Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 267 268 [269] 270 271 ... 273

Viestit - KJL

Vapaa sana / Vs: Autovero
: 01.11.07 - klo:20:53
Täytynee vaihtaa heti diisseliin, välirahasta hävisi yli 5000€, vai hävisikö? Nykyinen suurella moottorilla varustettu bensavehje ja ainakin uuden vero nousee tuhansia niin eikö käytettykin nousse tai ei ainakaan pitäisi arvon laskea.

Niin nykyäänhän saappiaki saa riisselinä...
Vapaa sana / Vs: työnjako maataloudessa
: 01.11.07 - klo:20:50
Heikun keikun.... Kun nyt kaikki toosat rallattaa tasa-arvon perään, kiinnostais yhtä emäntää miten on teitin huusholleissa onko niin sanotut naisten ja miesten työt erikseen vai tekeekö se joka ehtii ja osaa?? :D

Juu kun vaimo ei roiku agronetis, niin mun sitte täytyy.
Olisikohan jo aika alkaa taas tuottamaan kuluttajasähköä paikallisesti? Ei noi isot toimijat oikein viitsi edes kilpailla keskenään..

Piokaasu ja siitä tehtailtu sähkö kyllä kiinnostaas, kun vaan paskantajat lisääntyy. Paskahan ei tunnetusti lopu koskaan...
Mulle tuli Compo avokuljetuksena joulunvälipäivänä
pahimmalla suolakelillä mitä on, valkoisen suolahunnun
peittämänä.
Laimealla pesuaineella neuvottiin peseskelemään mut pilalle meni.
Maali kupli talven aikana ikävästi mut pysy kuitenkin aika hyvin
sen n.5v mitä se mulla oli.

Tuhtin upotusmaalattu runko ei suolakylpyä kestä, talvella
sotkeentu suolaan enkä heti pessy niin hunturuoste pukkaa
läpi jokapaikasta runkoa. Jo toinen M130 yhtä heikko


Junkkari kesii ilman suolaakin... Kumma juttu sinänsä, että junkkarin rungos kyllä maalit pysyy, mutta laidoista maalit lähtee isoina riekaleina. Muuten hyvä kärry vielä.
Eikös se pitäisi ventin etelläkävijänä esitellä jottain mullistavata variolootikon seuraajaksi?
Ei kai se kehityksen päätepiste liene?
Samalla vähäsen moternimpaa hyttiä voisi toivoa... ;D

Oot muuten oikias. Jos eka sukupolvi on jo vuodelta -95 jne... Nykynenhän on kaiketi toista polvee...
> Helpointa se on aloittaa akulta............siis se mikä menee sinne runkoon.....

Tuossa jos vikaa, vaikuttaa jo käynnistykseenkin...
ameriikassa on kaikki suurta junassakin pitää kuljettaa puimureita suomen vuoden tarve kerralla. mahtava kuorma siinä liikkuu dollareita paljon. laskiko joku montako konetta meni isoja puimureita.

Kuvakulma ja junan nopeus haittas laskemista puhumattakaa siitä, että kuvakulman vaihron kohralla oli leikattu. Ei ollu portaaton kamera...
Asian vierestä, mutta tuos täpinöintiuutisis oli juttua, jotta ovat yhyristäny A- ja N-sarjojen parhaat puolet välilaipalla... Oli kaks mallia, jokka täyttää sarjojen välihin jäävän aukon. 8)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: jd 6330
: 01.11.07 - klo:20:25
Etpä oo paljoa konekeskusteluja seurannut. Kaivapa vanhalta puolelta portaattomista tarinaa iltalukemiseksi.

Ja on tuota juttua tuosta jd:n automaattivaihteistosta jo tännekin puolelle eksyny...  8)
kummia kuuluu ku fenttiä vaihetaan huomattavasti edullisemmin ku dynä vt,tä. ;)
onkohan sen merkki että fentin hinta rupeaa putoaan :)
miten käy käytettyjen hinta ?

Jos se laskee rosenttiina samanverran niin tieteski euromääräänen purotus on suuree...
Mitäs teette kun vastaan tulee kapealla soratiellä
Corolla jonka ratissa vanhempi naisihmine puristaa
rattia tuskassa, ei anna tilaa ja itte paripyörin ja
paskakuormalla painotettuna vauhtia 50+...

Toki ojan luiska oli sen verta loivaa että kärri nousi
takaasin tielle kaatumatta, rouva ei ollu huomannu
koko tapausta... (lääkitys kohallaan  ;) )

Pari viikkoo sitte tuli salaojamiesten puoliperä lavetti
mäenpäällä vastaan mua 311 paripyörrin...
Luiskaan Fendtti, lavetti pysys tiellä, enkä minäkään
kauaa luiskassa ollu  8)

Pysähryn tietenki ennenku tommonen on kohdalla. Jarruthan on kunnos, että varmasti ehtii pysähtyä. Jos sitten pysähtyneeseen traktoriin törmää, on oma vika... 8)
Eikös valua saa hitsattua, jos sitä ensi lämmittää hyvin? Ja oon mä valua pikkusen hitsaillu lämmittämättäki, muttei mitää suuria valuosia.
Vapaa sana / Vs: Galluppia pukkaa
: 31.10.07 - klo:23:59
Niin tuohan oli Maastullissaki tänään... ja vieläpä viiden suurimman puolueen teettämä hutkimus.
Vapaa sana / Vs: ONNEA APEMIEHELLE!
: 31.10.07 - klo:23:56
Onnea.
Vapaa sana / Talvi jo tulla saa...
: 31.10.07 - klo:23:52
Tuos sään oikkuja kattelles tuli pieneen pimeään mieleeni kaivaa jostain talavirenkahat kotterohon alle. Hämmästyksen sormi meni kummastuksen suuhun, kun aloin nakkeja etsiskellä. "Mihinä helevetis ne ny oikeen on?" No hätä ei ollu tämän näköönen vaan palio rumempi ja karvaasempi. Kaivelin sitte klapikasaa, jonka alle epäilin renkaitten kesällä jääneen. Löyty kaks vanhaa Ford Anglian talavikummia, Nokian Hakkapeliitta NR05 5.20x12. Nastoostaki näytti olevan ainaki yli puolet jäljellä ja kulutuspintaaki viä hyvääsesti. Enää tartti löytää kaks. Laron pääryltä viliasiilon vierestä löyty yks ree-mallin karetin talavipyörä (Hakkapeliitta 08, 155sr13) melekeen kaikki nastat talles. Kuvioki melekeen samammoinen, ku nuos vanhemmis. Niin tämähän oli se rengas, jota käytettihin siilon kokoamises apuna, kun siiloa nostettihin trukilla hupun harjalta.

Tuos linkis on muuten kuva siitä trukista...

http://www.pottupellossa.fi/galleria/displayimage.php?pos=-4760

Enää tarttis yhyren.

Autotallista Super Dekstan takaa löyty vanha Askonan rengas, joku mikälie oli (195/60 R14 H, selevästi nykyaikaasempi kummi ku nuo toiset), mutta siinoli merkintä M+S north america only. No tuo M+S tietty tarkoottaa talavikäyttöhön sopivaa rengasta, joten eiku pyöriä vaihtamahan.

Ongelmia toisensa perähän. Kaikis vantehis oli vain neliä reikää ja kakslitraases vektras pitääs olla viisreikääset vantehet. Eikun vanha pläkkänrekkeri kourahan ja kairaamahan lisää reikiä vanteisiin. Hyvää jäläkiä tuli, vaikka itte sanonki. Meirän kirvesmies tapaa aina sanoa, jotta kehumatta jää, jos ei itte kehu. Pari reikää ei oikeen osunu kunnolla kohoralle, niin piti vähä moottorisahaviilalla hinkata toiselta reunaa. Eihän sitä toki voinu reikää kokonansa suurentaa, jottei reiästä tuu horo ja siitä sitte aiheuru ylimääräästä klappia. Son niin tarkkaa nois suuris nopeuksis, jottei pyörät vain oo epätasapainos. Nopeusluokkahan nois riittää. Ainaki yhyrellä pyörällä saa ajaa 210km/h, eikä tuo mun ooppeli eres mee niin lujaa. Vain yhyren pultin sain jakoavaamella tarpeeksi lujahan, mutta sitte 35 vuotta vanha Bahcolaanen sanoo työsopimuksensa irti. Loppujen pulttien kans piti vähä temppuulla, mutta hyvin se meni uurella kiinalaasella ristikkoavaamellaki. Kiinalaasen avaamen laatua kuvastaa sekin, ettei se vääntyny puolta kierrosta enempää. Keväällähän se sitte kiertyy takaasi oikiahan asentohon.

Niin, että kyllä tuollaasen urakan jäläkehen passaa orottaa talaven tuloa ihan rauhallisin mielin...
Sivuja: 1 ... 267 268 [269] 270 271 ... 273