Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 269 270 [271] 272 273

Viestit - KJL

Valtra kehittää portaallista portaatonta... CNH kehittää jo sähköistä portaatonta...Mitä pitäis ajatella? ::)

Olihan tossakin jo sähköinen voimansiirto:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Elefant
Elefant – Wikipedia


Tiedä sitten oliko portaaton... 8)
Eikös täs tosissaan pitäs hakee toi appelsiiniviljelystatus saman tien, kun tuota viininviljelyäkin on kokeiltu?

Ai perhana. Mun appelsiinipuu (raato) on viä pihalla, kun sen keväällä sinne heitin.
Pitäsköhän se raasu hakee tupaan taas talveksi. Parisen vuotta sitten melkein iski täydellinen tuho appelsiiniviljelykselleni. Pojanpentele oli antanu sille liikaa vettä (altakasteluruukku) ja meinas puu ihan hukkua. Pihalle viskasin ja syksymmällä ihmetys oli suuri, kun puuparka oli kasvattanu uusia oksia puolikuolleen ronton kylkiin.

Ikää puulle on kertyny jo kokonaiset 13 vuotta, jokohan alkais pian tuottaa satoa? 8)

   Just tää on tärkeetä. MTK on lukkiutunut entisiin systeemeihin, vaikka suomessakin ollaan jouduttu melkoisiin muutoksiin vuosisatojen kuluessa.
 Jos meillä olis vielä kaskiviljelys käytössä niin MTK vaatisi ilman muuta että se on oikea systeemi ja tuki sen mukaan.

  Käytyäni Azoreilla niin valaisi tosi tehokkaasti kuinka maanviljelyksenkin pitää osata muuttua. Azorit oli ensin viljan tuotanto aluetta. Kun se kävi kannattamattomaksi niin saaret istutettiin täyteen appelsiinipuita. (saaren kaikki kirkot rakennettu appelsiini rahoilla) Apelsiinipuurutto tuhosi viljelmät ja jouduttiin etsimään muuta tilalle. Näin syntyi Azorien lypsykarja talous. Saari on täydellinen lypsykarjalle. 

Siitäkös sä oot tohon "avatar"-kuvaan noi lehmät pongannu, vai onko muistona tissinkoittoajalta...
Muistellaampas hieman miten kävi New Hollandin ja Casen kanssa. Ensiksi piti kaikki mallistot saada yhtenäistettyä kovalla tohinalla ja nyt niitä ollaan taas tietoisesti eriyttämässä. Siis käyttäjille pyritään luomaan näistä merkeistä itsenäinen kuva, aivan kuten käyttäjillä on Valtrasta, Massikasta ja Fendistä nykyään.




Mä oon joskus kuullu tuosta Fiatagri-Ford-kuviosta lauseen: "Mallistoja ei tulla koskaan yhdistämään/yhtenäistämään."
Kjellmanhan noita Feraboleja myy Suomessa. PDF esite:

http://www.tomaskjellman.fi/pdf/Feraboli_broschyr_pdf2.pdf

Näköjään rasvattavat telojen laakerit on lisävarusteena ainakin Kejllmanin koneissa.

Eikös toi rasvausominaisuus pitäs olla vakiona. Toisekseen rullat näyttäis olevan turhan pienet ainakin oljen paalaukseen.
Kieltämättä hiukan sairaan näköstä. Toki hienompaa ois ollu pöydät paikallaan.

Selitykseksi vois riittää se, että jenkkifarmarit taitaa ostaa pöydän erikseen ja se pöytäjuna tosiaanki on tainnu mennä edeltä tai sit tuli peräs.

Ainakin tractorhousen sivuilla on irtopöytiä myytävänä välillä melkoisestikin.
Eikös täs tosissaan pitäs hakee toi appelsiiniviljelystatus saman tien, kun tuota viininviljelyäkin on kokeiltu?

Ai perhana. Mun appelsiinipuu (raato) on viä pihalla, kun sen keväällä sinne heitin.
Pitäsköhän se raasu hakee tupaan taas talveksi. Parisen vuotta sitten melkein iski täydellinen tuho appelsiiniviljelykselleni. Pojanpentele oli antanu sille liikaa vettä (altakasteluruukku) ja meinas puu ihan hukkua. Pihalle viskasin ja syksymmällä ihmetys oli suuri, kun puuparka oli kasvattanu uusia oksia puolikuolleen ronton kylkiin.

Ikää puulle on kertyny jo kokonaiset 13 vuotta, jokohan alkais pian tuottaa satoa? 8)
Vapaa sana / Vs: Agronetin virheliike!
: 30.10.07 - klo:20:59
Hyvinhän se jako toimii. Vapaasanaan kaikki törky ja yleistä maataloudesta osioon asiapitoiset aiheet, tosin aloitettujen aiheiden määrä kertoo ettei kenelläkään täällä ole mitään asiapitoista sanottavaa..  ;D

Siis joo nyt mä tajusin. Asiallinen politiikkakeskustelu yleiseen ja tää tavanomainen paskapolitiikkajauhanta tänne vapaaseen.

Nyt on siis jako selvä. 8)
Ei mahtanu Agrikaan JD:lle mitään kun oli heitettävä MF talosta.

En halua ollenkaan ruveta kinaamaan missä on järki ja kuka päättää..jos nyt laitetaan vaakakuppiin Kesko-Baltia+Claas siellä 'fulllinerina' ja vastakupissa on MF Suomen myynti niin vaaka voi kallistua aika äkkiä.

Mä olen nähnyt muillakin talousaloilla sen kun joku tuloo ja sanoo kuinka asiat on..

Ja onko varmaa,että MF kauppa edes on kannattavaa Keskolle?

Kattellaan

Juurikin näin, viimeisen kymmenen vuoden ajan on suuret konemerkit agressiivisesti hakeneet ensin yritysostoin omaan talliinsa kattavan koneketjun, ja sen jälkeen pistäneet kauppiaat ruotuun, eli valinnan eteen. Ja kun tämä kuvio on jo edennyt näin pitkälle suuremmilla markkina-alueille, ei näillä full-linereilla ole mitään halua alkaa kikkailemaan yksittäisiä tuoteryhmiä eri myyjille pienissäkään maissa.

Agcon tulevaisuus eri traktorimerkkien suhteen on ollut jo selvästi nähtävissä. Johtoportaan antamat lausunnot haastatteluissa viitoittavat tulevan :

Fendtin suhteen tapahtuu muutoksia, Agco ei ole tyytyväinen merkin "tuottoon", nykyinen tekniikka ja tuotantoteknologia on liian kallis, ja vaikka merkin hintataso on saatu pidettyä merkittävästi muita kalliimpana "statustuotteen" imagolla, ei johdolla näytä olevan uskoa siihen, että viljelijät olisivat tuota hintaa tulevaisuudessa maksamaan.

Agcon panostus uuteen portaattomaan juurikin Valtran tuotekehityksen kautta ei ole mitenkään outoa taikka sattumaa. Sisun tehtaan laajennuksen ansiosta tulevan yhtenäisen malliston pohjana tulee olemaan Sisun moottorit, ja Valtran kokemus Sisun moottoriohjauksen ja voimansiirron ohjauksen saralla on sellainen vahvuus, jonka Agco halusi hyödyntää. Eikä vähimpänä syynä Valtran ja Sisun pohjalta tehtävälle kehitystyölle ole ollut luotettavuus - Agcon johtoportaan lausunnot mm. moottoreiden ylivoimaisen pienestä reklamaatioiden määrästä kertovat suoraan mihin asioihin iso valmistaja kiinnittää huomiota.

Massikasta uuteen mallistoon tulee portaalliset vaihteistot, joihin kehitetään nykyistä monipuolisemmin toimiva automatiikka Valtran kehittämän voimansiirron kuormitusmittauksen pohjalta.

Todennäköistä on jollakin aikataululla yhden merkin käyttöönotto, mutta arvioisin kuitenkin ainakin viisi vuotta markkinoilla pysyvän tuotemerkkeinä nykyiset, sopivasti varusteilla eriytettyinä


Sullon toi moottorinohjausjuttu jossain leikepöydällä, josta sä vetäset sen aina mukaan... En tosin tiedä koskaan moittineeni tuota sigmapower-juttua. Itseasiassa mullon aina ollu sellanen visio, jossa moottoritehoa säädettäis kulloinki tarvittavan tehon mukaan, ettei tyhjän kärryn vetoon esim. siirtoajossa heitetä kaikkia tuhatta hevosta töihin, jos sadallakin liikkuu. Keväällä kokeilemani T171 Advance oli jo ihan miellyttävä kokemus, sopi melkein jopa käteen (vai johtuiko aluevaihteiston käyttötavasta).

Mä en tosiaan tiedä, mikä piru täs hommas on. Weijjo ajeloo tyytyvääsenä Valtralla, Maalaispoika Jontikalla, Ojala ylivoimmaasen tyytyvääsenä Fentillä jne. Joku juju siinäkin on, että mä ajelen tyytyvääsenä Massikoilla. On tullu montaa eri merkkiä ja mallia vuosien varrella ajeltua, ja tullu siihen lopputulokseen, että minkään merkin viat tai viattomuus ei sittenkään taida painaa yhtään mitään, jos traktori ei sovi tai sopii käteen. Mun kourahani sopii Massikka parhaiten. Olisko se kuningasajatus sitte toi käteensopivuus?
Ja veikkauksesiko nimeksi on Valtra?  ;D Ja Valtra pystyy menemään Massikan edelle vaihteiston ohjausautomatiikan kehityksessä. Hmmm... Onhan se hyvä että on unelmia.  ;)

Enpä usko että Valtra säilyy nimenä, uutta nimeä haetaan, markkinoille on helpompi tulla uudella mallistolla ilman vanhojen merkkien "rasitteita".

Yhtä ihmettelen näissä keskusteluissa: vieläkö joku kuvittelee, että on olemassa Valtran, massikan tai fendtin erillisiä tuotekehitysprojekteja. Se on nyt Agco, joka vastaa tuotekehityksestä ja sen sijoittamisesta eri tulosyksiköihinsä, ja se käyttää omistuksessaan olevien tuotemerkkien parhaita osia ja patentteja kuten tahtoo.

Se, että täällä on isillä Fendt ja naapurin pojan isillä Valtra ja niistä tapellaan hiekkalaatikolla, ei tarkoita sitä, että samanlaista vääntöä olisi Agcon sisällä. Kyllä siellä on kuulkaa tuotekehityksen piirissä hyvin nöyriä ihmisiä tekemässä työtä Agcolle.


Noinkohan luulet. Mitäs vikaa Valtrassa nimenä on? Nykynäkymä on kuitenkin se, että Agco on tietoisesti antanu Valtran kehittyä omana merkkinään ainakin toistaiseksi. Toisekseen Mitenkähän käy Fendtin myynnille Saksassa, jos siihen isketään noin vaan suomalaisinsinööriin viritelmä? Ei sitä ainakaan ihan pienellä testauksella toteuteta. Edelleenkään ei yhden merkin alla saada parasta tuottoa sijoitetulle pääomalle, joka viime kädessä on agcon osakkeenomistajien etu. Yksittäisen markkina-alueen myydyimmäin tittelin perusteella ei voida tehdä ratkaisuja maailmanlaajuisen malliston yhtenäistämiseksi. Järkevin ja tunteettomin näkökulma Valtran portaattomaan lootaan tällä hetkellä tuntuis olevan se, että katotaan, millanen siitä tulee, toimiiko ja kestääkö, ja sitten vasta arvostellaan?
Vapaa sana / Vs: Fossiilit
: 30.10.07 - klo:20:11
taetaapi olla likelle kymmenen vuotta sitte. Mahto olla vuosi 1997 tae1998 kun Koevikossa opiskellessa vilikasin sivustolle... että aenaki vujesta 1998, mahtasko kopralla olla tarkempata tietoa.

Mahtopa olla- 97?Mie laitoin ekan tietokoneen -97 syksyllä. Ja hetimiten löysin agronetin. Ensimäiset päästöt panin sivuille sitten siinä vuodenvaiteessa- muistelen.

Joskus rekisteröidyin vanhaan agronettiin, oiskohan ollu -95 tai -96, mutten sitte paljoa jaksanu 2400 bps modeemilinjalla roikuskella. Sittemmin nimimerkin ja salasanankin unohdin  tyystin. Uusi herääminen sitten tais tapahtua joskus keväällä -05.

[/quote]
karvalakkimallina. Muutaman vuoden sisään tosin koko mallisto tulee yhtenäistymään ja jäljelle jää vain yksi markkinointinimi.
[/quote]

Sopiihan sitä kuvitella...

Vaan karu tosiasia on se, että useammalla eri merkillä saadaan suurempi osuus koko markkinoista kuin yhtenäistetyllä tuotteella yhden nimen alla.

Vrt. Fiatagri +Ford = New Holland
Lopputulos yhtenäistämisen jälkeen ei tuossakaan ollut osiensa summa vaan pienempi.
Vapaa sana / Agronetin virheliike!
: 28.10.07 - klo:20:38
Ei tuu onnistumaan.

Ei nyt eikä tulevaisuudessa onnistu pakottaa poliittista, välillä hyvinkin eläväisenä vellovaa, keskustelua ja väittelyä täältä vapaasta sanasta pois.
Vaikka uusia juttuja tuliskin "yleiseen", vanhoihin vastailu vapaan puolella pelittää. Useimmat kirjoittajat kuitenkin ovat jo vanhan agron ajoilta mukana, eikä uusi koira opi vanhoja temppuja... eiku toisinpäin... Vanhasta tottumuksesta kuitenkin teherähän tänne uusia politiikka-aloituksia.

Eihän yritetä ajaa käärmettä pyssyhyn?

Itte asias tuo yleistä maataloudesta on aina ollu niin hiliaanen, jotta se taitaa olla kokonaan ihan turha osasto?

Ja viä yks peruste tälle mun vuoratukselle: Talojussillekin helepompaa seurata vain yhtä osastoa, jottei tartte kahta päivystää.  8)
Vapaa sana / Vs: Uppoaa...
: 26.10.07 - klo:23:14

Pohooojaaaalaaanen ilmoittautui.
- Mä kyllä voin koota kolehrin.

Jottei vain olis ollu laihialaanen
Mää oon ainaski syyntakeeton. Eikun syytön.

Juu sitä ei jokku aina ymmärrä, että noi IP-osoitteet saadaan tarvittaessa selville, auttaa ainakin, jos kotikoneella ollaan, ettei miltään kirjastojen kolhoosikoneilta yhteydessä.

En oo noita juttuja lukenu, mutta veikkaan ja väitän, että siä suoli24:s on ollu törkeämpiäkin juttuja...


 8)
Ainakin täällä Etapin alueella on kielletty kaikkien roskien polttaminen lukuunottamatta pientä määrää risuja, oksia ja lehtiä. Maataloudessa syntyvä jätteen määrä on tosi suuri ja varsinkin palavaa paperia ym. tulee reilusti. Aikaisemmin on ollut tapana polttaa kaikki palava (paperit, pahvit ja aikaisemmin myös muovit), mutta enää ei oikein uskalla, kun ympäristöluvassakin edellytetään jätteen viemistä kaatopaikalle. Kuinka olette hoitaneet roskien hävittämisen, kun tuntuu, että roska-astia on heti täynnä? Jätteiden lajittelu ei oikein maaseudulla onnistu, kun useamman jäteastian pitäminen maksaisi maltaita. Paperille, lasille ja pienmetallille on kylällä keräysastiat.

Mullei oo Botniaroskin osakkeita, mutta mun mielestä Etapin alueella ollahan pahoon jäläkijunas nuos lajitteluasioos.
Sivuja: 1 ... 269 270 [271] 272 273