Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe jd 6330  (Luettu 21594 kertaa)

make6330

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
jd 6330
Elikkäs tollasesta ollaan väännetty kauppaa portaattomalla vaihteistolla. Siispä nyt kysyn arvon raadilta et onko kokemuksia ko vehkeestä? Ite kuullu juttua et portaattomissa olis jotain ongelmia? Kuuleman mukaan hyytyny tien varteen ja jouduttu lähettämään ruottiin korjaukseen....

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: jd 6330
Etpä oo paljoa konekeskusteluja seurannut. Kaivapa vanhalta puolelta portaattomista tarinaa iltalukemiseksi.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: jd 6330
Etpä oo paljoa konekeskusteluja seurannut. Kaivapa vanhalta puolelta portaattomista tarinaa iltalukemiseksi.

Ja on tuota juttua tuosta jd:n automaattivaihteistosta jo tännekin puolelle eksyny...  8)

Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo:19:33 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

JuhaPekka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 271
Vs: jd 6330
äläkä usko puoliakaan jutuista. Voi jättää omaan arvoonsa.  ;)

Meilläpäin ei yhtään JD:tä levinnyt.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: jd 6330
Mulla taas vastakkain normaalilaatikkoinen jd 6430 ja mf 6470.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: jd 6330
Mulla taas vastakkain normaalilaatikkoinen jd 6430 ja mf 6470.

Meinaako massikanmies oikein tosissaan harkita viheriää? Onko muuten hinnoos paljon eroa?
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: jd 6330
Mulla taas vastakkain normaalilaatikkoinen jd 6430 ja mf 6470.

Meinaako massikanmies oikein tosissaan harkita viheriää? Onko muuten hinnoos paljon eroa?

*** En ole sitoutunut mihinkään merkkiin. Tämä on ensimmäinen traktori, jonka  itse ostan. Uusien vehkeiden hinnat on yllättävän lähellä toisiaan. Vaihtokoneesta en ole vielä viimeistä tarjousta saanut. Massikassa hiukan epäilyttää sisudieselin common rail kone. Jos uuteen päätyy, 50 km lootalla kannattaa varmaan ottaa merkistä riippumatta vaikkei kuormaajakoneella hirveesti tienpäällä aikaa vietetä?

Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo:11:48 kirjoittanut apemies

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: jd 6330

*** En ole sitoutunut mihinkään merkkiin. Tämä on ensimmäinen traktori, jonka  itse ostan. Uusien vehkeiden hinnat on yllättävän lähellä toisiaan. Vaihtokoneesta en ole vielä viimeistä tarjousta saanut. Massikassa hiukan epäilyttää sisudieselin common rail kone. Jos uuteen päätyy, 50 km lootalla kannattaa varmaan ottaa merkistä riippumatta vaikkei kuormaajakoneella hirveesti tienpäällä aikaa vietetä?

Miksei samantien pykälää suuree 6475 Dyna-6? Mieluiten suoralla kaupalla, saa parhaat alennukset/tarjoukset... Tai jos jiireen haluu, mieluummin 6530 tai jopa 6630. Kutonen kuormainkoneena ei oo ollenkaan hullumpi.
tethering holes to their concave windings

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: jd 6330

*** En ole sitoutunut mihinkään merkkiin. Tämä on ensimmäinen traktori, jonka  itse ostan. Uusien vehkeiden hinnat on yllättävän lähellä toisiaan. Vaihtokoneesta en ole vielä viimeistä tarjousta saanut. Massikassa hiukan epäilyttää sisudieselin common rail kone. Jos uuteen päätyy, 50 km lootalla kannattaa varmaan ottaa merkistä riippumatta vaikkei kuormaajakoneella hirveesti tienpäällä aikaa vietetä?

Miksei samantien pykälää suuree 6475 Dyna-6? Mieluiten suoralla kaupalla, saa parhaat alennukset/tarjoukset... Tai jos jiireen haluu, mieluummin 6530 tai jopa 6630. Kutonen kuormainkoneena ei oo ollenkaan hullumpi.

***Traktorihankinnoissa on usein tilakohtaisia rasitteita. Mulla se on traktorin maksimikorkeus, joten kutoskoneella olevat painuvat väkisin liian korkeiksi. Myös ketteryyspuoli on näissä nelosissa parempi, jota joutuu arvostamaan kun vanhoissa ahtaissa tiloissa pyörii.

Rehusiilolla ja peltohommissa kutonen varmasti erottuisi edukseen merkistä riippumatta.

Vaihto on ainut mahdollisuus, koska vaihtokone Mf 6255 vm2002 on vielä niin hyvässä lyönnissä, että on ihan rahan arvoinen. Sen myyminen suoraan ei hirveästi houkuttele. Suoraan kauppaan mentäessä nousisi tuontiFentti 413 ykkösvaihtoehdoksi.

Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo:13:28 kirjoittanut apemies

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: jd 6330
Laita nyt ihmeessä kurottaja niin ei tarvii pelleillä millään etukuormain tekeleellä.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: jd 6330
Laita nyt ihmeessä kurottaja niin ei tarvii pelleillä millään etukuormain tekeleellä.

***Niin kurottajalla on tosi mukava äestää, niittää, hakea säilörehua aumasta jne...

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: jd 6330
 Juu ei kurottaja sovellu äestykseen mut eipä ek traktori sovellu kunnon etukuormaintöihinkään. Luulis sulla olla käyttöä kunnon kurmaimelle. Jätä vaan se vanha massikka ja osta kurottaja niin pääset paljon helpommalla. Takkaan ettet pety.

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: jd 6330
Juu ei kurottaja sovellu äestykseen mut eipä ek traktori sovellu kunnon etukuormaintöihinkään. Luulis sulla olla käyttöä kunnon kurmaimelle. Jätä vaan se vanha massikka ja osta kurottaja niin pääset paljon helpommalla. Takkaan ettet pety.

***Moneen kertaan on toki kurottaja mielessä, mutta en oikein usko, että se on mun juttu ainakaan vielä.

JIIWEE

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: jd 6330
Juu ei kurottaja sovellu äestykseen mut eipä ek traktori sovellu kunnon etukuormaintöihinkään. Luulis sulla olla käyttöä kunnon kurmaimelle. Jätä vaan se vanha massikka ja osta kurottaja niin pääset paljon helpommalla. Takkaan ettet pety.

***Moneen kertaan on toki kurottaja mielessä, mutta en oikein usko, että se on mun juttu ainakaan vielä.
Ootko koskaan testannut kurottajaa? Meinaan van että se tehty lastaustöihin, traktori ei todelllakaan . Luulisin että sinulla riittä ek töitä kunnon koneelle. Millä sä tiivistät  säilörehusiloa?

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: jd 6330
Juu ei kurottaja sovellu äestykseen mut eipä ek traktori sovellu kunnon etukuormaintöihinkään. Luulis sulla olla käyttöä kunnon kurmaimelle. Jätä vaan se vanha massikka ja osta kurottaja niin pääset paljon helpommalla. Takkaan ettet pety.

***Moneen kertaan on toki kurottaja mielessä, mutta en oikein usko, että se on mun juttu ainakaan vielä.
Ootko koskaan testannut kurottajaa? Meinaan van että se tehty lastaustöihin, traktori ei todelllakaan . Luulisin että sinulla riittä ek töitä kunnon koneelle. Millä sä tiivistät  säilörehusiloa?

***Olen mä yhden päivän tehnyt hommia Jontikan kurottajalla. Se oli tosin linkkuvehje, joten ei varmaan koko totuutta kerro.

Siilolla on tällä hetkellä traktori. Sitä hommaa ajatellen noin kuutoskoneet olisivat parempi painonsa takia.

Viimeksi muokattu: 03.11.07 - klo:10:32 kirjoittanut apemies