Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 86

Viestit - Cynic

Lainaus
Muuten kyllä tosi hyvä kotimaiseksi

Kronos on harvoja kotimaisia merkkejä mun hallissa joissa hinta vastaa laatua ja ominaisuuksia. Ei markkinoiden ylivoimaisin, mutta asiallisin. On ilo katsoa hitsisaumoja, miten hyvin ne on tehty.

Lainaus
Ehkä yllättäen... https://www.asiakastieto.fi/yritykset/oy-wikar-ab/01800034/taloustiedot Paras.

MOT

Lainaus
Mitäs väliä sillä montako runkoa on?

Jos ajaa muuta kuin pitkää puuta niin kahdelle rungolle voi asettaa esim betonirumpuja, joita on kätevä asettaa ojaan nosturilla. Paalitkin menee poikittain, metripuut tarvittaessa ja muu sekalainen tavara joita satunnaisesti kuljettaa. Lisäksi useammat poikkipalkit estävät yksittäisten lyhyempien puiden, esim hakevärkki, taipumisen kärryn alle jos ne ovat nipussa hieman sinnepäin.
Lainaus
Valtran N4 ja Keslan sähköohjatun kuormaimen yhdistelmää. En ole ikinä töikseni käyttänyt sähkö- tai hydraulisesti esiohjattua ohjainta, mutta tuo oli yllättävän nopeasti hallinnassa

Kyllä sähköohjaus pitää olla. En ikinä menisi takaisin mihinkään rautakankiohjaukseen enää. Tuosta seraava olisi radio-ohjaus, mutta liian kallis tänä päivänä vielä.

Lainaus
koppiinkin mahtuu erinomaisesti ja kääntö toimii oikein sujuvast

En ole Valtraa omistanut mutta se on topannut lähinnä hintaan. Tuo uusi N4 on kieltämättä mielenkiintoinen etenkin tuon kannalta, ja hyvän näköinenkin, näyttää vielä traktorilta. Voisi ajatella että tuollainen voisi jonkun vuoden päästä olla tämän isännän eläkkeellejäämistraktori, jolla sitten mukava kolata lunta ja ajaa puut ja hakkeet pihaan. Tosin en tiedä onko mistään nykytraktorista enää pidettäväksi 20-25 vuodeksi toimintakunnossa.
Lainaus
Enemmän viittais kyllä vetolevyyn nuo oireet, jos ei sitten kardaanin kannatin laakeri pidä ääntä.
Ja eihän se vetolevyn vaihto ole kuin päivän homma.

Mitä se käytännössä tarkoittaa, kun vetolevy hajoaa pikavaihteistossa? Automaattivaihteistoissa vetolevy on kiinni momentinmuuntimessa mutta missä se sijaitsee traktorissa ja miten hajoaminen tapahtuu?
Lainaus
Keslan kanssa sai tapella yhdestä huonosti puristetusta letkusta takuuseen

Ei ihme ettei ole ollut varaa korjata letkua kun katsoo talouslukuja, lienee ollut pakottava tarve päästä Valmetin talliin saadakseen vetoapua. Firma tehnyt tappiota kolme vuotta putkeen.

http://www.finder.fi/Nostolaitteita,+siirtolaitteita/Kesla+Oyj+Joensuun+tehdas/JOENSUU/taloustiedot/146259
Vapaa sana / Vs: Hätärahasto
: 05.03.16 - klo:11:33
Mää voin laittaa tohon rahastoon heti 4,2 $ koska se pitää antaa Loch Nessin hirviöllekin  ;D

Eikö se ollut $3,50.

3 fiddy  ;D
Vapaa sana / Vs: "Kotimainen" rengas
: 03.03.16 - klo:16:14
Itsellä on ollut muutama sarja Hakka-malleja jotka ovat tehty sekä Suomessa että tämä uusin Venäjällä. Ovat kuitenkin parhaita talvirenkaita, huijauksesta huolimatta, pitää vain katsoa ettei osta väärästä paikasta koska silloin ovat liian kalliit. Jälleenmyyjä vakuutti viimeksi että mallin kumiseos on sama riippumatta onko tehty Venäjällä tai täällä. Tuo linkin maahantuoja viitannee eurooppalaisiin "talvirenkaisiin" joita ehkä valmistetaan missä sattuu.

Jos joku erehtyy ostamaan esim Nokian WR malleja ja luulee että se on talvirengas moittien pitoa jäällä, niin se kertoo enemmän asiakkaasta kuin renkaasta.

Kesärenkaat Nokialta ei kummemmin kiinnosta, löytyy niitä parempiakin. "Merkki"kesärenkaat saa taas asialliseen hintaan netin kautta kotiovelle, etenkin jos kruunu tai punta ovat suotuiset, joten ei ole mitään syytä ostaa samalla hinnalla täältä jotain plim-plom halppiskumeja, joissa ominaisuudet vaihtelee päivästä toiseen tai ne puuttuvat kokonaan. Esim joku yleinen 225/40-18 CSC-5 kumi on nyt n 95-105€ Euroopassa kun vannetukku myy samaa kokoa jotain Barum, Sava, Fulda, Nankang, Uniroyal ymsp sillä hinnalla.
Kyllä renkaissa on suuria eroja, sen huomaa tunnoton kuskikin. Nokian ja Continental ovat talvirenkaissa kuitenkin parhaimpia vaikkei olisikaan vilppiä.

Nykyään saa "merkkirenkaat" netistä kotiovelle saman hintaan kuin jotkut paskat kivenkovat kiinankiekotkin, joten mitään syytä ei ole kärsiä huonoista. Nuo budjettirenkaat menee epätasapainoon tai koviksi lyhyessä ajassa, ja kun ne ei kulu ei niitä raaski vaihtaakaan. Muuttuvat yhä paskemmiksi.
On kyllä harvinaisen ruma tuo Valmetin puutarhatraktori.
Lainaus
Matalakierroskoneella voi veättää ihan eri malliin mitä tavallisella siinä se juju on.Polttoaineen kulutus on 15 % alempi kuin normimoottorilla.

Miksi kaikki moottorit eivät sitten ole tämän malliset?
On paljon vanhanaikaisia kuskeja, jotka haluavat isoja lukemia varvikelloon.

Onhan niissä joitain teknisiä eroja? Esim Valtra T174e vs T194, sama 7,4L moottori mutta tehokäyrät ihan eri. T174e 139hv@1100 rpm , T194 ehkä 100 hv, numeroja en löydä netistä kuin vanhasta T182:sta ja se on aivan onneton matalilla kierroksilla. Olisihan T194:kin viritetty samalle teholle @1100rpm jos pystyisi?
Tuollainen merkki tuli eteen Nettikoneessa selattaessa. En tiedä siitä mitään mutta yleensä Itävallan tuotteissa on laatu kohdallaan.

http://www.nettikone.com/hauer/fs-4/1448541

Lainaus
Matalakierroskoneella voi veättää ihan eri malliin mitä tavallisella siinä se juju on.Polttoaineen kulutus on 15 % alempi kuin normimoottorilla.

Miksi kaikki moottorit eivät sitten ole tämän malliset?
Tuollainen kelpaisi myös minulle. Yllättävän pätevä suhteessa kokoonsa. Kulkee vielä kohtuullisella lavetillakin tavallisenkin traktorin perässä. Saisi olla leveillä teloilla niin pysyy paremmin ojennuksessa.

Iso kone on tietysti parempi useampaan kohteeseen, mutta kaivinkoneiden huollossa paino on suuri ongelma. Vaikka osaakin korjata rikki menneitä osia niin ei niitä irti otettuja rautoja millä tahansa pikku-etukuormaajalla nosteta, eli käytetyn koneen omistaminen vaatii tilat ja työkalut, tai rahaa.

Lainaus
Miks ei näihin rakvaattoreihin niit ol tullu

Traktoreissa vaihteisto on moottoria tärkeämpi. Pyörämomentin muuntaminen käyttökelpoiseksi helpompaa kun vaihteita riittää vrt hlöautoon.

Ennemmin voisi ehkä olla hyötyä tuplakanavaturbosta niin olisi vähemmän osia maksettaviksi ja rikottavaksi.
Kasvintuotanto / Vs: pellon hinta
: 25.02.16 - klo:19:18
Lainaus
100000 €/21 ha. ollaanko siellä tyhmiä vai köyhiä?

Jos se on rapa-maata avo-ojissa ja kuntoon laittamisen saa aloittaa moottorisahalla, dynamiitilla ja kaivinkoneella niin tuokin on räikeä ylihinta. Ohraa 3t/ha ja vettä pellolla ja silmissä niin tyhmä on vain se joka maksaa.
Lainaus
tuhoutunutta huoltovapaata kulmavaihdetta

Mutta huoltoahan ei tarvinnut tehdä  ;D     Olisivat mainostaneet vaihtovapaata kulmavaihdetta. 8)

Hyviä Sampoja voi olla olemassa mutta kukaan ei tunnu tietävän missä. Parhaat ovat romuttamolla pelastamassa vielä käynnissä olevia pellolle hajonneita. Puintiominaisuuksiltaan ja kuluiltaan puollan kyllä Sampoa siinä missä parempiakin, mutta tekniikka ja suunnittelu lapsenkengissä. Ilmeisesti konetta tehdään pääosin liian vähän vaativille markkinoille.
100ha tilalle ihan ok jos halvalla saa, vaihto 10v jälkeen niin voi ehkä selvitä ilman isompia yllätyksiä.
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 86