Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5

Viestit - ansseus

Megasarjan kone kyseessä, uutena aikanaan hankin, ajovoimanotto
Koneessa, passeli vetävän kärryn kanssa, nämä on niitä
Mallisarjaa jota melko huolettomasti voi vielä metsässä
Ajella uudempiin verrattuna.

Täytyy kysellä, josko vielä saisi forestin muunnosarjaa,
Agcoparts varaosasivustolla vilkaisin forestin kattoa,
Käytännössä kaikki menee uusiksi  hyttikehikon yläpuolelta.
Yritin mennä tuonne agcon varaosasivulle mutta eipä anna mennä vaikka yhteyden suojausasetukset katoin läpi
Tietääkö kukaan löytyykö vallu 134 aktiivin takasiltaan metsäkuormaimelle jalustaa muunlaisena kun jakelaisena? Kun ko. rakussa on tehtaan oma panssari ja metsämallinen pa-säiliö, niin jakelaiset ei käy ennenkuin riisuu nuo omat pois ja kaivaa kuvetta. Jakella kustantaa muutenkin vähän turhan paljon nuo vermeet, hinnat alv 0

   JAKE Metsätankki 255 L + Panssari    6890€
   JAKE Moottorin Panssari                          940€
   JAKE Etujousituksen Panssari                 830€
   JAKE Tutkan Siirtosarja                             440€
   JAKE Webaston Siirtosarja                       220€
       
Minä puolestaan ihmettelen tuota 50km laatikon puutosta,otettu takapakkia kehityksessä
Onkos kenelläkään kokemuksia uusista A malleista,ihmeen hilkasta ollut?
Oli minulla A 104 vm-18 keppivaihteinen.Hintapuolesta sen verran että kun oli esittelykone ja uudempi nappivaihteinen versio oli tulossa,niin hyvillä ehdoilla ostajan kannalta halusivat aikaisemmasta mallista eroon päästä.
Huomioita koneesta: ohjaamo tosiaan tilava ja hyvä näkyvyys.Sitten ominaisuuksia mistä en tykännyt ja lopulta pistin vaihtoon: nostolaitteesta oli tehty turvahömpötyksiin vedoten etana-liikkeinen, eli kun nostovarret alkoivat lopulta liikkumaan niin luonnottoman pitkältä odotus ainakin tuntui ja tätä ominaisuutta ei saatu nopeutettua huollossakaan.Kellotin kerran vetovarsien nostoajan liikesarjalla varret alhaalta ylös-vetokoukun laukaisu-nostovarret alas niin 20 sekondia toimitus kesti.Voi tuntua vähältä ajalta mutta verratkaapa vanhempiin koneisiin.
Outo ominaisuus oli sekin,että kun peräkärrin irrotin perästä ja tämän jälkeen eteenpäin aloin ajaa aikomuksena saada vetokoukku ylös takaisin lukkoon  niin koukku/vetovarret eivät nousseetkaan, vaan rakun liike piti ensin kokonaan pysäyttää että sain koukun takaisin ylös lukkoon.Insinöörisuunnittelun kukkasia siis,liekkö jo korjattu uudemmissa versioissa.
Sitten vaikka hydetuotto oli 98 litraa min,niin eihän se sitä ollut ainakaan käytettäessä takana lumilinkoa ja edessä etukuormainta jouhevasti samaan aikaan kuten lumitöissä tulee tehtyä.Eli koneen automatiikka poisti toisen hydepumpun takatyökoneen laskun/noston ajaksi käytöstä ja kun etukuormainta aloin nostaa tai laskea samoihin aikoihin niin johan oli vähän aikaa hitaat liikkeet ennenkuin viiveellä kytki automatiikka toisen pumpun taas päälle.Tätä edestakaisin pumppujen kytkemistä oli ihan jatkuvasti lumen siirtotyö pihoilla.
 Lisää koneen ominaisuuksista löytyy minulta vaikka kuinka,mutta tässä muutama ettei liian pitkiä sepustuksia tule.
Vielä sellainenkin näkökulma, että oliko nämä vikakohteet tiedossa vai sanottiinko, että tuo vuotaa ja tuo ei toimi ja korjatkaa tuo.

Vian paikallistaminen vie oman aikansa. Ja jos noita peruskorjauksia ja valonvaihtoja miettii, niin ei ainakaan rahasta kiinni ole aloittajalla, jos tuollaisia on vara teettää ulkopuolisella.

Ihan perus aikataululta näyttää. Tietenkin jos noissa valoissa nyt sitten jotain hassua on ollut.
Ovatko ne olleet hyllyssä vai pitikö niitä lähteä vähintään kaksoimiehityksellä hakemaan jostain Kiinasta jollakin hiasella.

Niin ja yksi todellinen törkeys on vaihtaa valaisimeksi joku vitu LED. Näkyy, mutta ei näe.

Homojen valoja. Ja lespojen kans.
Laitoin listan vioista mukaan eli ei ole tarvinnut niitä erikseen etsiä.Ja sen takia nuo valojen vaihdot kun korjaamon yhteydessä oleva myymälä myy vaikka minkälaista valoa ja sieltä kyllä löytyy suitsaitsukkelaan paikoilleen suoraan käypästäkin mallia tarvittaessa joten ajattelin että ei se nyt paljoa aikaa moinen vaihtotyö vie. Positiivista asiassa oli vain valojen hinta, 4 kpl 80 € alviton kun ihan perus ledit 9x3w tuli.Asennustyöstä sitten kopsahti 232 € alvitonta.
On kai mulla autossa ledit ja en tarvii lisävaloja märällä syksyn asfaltillakaan niin en ymmärrä oikein tuota näkökulmaas
Mikä noista on se kusetus kohta?
No ainakin entisten työvalojen irrotus(sivukiinnitysmallia) ja uusien valojen asennus tilalle näyttää äkkiä sellaselta.Enpä tiedä sitten kuinka paljon aikaa on vienyt paineilman käyttö pesurin letkun avaamisessa

Onko valoissa samanlaiset liittimet? Onko traktoriin jouduttu asentamaan uudet liittimet? Ovatko asennetut liittimet Deutsch, Superseal, vai mitä tyyppiä? Vai onko täytynyt käydä katon sisässä? En kyllä pysty ainakaan pysty moittimaan 4h kun en paremmin tiedä. Jos laitan hyvin JD:n xenon ballastit katon sisään, tai sitten heitän ne ballastit pois ja tavalliset tilalle täytyy katto ottaa irti.
On samanlaisen deutsit jotka näkyvissä lampun takasyvennyksessä.Kyseessä monia eri työvalomalleja varaosina myyvä yritys niin hyllyltä kyllä löytynyt suoraan käypänen entisen tilalle.
ite tiiän vain tuon nyykkärin kopin olevan tosi kiva nostaa.   johto ja letkuhässäkkä kopin etupellissä on kyllä masokistien suunnittelema.    tunteja kertyy helposti muutamalla sällillä.    ja kait nuo käyttää pienintä veloitusyksikköä ; tunti.        en enää nykyään ihmeemmin päivittele nuita tuntimääriä kun tietää mitä sällit tekee myös työajalla..
Vihjaatko että korjaamoillakin on  ns. nuorisotyyliin välillä aina kännyköiden räplyyteema käytössä töiden lomassa ;D
Mikä noista on se kusetus kohta?
No ainakin entisten työvalojen irrotus(sivukiinnitysmallia) ja uusien valojen asennus tilalle näyttää äkkiä sellaselta.Enpä tiedä sitten kuinka paljon aikaa on vienyt paineilman käyttö pesurin letkun avaamisessa
Siis 27 tuntia yhteensä työveloitusta?  Kolme kokonaista 8 tunnin työpäivää ja yksi aamupäivä suunnilleen. Paljonko olisit itse arvellut aikaa kuluneen näihin hommiin?  Ei tuo nyt niin hirmu suurelta ajankululta kuulosta, tosin itse olen Valmeteja remontoinut sen vähän mitä niitä hommia on tullut tehtyä, niin en NH:n rakennetta ja korjausten työläyttä tunne. Kuitenkin 14 vuodessakin ehtii jo moni paikka ruostua ja likaantua jumiin ja aiheuttaa ajankulua remontissa. Oliko kone viety huoltoon valmiiksi pestynä vai menikö pesuaikaa korjaamolla työveloitusten joukkoon?

Kyseessä puhtaana viety talvityökone,ei lannan kanssa milloinkaan tekemisessä ollut eikä nyt paljon tiesuolankaan.En nyt voi verrata itseni tekemänä työtunteja,oletan että merkkikorjaamossa on kaikki tietotaito+erikoistyökalut omasta edustamastaan  merkistään ja sen myötä hommat sujuu nopsaan ilman suurempia pohdiskeluja ja siksi tuon kopin kohotusta vaativan toimenpiteen takia veinkin rakun sinne.Nuo muut lisähommat sitten lisäilin tehtäviksi kylkiäisinä.
Onko muilla minkälaisia kokemuksia traktorin merkkikorjaamon työaikamenekeistä?Meikää kustiin silmään oikein lahjakkaasti perus nyykkärini vm -05 korjauksessa,ohessapa veloitetut tunnit:

- Ohjaamon nosto sen alla olevan rikkoutuneen jarruputken vaihtotöineen 10 tuntia
- Vetovarsien tunnustelija-akselin stefojen/laakerien vaihto, 3 tuntia
- Käsijarruvivun alla olevan merkkivaloanturin vaihto ja nelivedon merkkivaloanturin uudelleen paikoilleen asennus, 1 tunti
-Pesunestesäiliön letkun puhdistus tukoksesta,sekä etu-ja takatyövalojen 4 kpl vaihtotyö ledilampuiksi entisiin kiinnikkeisiin , 4 tuntia
- Etukuormaimen sovitteen tappien 4 kpl vaihto+puslien vaihtoja 12 kpl,  4 tuntia
- Etukuormaimen kauhankäännön sylinterien tiivisteiden vaihto + toisen sylinterin uuden  männän varren sorvausta/asennusta kun kierteet meni sököks sylinteriä avatessa,  3 tuntia
Kyseisiä korjauksia tehneet,joita tälläkin palstalla lienee, voinevat kommentoida.
Ai mikäkö korjaamo,no Iisalmen LH-Osa...

80-luvun Fiatagri 80-90 metsäohjaamomalleja jos löydät niin kannattaa tutkailla. Myös kulkee metsässä kun joka pyörä aidosti vetää!
Laittakaapa vinkkiä tulemaan missä moinen metsämalli olisi myynnissä.Sikäli tuttu kampe kun minulla tällä hetkellä semmonen on juuri metsäkäytössä mutta vakiolla kapealla ohjaamolla.Tasauspyörästön lukolle pitäis joku patentti kehitellä että ei tarttis päällä seisoa.Vaikkapa joku pikku sähkötoiminen sylinteri painamaan polinta.
On voinu aikasemminkin kyseinen aihe olla täällä,mutta kertokaas missä rakumallissa ois sellanen metsäohjaamo jossa oikeesti sopis istuin kääntymään taakse ilman mitään ratin siirtämisiä eteen.Vuosimalleina tulis kysymykseen jotain 1990-2010 ikähaarukka teholuokaksi riittäisi 80-120 heppanen 4 -pytty ketteryyttä silmälläpitäen,metsäkärrystäni kun löytyy napaveto rakua tarvittaessa työntämään.Myös sellainen 100% tasauspyörästön lukko luetaan eduksi että  kone ei muutu 2-vetoiseksi tosipaikan tullen.
Ruuvilinko ei tule kysymykseen, saapi pelätä kiviä.  Eli siis pitää olla lapasyöttöinen peli.

Minulla ruuvilinko ja joskus kivi sopii menemään torvesta ulos lumen mukana ja joskus lingosta(ei nivelakselista) murtopultti menee mutta nopeaa se on pultti vaihtaa siihen linkoon kun kopissa valmiina pultit ja 2kpl 13mm lenkkiavainta/räikkä. 2-3minuutin homma.Ainoa haitta lienee herkästi rasvaantuvat kädet kun ainakin talkkarin ruuvissa tuo pultti on rasvattavassa ristikossa ja puolikkaita kohilleen pyöritellessä pultin pujottamista varten likaantuu sitten.
taisi vielä olla että S, M ja L alustasta vain M (A104 ja A114) alustalle sai nuo pikavaihteet ja muut pysyy ennallaan
Ota vaikka N103H5 mieluummin jos valita täytyy.Itekkii taidan ruveta kahtelemmaan josko moiseen A104:n vaihdan.On totaalisesti pilattu turvallisuus hömpötyksillä esim. takanostolaite.Saa olla edestakaisin herättelemässä pakkonosto/laskunapeista että alkaa toimimaan ja huvikseni kellotin nostovarsien nousun ala-asennosta yläasentoon koukun aukasua varten ni pelkkä nostovarsien nostokin vei 15 sekondia aikaa että ylös nousi ja taas herättelyä napeista että saa alas lähtemmää ja yhtä hittaasti tietennii...
Mulla nyt 50 tunnin kokemus aikaisemmasta perusvaihde A104 mallista lumikoneena.Ainakin tuossa uudessa parempi käyttölogiikka etukuormaajan sähkötikussa.Pilarissa aikaisemmin ollut (kuten minulla),joutavanpäiväisellä lukolla oleva kuormaimen käynnistämisen keinuvipu on nyt viimeinkin tuotu oikeaan kohtaan eli tikun viereen ja on painonappi.Myös tuo kellunnan kytkeminen päälle ja pois on nyt viimein sellainen kuin se kuuluu olla.Laitoin tehtaalle 6 vuotta sitten jo postia että korjaisisivat tämän kellunnan käytön kömpelyyden,eli tikun sivunapista ensin painaminen/työntö eteen että menee päälle ja sitten taas kömpelösti kylkinapista taas painaminen samalla vetäen taaksepäin että kytkeytyy pois.Noh,tämä 6 vuotta siihen meni siis että keksivät tehdä kellunnan käyttämisestä nyt videollakin näkyvän.Tällaista toimintatapaa heille silloin jo tekstailin että pitäis olla.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5