Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Varastotilan puutteessa voisi ulkoistaa hakkeen säilytyksen vanhasta laakasiilosta loivaan rinteeseen, ja samalla voittaisi vähän tuossa paloturvallisuudessa. Rinteessä saisi piilotettua varaston maastoon ja sinne ei tarvi ovia tai valoja yms.
Olisiko kustannustehokas ratkaisu laittaa n 3,5m pystyyn betonielementtisivut, valaa ensin laatta alle ja teettää jonkilainen paikoilleen nostettava holvikattokasetti? Lattian koko n 3,5 x 7 m. Säilytystarpeeksi riittää 50 m3. Ainut haitta on kippauskorkeuden puuttuminen, mutta ajattelin hakettaa suoraan siiloon (rangat lähellä) ja ne harvat kerrat kun ostaa ja kippaa voisi kipata ulkopuolella ja työntää ek:lla varastoon.
Mitä n 60 m2 seinää maksaa? Kuinka paksuja pitäisivät olla? Ulkoapäin hiekka tukee rakennelmaa. Lattiaan mennee 500€ betoniin ja rautaan, saman verran hiekkaan ja kaivamiseen.
Sattuiko kukaan katsomaan eilen. Yleensä ohjelmat eivät herätä kovin paljon ajatuksia mutta tuo oli jo aika kova homma. Jopa jätevesiasetus jää toiseksi.
Voiko todellakin kuka tahansa lunastaa toisen velan pankilta? Milloin omalle ovelle ilmestyy moottoripyöräjengi velkakirjallani?
http://ohjelmat.yle.fi/mot/17_12
Uusin tuossa kippausluukun ja pitäisi kehittää sen avausmekanismia että pääsee noista takertuvista vaijereista eroon. Hydraulituubi tai paineilma ei houkuttele, eikä tuskin ole halvempiakaan.
Paras vaihtoehto lienee karamoottori, mutta paljonkohan sellainen maksaa?
Iskupituus n metri, luukun paino 200 kg ja pitäisi pysyä siinä asennossa missä virta katkaistaan. Löytyisikö jostain joku erikoisliike jonka hintataso on ok? Muutama satanen on ok, useita ei.
Mikähän tuota lehden markkinointiostastoa vaivaa? Tuli lasku tänään, 140€ sis 15 numeroa. Lehdessä lukee irtonumerohinnaksi 9€. 140/15€ = 9,33€ per lehti, kestotilauksena. Eli kestotilattuna kalliimpi kuin irto-ostettuna.
Kaupan päälle laitetaan krääsää 464 euron edestä jolloin jokaista tilaajaa vasten tehdään 464€ - 140€ = 324€ "tappiota". Taitaa lehden teko olla jopa huonompaa bisnestä kuin maatalous itse.
Taidanpa soittaa tuonne huomenna, jos kestotilaajan hinta ei alene niin lehti ei enää tule meille.
Miten mitataan hankintana toimitetut tukit? Autossa kun voi olla 1-10 myyjän tukit, ja niitä toimitetaan eri sahoille? Miten voin olla varma että mittaustulosteessa on juuri minun tukit? Siis ihan käytännössä, missä mitataan, millä menetelmällä, miten eritellään, mihin auto ajaa jne? Käsittääkseni harvoin ostaja leimaa tukit tien vieressä, pistää niihin vain eränumerot, ja autot ovat lähes aina täysinäisiä tuolla maantiellä.
Tähän asti on kyllä kpl-määrä täsmännyt toimitetuilla, mutta ostaja ei oikein osannut selittää miten ne käytännössä pitävät juuri mun tukit erillään. Selitys on varmaan aika helppo, mutta itse en tiedä.
Kiinnostais hankkia mönkijä; saakohan sen rekisteriöidä traktoriksi?
Onko jenkeissä alv:ia, olis dollarin heikon kurssin takia mahdollista saada ihan hyvä diili:
eBayJos tuosta saa vielä jonkun veron pois (vaikka tuossa lukee out the door no tax) niin saisi hyvän leikkikalun 6-7k€?
Onko mielipiteitä?
Pikkutraktoriin (MF300) pitäisi saada kääntyvä tuoli. Ovatko istuimet jotenkin "standardeja", eli sopisikohan joku varaosakaupan muutaman sadan euron yleismalli? Hyttihän on ahdas mutta jos jo käätyis puoleen tiehen säästyisi niska 50%...
Vai löytyykö kääntölevyä tms jota voisi asentaa alkup tuolin alle pienellä työllä? Viimeksi kun sain mainosnipun kotiin kääntötuoli (olika se nyt vanhempaan New Hollandiin) maksoi lähes tuhat euroa. Vähän liian suuri investointi kun tarve on vähäinen (haketuskouran käyttö).
Naapuri olisi ehkä kiinnostunut hankkimaan kuormaimen kanssani, minä ajan Massikalla ja hänellä ehkä 10v vanha Valmet joku -65 päätteinen. Massikassa samat öljyt (10W-30 yleisöljy) kautta linjan mutta mitä pitää ottaa huomioon öljyjen suhteen jos kauppaa tehtäisiin? Mitä Valmeteissa käytetään ja onko Valmetin peräöljyissä "sekoituskieltoja" ja jos on niin miksi?
Valmeteista ei minkäänlaista kokemusta muuta kuin koeajoissa ajettu.