vajaatoiminnasta kertova teksti, eli se ei muistaakseni avautunut tarpeeksi eli oli jotenkin jumissa.
No sittenpä tehtiin egr ohitus/poisto ja nyt moottori ottaa taas normikierrokset.Samalla säädettiin koneen alavääntö 407nm-->527nm ja tapista alkuperäinen 94 heppaa säätyi 128 heppaan.Koneen luonne muutui keveäksi käsitellä,käyntiäänikin tuntuu jotenkin pehmeämmältä kun keinotekoiset kuristukset ovat poissa.
Kommentteja raadilta olenko nyt tuhon teillä ja onko muilla ollut vastaavia kierrosongelmia.Eläkkeellä oleva vallun myyjä ainakin kertoi että voimansiirto vermeet on tässä koneessa samat kuin isoveljissään eli potentiaalia olisi kestää ainakin sillä puolella tuo tehon nosto.
Kyllä tuo tieajo sentään pitää koneen iskussa, outo on öljynkulutus kun ikivanhat ja paljon ajetutkaan eivät meillä vaihtovälillä lisää pyydä.  Oliko tämän koneen huolto-ohjelma 400h vai 500h öljynvaihtovälillä? Ja moottoriöljyssä tähän moottoriversioon riittävät luokitukset?
Epäilen jotain häikkää koneessa olevan,mutta onneksi takuuta vuosi vielä jäljellä niin kerkiää pitää kulutuksen nyt erityistarkkailussa.500 tuntia on öljynvaihtoväli ja öljynä valtran oma engine 10-30
Onko Valtra muuten ollu miesten töissä ollenkaan? Se on edelleen dieselmoottorin hyvinvoinnille tärkeää että sillä tehdään muutakin kun käytetään tyhjäkäyntiä puutavaranosturin kanssa.
Juu ei ole ollut raskaissa töissä ollut,toimenkuvana viime talvella lumitöitä rivaripihoilla ruuvilinko/siipikauha ja kesäaikaan peräkärrihommia,esim. maansiitoja maantienopeuksilla,mutta silloinkin kuormien painoina kohtuu 5-10 tonnia,eli ei nyt koville siinäkään joutunu oo.Tunneista iso osa siis tieajoa isoilla kierroksilla.
Elikkäs kone valtra N103 H5,tunteja 670 ja koneeseen piti lisätä 1,5 litraa öljyä että max.merkkiin asti pinta tuli.Muistelen myös että 0,5-1 litraa olisi pitänyt lisätä jo aikaisemminkin huoltomiehen toimesta 500 tunnin huollon jälkeen. Ei öljyvuotoja joten polttelee siis kaiken.Onko muilla minkälaisia kokemuksia moisesta.Ja onko olemassa jotain raja-arvoja normaalikulutukselle
Laitanpa huvikseni tänne etsintäkuulutuksen stefasta, mitat 75-59-5mm. Hinta nhk:lla n.85€  ja saksasta tulis n. 69 ekulla.Muualta suomesta ei tuota kokoa löydy. Oiskohan jollain tietoa jostain vielä muusta ulkomaisesta stefakaupasta.

Kuinka kriittinen paikka. 58 reiällä löytyy paremmin. Sisähalkaisija ei aina niin nuukaa. Jousta voi vähän höllätä myös. Onko paksuus oltava juuri tuo 5 mm?

Käy paksuutena max 7mm. Kiitosta Tontalle tuosta linkistä.
Laitanpa huvikseni tänne etsintäkuulutuksen stefasta, mitat 75-59-5mm. Hinta nhk:lla n.85€  ja saksasta tulis n. 69 ekulla.Muualta suomesta ei tuota kokoa löydy. Oiskohan jollain tietoa jostain vielä muusta ulkomaisesta stefakaupasta.
eiks noissa ole se valo koukulle jo vakiona?                  ja tuo jarut on kyllä moni muukin sanonu...

Ei se valo paljoo auta ku sattuu peilin ja koukun linjalle vielä ulosoton suojakotelon reuna..

Minä aina ensimmäisenä toimenpiteenä traktoria käyttöönotettaessa otan suojakotelon pois,turha varuste muutenkin vaikeuttaen akselin kytkentää.Kun kytken yleensä akselin kiinni silloin kun ulosotto ei pyöri :D.Tosin kotelo toimii hyvänä astintasona jos tarvitsee kurkotella avatusta takalasista koppiin.
Kolme kirjainta saa minun mielenkiinnon ohittamaan ko. mallisarjan eli SCR. Kun en halua maksaa turhasta rakun hintaa nostavasta ja ajan myötä huoltokuluja lisäävästä tekniikasta. Ja pienimmälle egr koneelle ei käyttöä.
Pitääkö olla kovakattoinen vai kelpaako pressu? Pressukattoisina näyttää olevan, kun googlaa.

Jaa enpä löytäny,laitatko linkin.En itse ainakaan löytänyt noilla kaikilla kolmella ominaisuudella olevaa,aina joku puuttui.Käy pressukattoinen
Koneet, laitteet ja tekniikka / Merikontti
: 20.03.16 - klo:14:34
Oisko kellään tietoa mistä löytyis käytetty merikontti jossa ominaisuuksina PW ja OT eli vähän normaalia leveämpi malli yhdistettynä ylhäältä avattavaan malliin ja vielä pitäis olla sisäkorkeutta katto paikallaan ollessa vähintään 240cm.Epäilen tosin että ei valmiina taida löytyä.
  On mulla tuo Oxsan evo 230 toista talvea käytössä,näyttäs toimivan jonkun sortin nuoskalla mutta ei sillä pahimmalla nuoskalla moitteettomasti.Tosin tuskin mikään v-linko toimii tuossa pahimmassa kelissä.
Ruuvilinko toisessa rakussa perässä,sillä ei mitään ongelmia lumen olomuodon suhteen. Näyttää näillä kahdella pärjäävän nykytalvissa joten joutaa jo yksi varakapine myyntiin,ostakaapa pois   http://www.tori.fi/pohjois-savo/Traktorin_uusi_lumilinko_22330054.htm?ma=1
Sivuja: 1 2 [3] 4 5